افزونه‌های جدید نسخه اندروید مرورگر اج معرفی شدند؛ اما خبری از uBlock نیست

چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مرورگر اج روی گوشی گلکسی S24 سامسونگ روی میز
نسخه‌ی اندروید مرورگر مایکروسافت اج اکنون از تعداد بیشتری افزونه ازجمله Sponsor Block پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت به‌مرور در حال افزایش تعداد افزونه‌ها برای نسخه‌ی اندروید اج است و در‌نتیجه، دلیل جذاب دیگری برای مهاجرت از کروم یا حتی سافاری به کاربران ارائه می‌دهد.

کاربران ردیت در کانال آزمایشی Canary مرورگر اج حضور دارند، پرچمی به نام Android Extensions v3 کشف کرده‌اند که به پشتیبانی از افزونه‌ها اشاره می‌کند. در توضیحات این پرچم آمده است: «هنگامی که فعال شود، افزونه‌های بیشتری در‌دسترس خواهند بود.» در ادامه تصویری از این پرچم را مشاهده می‌کنید.

پرچم افزونه های نسخه اندروید مرورگر مایکروسافت اج
Reddit

با فعال‌کردن پرچم Android Extensions v3 در نسخه‌ی اندروید اج، مجموعه‌ای از افزونه‌های جدید را مشاهده خواهید کرد؛ اما متأسفانه هنوز خبری از uBlock نیست. ازجمله افزونه‌های فعال می‌توان به Sponsor Block برای یوتیوب، AIXDownloader FetchV (دانلود کننده‌ی ویدیو)، Violentmonkey ،ScriptCat و سرویس‌های VPN مانند NordVPN ،Touch ،Browsec و AdGuard اشاره کرد.

مایکروسافت قبلاً در ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) افزونه‌هایی مانند Immersive Translate Unhook و دو افزونه‌ی مرتبط با کوکی را با پرچم Android Extensions v2 به نسخه‌ی اندروید مرورگر اج اضافه کرده بود.

امکان نصب دستی افزونه‌های نسخه‌ی اندروید مایکروسافت اج با استفاده از فایل CRX روی این مرورگر وجود دارد. CRX نوعی فایل برای افزونه‌های مرورگرهای مبتنی‌بر کروم مانند گوگل کروم، اج، اپرا و Brave است.

باتوجه‌به ویژگی‌های فرمت CRX، همچنان می‌توان افزونه‌ی uBlock را روی اج اندروید نصب کرد. برای انجام این کار باید uBlock را در فروشگاه افزونه‌های اج پیدا و شناسه‌ی اختصاصی آن را از URL کپی کنید. در مرحله‌ی بعد، وارد گزینه‌های توسعه‌دهنده‌ی Edge Canary شوید و روی Install extension from ID ضربه بزنید و شناسه‌ی کپی‌شده را جای‌گذاری کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات