مایکروسافت برند فراموششده MSN را با لوگو جدید احیا کرد
بنابر گزارش ویندوز سنترال، شرکت مایکروسافت در اقدامی جدید، برند محبوب و قدیمی MSN را احیا کرد. این شرکت با طراحی لوگویی تازه، صفحه اصلی MSN را بهروزرسانی کرده است.به نظر میرسد که مایکروسافت قصد دارد MSN را در بسیاری از بخشهای مهم، جایگزین برند Microsoft Start کند.
در هفتههای اخیر، کاربران متوجه تغییراتی در وبسایت Microsoft Start و قسمت تب صفحه جدید در مرورگر اج شدهاند. در این بهروزرسانی، لوگو جدید MSN جایگزین لوگو Microsoft Start شده و این لوگو با طراحی مدرن مایکروسافت و نماد معروف پروانه MSN نیز مطابقت دارد.
یکی از سخنگویان مایکروسافت در مصاحبهای با ویندوز سنترال تأیید کرد که این شرکت در حال انتقال سرویسهای محتوایی خود به زیر برند MSN است. هدف از این تغییر سادهسازی تجربهی کاربری و ارائهی خدمات باارزشتر به کاربران عنوان شد.
MSN در سال ۱۹۹۵ همراه ویندوز ۹۵ بهعنوان سرویس شمارهگیری با اشتراک پولی ماهانه معرفی شد. در سال ۱۹۹۸، این سرویس به پورتال وب MSN.com تبدیل شد که بهعنوان صفحه اصلی پیشفرض مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و مایکروسافت اج شناخته میشد. چندی بعد، مایکروسافت MSN را بهصورت مستقیم در نوار وظیفه ویندوز ۱۰ و ۱۱ یکپارچه کرد.
MSN در طول سالها به یکی از پورتالهای خبری محبوب جهان تبدیل شد؛ بهطوریکه در سال ۲۰۰۵، این پورتال دومین وبسایت پربازدید جهان لقب گرفت. علاوهبر این، MSN بستر بسیاری از سرویسهای اینترنتی مایکروسافت مانند MSN Messenger و MSN Hotmail و MSN Search بود که بعداً بهترتیب به اسکایپ و اوتلوک و بینگ تغییر نام دادند.
امروزه، MSN عمدتاً بهعنوان وبسایت گردآوری اخبار فعالیت میکند و سرویسهای جانبی مانند MSN Weather و MSN Money و MSN Gaming را نیز ارائه میدهد. بازگشت MSN میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از دلایل مهم شناختهشدهبودن و محبوبیت فراوان این برند در میان کاربران است. بسیاری از کاربران قدیمی اینترنت، MSN را با خاطرات خوش خود مرتبط میدانند و بازگشت این برند میتواند حس نوستالژی را در آنها برانگیزد.
در نهایت، احیای MSN میتواند بهعنوان اقدام هوشمندانهای از مایکروسافت تلقی شود. این شرکت با استفاده از برند شناختهشده و محبوب MSN، میتواند بهراحتی توجه بسیاری از کاربران گذشتهی خود را جلب و آنها را بهسمت محصولات و خدمات جدید خود جذب کند.