آواتارهای هوش مصنوعی وارد نرم‌افزار تماس ویدیویی Zoom می‌شوند

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
آواتار هوش مصنوعی اپلیکشن زوم روی لپ تاپ روی میز
به‌زودی می‌توانید آواتار هوش مصنوعی خودتان را به جلسات آنلاین زوم بفرستید و وقت خود را صرف کارهای دیگر کنید.
تبلیغات

زوم با قابلیت جدیدی که به‌زودی ارائه خواهد شد، یک قدم به حضور آواتارهای هوش مصنوعی در تماس‌های آنلاین نزدیک‌تر می‌شود. این ویژگی بخشی از روند توسعه‌ی هوش مصنوعی در زوم محسوب می‌شود و به شما اجازه می‌دهد آواتار دیجیتال خودتان را بسازید و از آن برای ارسال پیام‌های کوتاه به تیم‌تان استفاده کنید.

برای ساخت آواتار مجازی در زوم، باید ویدیویی از خودتان ضبط کنید که هوش مصنوعی از آن برای ساخت آواتاری که صدا و تصویر شما را شبیه‌سازی می‌کند، استفاده خواهد کرد. سپس می‌توانید پیامی که می‌خواهید آواتار هوش مصنوعی‌تان بگوید را بنویسید تا به‌جای شما صحبت کند. این ویژگی درحال‌حاضر فقط با ویژگی Clips زوم کار می‌کند؛ قابلیتی که به کاربر اجازه می‌دهد به‌روزرسانی‌های ویدیویی کوتاهی برای همکاران‌ خود ضبط کند.

طبق اعلام زوم، این پلتفرم در توسعه‌ی آواتارهای هوش مصنوعی، نگرانی‌های مرتبط با دیپ‌فیک را نیز درنظر گرفته است. سمیتا هاشم، مدیر ارشد محصول زوم می‌گوید این شرکت «با احراز هویت پیشرفته، تکنولوژی واترمارک و سیاست‌های استفاده‌ی سخت‌گیرانه» با دقت با دیپ‌فیک مقابله می‌کند.

آواتارهای هوش مصنوعی سفارشی اوایل سال آینده به‌عنوان بخشی از امکانات مجموعه‌ی هوش مصنوعی زوم (Custom AI Companion) ارائه خواهند شد که هزینه‌ی اضافی ۱۲ دلار در ماه را به‌همراه خواهد داشت. اگر اشتراک پولی زوم داشته باشید، حتی بدون افزونه می‌توانید با استفاده از آواتارها و صداهای هوش مصنوعی پیش‌فرض، کلیپ بسازید.

اریک یوان، مدیرعامل زوم در ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) به هدفش برای امکان استفاده از نسخه‌ی دیجیتال کاربران در جلسات و تماس‌های ویدیویی اشاره کرد؛ به‌بیان دیگر کاربر خودش مشغول انجام کارهای دیگری است و نسخه‌ی مجازی او در جلسه حاضر می‌شود. یوان گفت: «در حالت ایدئال، برای این جلسه نیازی به حضور من نیست. می‌توانم نسخه‌ی دیجیتالم را به جلسه بفرستم و خودم به ساحل بروم. همچنین نیازی نیست ایمیل‌هایم را چک کنم زیرا نسخه‌ی دیجیتال من می‌تواند بیشتر ایمیل‌ها را بخواند. اینکه چگونه از هوش مصنوعی و Zoom Workplace برای خودکارسازی کامل این نوع کارها استفاده کنیم برای ما بسیار اهمیت بسیار زیادی دارد.»

علاوه‌بر آواتارهای هوش مصنوعی، افزونه‌ی سفارشی جدید زوم به هوش مصنوعی این امکان را می‌دهد تا با نرم‌افزارهای بهره‌وری سایر شرکت‌ها مانند Zendesk ادغام شود. این پلتفرم همچنین گزینه‌‌های شخصی‌سازی جدیدی معرفی می‌کند که برای ایجاد قالب‌های سفارشی خلاصه‌ی جلسات کاربرد دارند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات