پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید، بهتر از گذشته اسپم‌ها را شناسایی و فیلتر می‌کند

چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
برنامه Google Messages
گوگل مسیج در آپدیت جدید خود، بهتر از گذشته می‌تواند اسپم‌ها را شناسایی و فیلتر کند.
تبلیغات

بنابر بیانیه رسمی گوگل، اکنون گوگل مسیج با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته‌ی خود، می‌تواند پیام‌های اسپم را بهتر از قبل شناسایی و مسدود کند. این الگوریتم‌ها قادر به تحلیل کامل محتوای پیام‌ها هستند و می‌توانند اسپم‌ها را از پیام‌های واقعی تشخیص دهند. کاربران نیز می‌توانند با گزارش‌دادن پیام‌های مشکوک، به بهبود این سیستم کمک کنند.

گوگل معتقد است که الگوریتم‌های به‌کاررفته در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید، در شناسایی پیام‌های تقلبی مربوط‌به پیشنهادهای شغلی و اطلاعات مربوط‌به تحویل بسته‌های پستی، بسیار موثر عمل می‌کنند. همچنین این اپلیکیشن با استفاده از ویژگی‌های امنیتی پیشرفته، از فیشینگ و سایر حملات سایبری نیز جلوگیری خواهد کرد.

اسکرین شات از صفحه یک گوشی حاوی پیام متنی
Google

باتوجه‌به اهمیت حریم خصوصی کاربران، گوگل مسنجر ویژگی جدیدی را برای محافظت از تصاویر حساس اضافه کرده که به‌صورت پیش‌فرض برای کاربران زیر ۱۸ سال فعال است. ویژگی مذکور قبل از مشاهده‌ی تصاویر حاوی محتوای مستهجن، به کاربر اخطار می‌دهد. این ویژگی با استفاده از فناوری تشخیص تصویر مبتنی‌بر دستگاه و بدون نیاز به ارسال تصاویر به سرورهای گوگل، عمل می‌کند.

یکی‌دیگر از ویژگی‌های مهم این به‌روزرسانی، قابلیت تأیید هویت مخاطبین است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا هویت مخاطبین واقعی خود را تأیید کنند تا گوگل مسیج، به شناخت بهتری از مخاطبان واقعی کاربران برسد. این قابلیت مشابه ویژگی است که اپل در iMessage ارائه کرد و به کاربران کمک می‌کند تا از هک‌شدن حساب‌های خود جلوگیری کنند.

علاوه‌بر ویژگی‌های ذکر شده، گوگل مسنجر در به‌روزرسانی جدید خود قابلیت مسدودکردن خودکار پیام‌های ناشناس از شماره‌های بین‌المللی و نمایش هشدار برای لینک‌های مشکوک و مخرب را نیز ارائه می‌کند.

اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید برای مقابله با هرزنامه‌ها و اطلاعات جعلی در گوگل مسیج، نشان‌دهنده‌ی تعهد گوگل به حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران است. این ویژگی‌ها که به کمک هوش مصنوعی پیشرفته‌ی گوگل توسعه یافته‌اند، به کاربران کمک می‌کنند تا تجربه‌ای امن‌تر و مطمئن‌تر از پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید داشته باشند. با اجرای موفقیت‌آمیز این ویژگی‌ها، گوگل مسیج می‌تواند به یکی از امن‌ترین و مطمئن‌ترین پیام‌رسان‌ها تبدیل شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات