نرم‌افزار Blackmagic Camera حالا از گوشی‌های سونی و اوپو نیز پشتیبانی می‌کند

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن Blackmagic Camera 1.4
نسخه‌ی ۱٫۴ اپلیکیشن Blackmagic Camera با امکانات جذاب ازجمله پشتیبانی از میکروفون‌های بلوتوثی منتشر شد.
تبلیغات

به‌روزرسانی اپلیکیشن Blackmagic Camera با شماره نسخه ۱٫۴ برای اندروید منتشر شد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این آپدیت می‌توان به پشتیبانی از تعدادی از مدل‌های گوشی سونی و اوپو و همچنین امکان اتصال میکروفون بلوتوثی اشاره کرد.

Blackmagic Camera که از ابتدای سال جاری میلادی منتشر شد، تاکنون به‌روزرسانی‌های متعددی دریافت کرده است و به‌عنوان یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن‌های دوربین اندروید شناخته می‌شود.

اکانت رسمی بلک‌مجیک در تردز در پست جدیدش، انتشار نسخه‌ی ۱٫۴ اپلیکیشن Blackmagic Camera را تأیید کرد و حالا تعداد بیشتری از گوشی‌های اندرویدی می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند. این اپ اکنون از گوشی‌های سونی سری اکسپریا ۱، اکسپریا ۵ و همچنین گوشی‌های اوپو پشتیبانی می‌کند. البته بلک‌مجیک مشخص نکرد که دقیقاً کدام مدل‌های اوپو از این اپلیکیشن پشتیبانی می‌کنند. این احتمال وجود دارد که بتوان اپلیکیشن مورد بحث را روی اکثر پرچمداران جدید اوپو نصب کرد.

از دیگر بهبودهای اعمال‌شده روی نسخه‌ی جدید اپلیکیشن Blackmagic Camera می‌توان به قابلیت تنظیم بیت‌ریت ضبط، هنگام استفاده از کدک‌های H.264 و H.265 اشاره کرد. این ویژگی برای کاربرانی که قصد دارند ویدیوهای خود را روی دستگاه‌های جانبی مثل کارت‌های حافظه SD و SSD ضبط کنند، بسیار کاربردی به‌نظر می‌رسد. درواقع با تنظیم بیت‌ریت، می‌توان کیفیت فیلم را برای داشتن جزئیات بیشتر بالا برد یا برای صرفه‌جویی در فضا، آن را کاهش داد.

فهرست قابلیت‌های جدید نسخه‌ی ۱٫۴ اپلیکیشن Blackmagic Camera به‌شرح زیر است:

  • مانیتورینگ صدا هنگام ضبط
  • پشتیبانی از میکروفون‌های بلوتوثی
  • پشتیبانی از Tentacle Sync برای ضبط همزمان تایم‌کد
  • تنظیم بیت‌ریت ضبط برای کدک‌های H.264 و H.265
  • پشتیبانی از دستگاه‌های اوپو سازگار
  • پشتیبانی از گوشی‌های سری سونی اکسپریا ۱، اکسپریا ۵ و Pro-I
  • بهبود کلی عملکرد و پایداری

یکی دیگر از تغییرات مهم نسخه‌ی ۱٫۴ اپلیکیشن Blackmagic Camera، امکان استفاده از میکروفون‌های بلوتوثی به‌عنوان منبع صدا است. پیش‌از این، امکان ضبط صدا فقط به سیستم‌های صوتی سیمی محدود می‌شد؛ اما اکنون می‌توانید از گزینه‌های دیگری مانند هندزفری‌های بلوتوثی خود به‌عنوان منبع صدا استفاده کنید.

ویژگی مهم دیگر در آپدیت اپلیکیشن Blackmagic Camera، اضافه‌شدن پشتیبانی از Tentacle Sync هنگام استفاده از تایم‌کد همزمان است. این ابزار بلوتوثی، صدای درون دوربین را با صدای دریافتی ضبط‌کننده‌های صوتی اکسترنال همگام‌سازی می‌کند. قابلیت مذکور احتمالاً برای فیلمبرداری‌های حرفه‌ای کاربردی باشد و برای کاربران معمولی چندان مفید به‌نظر نمی‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات