پخش‌کننده ویدیو در نسخه اندروید یوتیوب اصلاح شد

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
آیکون لوگو یوتیوب / YouTube / یوتوب روی نمایشگر آیفون
یوتیوب آزمایش رابط کاربری جدید برای بخش‌کننده‌ی ویدیو در نسخه‌ی اندروید خود را آغاز کرد و این اقدام با واکنش‌های منفی کاربران مواجه شده است.
تبلیغات

گوگل در یوتیوب از تست‌های A/B برای شناسایی باگ‌ها پیش از عرضه‌ی عمومی و همچنین سنجش واکنش کاربران نسبت‌به تغییرات خاص استفاده می‌کند. در این نوع تست‌ها، دو نسخه از وب‌سایت یا اپلیکیشن دردسترس کاربران قرار می‌گیرد تا بازخورد آن‌ها نسبت‌به هر نسخه بررسی شود. ظاهراً این شرکت در‌حال اجرای تست A/B رابط کاربری جدید برای پخش‌کننده‌ی ویدیو در نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن موبایلی خود است و باتوجه‌به بازخوردهای آنلاین، بسیاری از کاربران از آن رضایت ندارند.

در گزارش وب‌سایت AndroidAuthority، جزئیاتی درمورد رابط کاربری جدید پخش‌کننده‌ی ویدیو روی نسخه‌ی اندروید یوتیوب منتشر شده است. ظاهراً این نسخه برای برخی کاربران دردسترس قرار گرفته است. پس از مقایسه‌ی رابط کاربری جدید با نسخه‌ی قبلی، مشخص می‌شود گوگل تغییرات عمده‌ای در رابط کاربری پخش‌کننده‌ی ویدیو اعمال کرده است.

در ادامه مقایسه‌ی رابط کاربری جدید پخش‌کننده‌ی ویدیوی یوتیوب، برای پلی‌لیست‌ها را مشاهده می‌کنید.

رابط کاربری جدید پخش کننده ویدیو در یوتیوب
نسخه کنونی پخش‌کننده ویدیو یوتیوب
رابط کاربری جدید پخش کننده ویدیو در یوتیوب
نسخه جدید پخش‌کننده ویدیو یوتیوب

همانطور که در تصاویر بالا می‌بینید، تغییرات زیادی در رابط کاربری پخش‌کننده‌ی جدید اپلیکیشن اندروید یوتیوب اعمال شده است. در ادامه به برخی از این تغییرات اشاره می‌کنیم:

  • عنوان ویدیو به بالای نوار پیشرفت ویدیو منتقل شده است.
  • درحال‌حاضر لوگوی کانال و تعداد مشترکان در کنار نام کانال نمایش داده می‌شوند.
  • تعداد بازدید و تاریخ انتشار ویدیو اکنون زیر عنوان نشان داده می‌شوند.
  • دکمه‌ی زوم به گوشه‌ی بالا سمت چپ منتقل شده است. در کنار آن دکمه‌ی چرخش خودکار صفحه قرار دارد. همچنین دکمه‌ی دوم پلی‌لیست در جایی‌که قبلاً دکمه‌ی زوم بالای نوار پیشرفت قرار داشت، اضافه شده است.
  • به‌نظر می‌رسد دکمه‌های جلو/عقب در رابط کاربری جدید در حالت تمام‌صفحه حذف شده‌اند. به‌هر حال، در صورت توقف ویدیو در حالت عمودی، مجدداً ظاهر می‌شوند.
  • دکمه‌های لایک، دیس‌لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری و سایر موارد به بالای نوار پیشرفت ویدیو در سمت‌راست منتقل شده‌اند. علاوه‌بر این، می‌توانید تعداد لایک و کامنت را نیز زیر دکمه‌ها مشاهده کنید.
  • دکمه‌ی بوک‌مارک اکنون زیر منوی تنظیمات پنهان شده است، اما دکمه‌ی ریمیکس به‌طور پیش‌فرض نمایش داده می‌شود.
  • دکمه‌ای برای مشاهده‌ی فصل‌های ویدیو در کنار دکمه‌ی دوم توقف در گوشه‌ی پایین سمت‌چپ اضافه شده است.

در ادامه مقایسه‌ای از نسخه‌ی کنونی و نسخه‌ی جدید رابط‌کاربری پخش‌کننده‌ی ویدیو در یوتیوب هنگام تماشای پلی‌لیست‌ها را مشاهده می‌کنید.

رابط کاربری کنونی پخش کننده ویدیو در یوتیوب برای پلی لیست
نسخه کنونی پخش‌کننده ویدیوی یوتیوب (پلی‌لیست)
رابط کاربری جدید پخش کننده ویدیو در یوتیوب برای پلی لیست
نسخه جدید پخش‌کننده ویدیوی یوتیوب (پلی‌لیست)

به‌روزرسانی سمت‌سرور یوتیوب تغییراتی به‌ارمغان می‌آورد که فقط هنگام تماشای ویدیوها در پلی‌لیست‌ها قابل مشاهده هستند. این تغییرات عبارتند از:

  • اکنون می‌توانید برای حرکت بین ویدیوها در پلی‌لیست، به بالا و پایین سوایپ کنید.
  • فقط درصورتی‌که اولین ویدیوی پلی‌لیست درحال پخش باشد می‌توان با سوایپ‌کردن به پایین، ویدیو را مینیمایز کرد.

ظاهراً گوگل آزمایش رابط کاربری جدید برای پخش‌کننده‌ی ویدیو را از چند هفته قبل با تعداد محدودی از کاربران اندروید آغاز کرده است و همان‌طور که اشاره شد از روش تست A/B استفاده می‌کند. کاربران در ردیت عمدتاً از رابط کاربری جدید راضی نیستند و باید دید سرانجام ظاهر جدید برای همه‌ی کاربران اعمال خواهد شد یا گوگل به‌دلیل نارضایتی‌ها، از آن صرف‌نظر خواهد کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات