این نرم‌افزار با دورزدن محدودیت‌ها، آپدیت ۲۰۲۴ ویندوز ۱۱ را روی سیستم‌های پشتیبانی‌نشده نصب می‌کند

پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
یک کامپوتر قدیمی از نمای سه رخ جلو
یک نرم‌افزار جدید می‌تواند با دور زدن محدودیت‌ها، نصب آپدیت ۲۰۲۴ ویندوز ۱۱ را روی سیستم‌های پشتیبانی نشده ممکن کند.
تبلیغات

مایکروسافت باوجود نزدیک‌شدن به پایان عمر ویندوز ۱۰، همچنان در افزایش سهم بازار ویندوز ۱۱ با مشکل مواجه است. سه سال از زمان معرفی ویندوز ۱۱ می‌گذرد؛ اما تنها ۳۳٫۳۷ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. دلایل مختلفی از جمله سخت‌گیری مایکروسافت درمورد مشخصات سخت‌افزاری مورد نیاز و برخی ایرادات طراحی، باعث شده تا رشد ویندوز ۱۱ بسیار کند باشد.

در گزارش جدیدی از Windows Central، برنامه‌ای غیررسمی به نام Flyby11 توانسته است نیازهای سخت‌افزاری ویندوز ۱۱ نسخه ۲۴H۲ را دور بزند و امکان نصب این نسخه از ویندوز را روی سخت‌افزارهای غیرمجاز فراهم کند. برنامه‌ی Flyby11 توسط توسعه‌دهنده‌ای به‌نام بلیم طراحی شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به TPM، Secure Boot و پردازنده‌های مجاز، ویندوز ۱۱ نسخه ۲۴H۲ را نصب کنند.

برنامه‌ی Flyby11 از ویژگی‌های نصب ویندوز ۱۱ نسخه‌ی سرور بهره می‌برد. این نسخه از ویندوز ۱۱ برخلاف نسخه‌ی معمولی، بررسی‌های کامل سخت‌افزاری را انجام نمی‌دهد و به کاربران امکان می‌دهد تا آن را روی سخت‌افزارهای مختلف نصب کنند. Flyby11 با تغییرات کوچکی در فرآیند نصب، این امکان را فراهم می‌کند که کاربران بدون مواجهه با پیام‌های خطای مربوط‌به سخت‌افزارهای غیرمجاز، ویندوز ۱۱ نسخه ۲۴H۲ را نصب و استفاده کنند.

استفاده از برنامه‌های شخص‌ثالث همیشه با ریسک‌هایی همراه است. ممکن است برخی از ویژگی‌های ویندوز به‌درستی کار نکنند و یا پشتیبانی‌های امنیتی مایکروسافت برای سیستم‌های غیرمجاز ارائه نشود؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که ابتدا برنامه‌های شخص‌ثالث را در ماشین‌های مجازی نصب کنید و همیشه از داده‌های مهم خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کرده و درصورت پیش آمدن هرگونه مشکل، با یک متخصص فناوری اطلاعات مشورت کنید تا از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری شود.

درحالی‌که Flyby11 به شما اجازه می‌دهد تا محدودیت‌های سخت‌افزاری ویندوز ۱۱ را دور بزنید، می‌توانید با استفاده از یک ابزار شخص ثالث دیگر به‌نام Seelen UI Utility، ویندوز ۱۱ را فراتر از گزینه‌های موجود، شخصی‌سازی کنید.

در نظر داشته باشید که این مقاله صرفاً جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارد و زومیت به‌هیچ‌عنوان نصب نرم‌افزارهای غیررسمی و متفرقه را توصیه نمی‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات