اپل ظاهراً روی اپلیکیشن پایش قند خون کار می‌کند

شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
دکمه کراون اپل واچ اولترا ۲
گزارشی جدید از بلومبرگ می‌گوید که اپل اپلیکیشن جدیدی برای نظارت بر قند خون کاربران توسعه می‌دهد.
تبلیغات

از مدتی پیش شایعه شد که اپل روی سیستم نظارت غیرتهاجمی بر قند خون کار می‌کند. اکنون، گزارشی از بلومبرگ نشان می‌دهد این شرکت برنامه‌ای را آزمایش کرده است که به افراد مبتلا به پیش‌دیابت کمک می‌کند تا وضعیت قند خون خود را بهتر مدیریت کنند.

بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس گزارش می‌دهد که اپل از کارمندان خواسته است تا برای ورود به اپلیکیشن جدیدش با انجام آزمایش خون، ابتلای خود به پیش‌دیابت را تأیید کنند. سپس، کارمندان با استفاده از «دستگاه‌های مختلف موجود در بازار»، سطح قند خون خود را اندازه‌گیری کرده و تغییرات آن را در رابطه با رژیم غذایی خود ثبت می‌کنند.

پیش‌دیابت وضعیتی متابولیکی است که در آن سطح گلوکز خون بالاتر از حد طبیعی قرار دارد و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد. اگرچه برای دیابت، درمانی قطعی وجود ندارد، اما پیش‌دیابت را می‌توان با تغییر سبک زندگی، به‌ویژه رژیم غذایی و ورزش، معکوس کرد.

به‌نظر می‌رسد هدف اپل از توسعه‌ی چنین اپلیکیشنی، نمایش تأثیر مستقیم انتخاب‌های غذایی بر سطح گلوکز خون است. برای مثال، مصرف غذاهای پرکربوهیدرات می‌تواند به افزایش ناگهانی قند خون منجر شود، در حالی که مصرف همزمان پروتئین می‌تواند این افزایش ناگهانی را کاهش دهد.

بلومبرگ می‌گوید اپل فعالیت روی اپلیکیشن مذکور را به منظور تمرکز بر ویژگی‌های سلامتی دیگر به حالت تعلیق درآورده است؛ اما احتمال استفاده‌ی اپل از یافته‌های این تحقیق در محصولات آینده‌ی حوزه‌ی سلامت وجود دارد.

ردیابی سلامت متابولیک به‌عنوان روندی رو به رشد در دستگاه‌های پوشیدنی شناخته می‌شود. اوایل امسال، شرکت‌های Dexcom و Abbott دستگاه‌های سنجش مداوم گلوکز (CGM) بدون نیاز به نسخه‌ی پزشک را روانه‌ی بازار کردند که برای افراد پیش‌دیابتی، افراد بدون دیابت و بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ که از انسولین استفاده نمی‌کنند، طراحی شده است.

استارتاپ‌هایی مانند Nutrisense و Levels با استفاده از داده‌های CGM به افراد کمک می‌کنند تا وزن کم کنند، برای ورزش‌های استقامتی مواد غذایی مناسب مصرف کنند و تأثیر انواع مختلف غذا بر سطح قند خون خود را بررسی کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات