دیسکورد در روسیه فیلتر شد

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
مطالعه 1 دقیقه
لوگو دیسکورد / Discord روی نمایشگر آیفون
دولت روسیه دیسکورد را به‌دلیل انتشار محتوای نامناسب فیلتر کرد.
تبلیغات

به‌گزارش واشنگتن‌پست، روسیه پلتفرم چت دیسکورد را مسدود می‌کند. این اپلیکیشن به پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک و ایکس ملحق می‌شود که از زمان آغاز جنگ این کشور با اوکراین مسدود شده‌اند.

نکته‌ی جالب این است که ارتش روسیه برای هماهنگی ارتباطات خود در صحنه‌ی نبرد با اوکراین به دیسکورد وابسته است، زیرا بستر دیگری برای پشتیبانی از پیام‌رسانی امن در اختیار ندارد.

بلاگرهای نظامی روسیه که بسیاری از آن‌ها ارتباط مستقیمی با واحدهای درحال جنگ در اوکراین دارند، این اقدام را مسخره کرده‌اند و گفته‌اند که تصمیم دولت برای مسدود کردن دیسکورد، نیروهای روسی را غافلگیر کرده و آن‌ها را بدون ارتباطات مناسب گذاشته است.

یکی از بلاگرها می‌نویسد: «باید یک جایگزین ایجاد می‌شد و فرماندهان باید از برنامه‌ها مطلع می‌شدند تا کار در خط مقدم به یکباره قطع نشود.»

طبق گزارش‌ها، نهاد تنظیم‌گر اینترنت روسیه، دیسکورد را به انتشار محتوای نامناسب، از جمله محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان متهم کرده است. ترکیه نیز پس از خودداری این اپلیکیشن از به‌اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران، اقدام به مسدود کردن آن کرد.

دیسکورد در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد: «ما از گزارش‌هایی مبنی‌بر عدم دسترسی به دیسکورد در روسیه و ترکیه آگاه هستیم. درحال‌حاضر تیم ما درحال بررسی این گزارش‌ها است.»

دیسکورد با هدف فراهم‌کردن پلتفرم ارتباط صوتی، متنی و تصویری قابل اعتماد برای گیمرها و بهبود تعامل میان آن‌ها ایجاد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات