هدفون‌های TCH Black Blade L10 و TCH Boomtrap L30 در کنار یکدیگر

بررسی هدفون‌های کاملا بی‌سیم TCH Boom Trap و TCH Black Blade

دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
مطالعه 8 دقیقه
هدفون‌های اقتصادی TCH، با امکانات و طراحی مناسب، می‌توانند کاربرانی را که به‌صورت حرفه‌ای موسیقی گوشی نمی‌دهند به سمت خود جذب کنند.
تبلیغات

شمار برندهایی که به عرصه‌ی تولید هدفون‌های بی‌سیم پا گذاشته‌اند به‌قدری زیاد است که به‌سختی می‌توان از هم تفکیکشان کرد؛ از برندهای چینی و ارزان‌قیمت تا برندهای مطرح با محصولات پریمیوم، همه سعی دارند با ارائه‌ی هدفون‌هایی در طرح‌ها و برچسب‌های قیمتی متنوع، افراد را به خرید مجاب کرده و لذت گوش‌دادن به موسیقی را برای ‌آن‌ها دوچندان کنند.

شرکت چینی TCH یکی از برندهای اقتصادیِ آسیایی است که در زمینه‌ی تولید ساعت هوشمند و هدفون‌های بی‌سیم فعالیت می‌کند. TCH می‌گوید محصولات این شرکت به‌همراه محصولات میبرو در یک کارخانه تولید می‌شوند و حدود ۳۰ درصد از سهام آن‌ها را شیائومی در اختیار دارد. برخی از محصولات شیائومی نیز در همین کارخانه تولید می‌شوند.

به‌تازگی دو مدل از جدیدترین هدفون‌های TCH برای بررسی به دفتر زومیت رسیده‌اند؛ حال باید دید که باتوجه به قیمت‌شان آیا واقعا ارزش خرید دارند؟

هدفون TCH مدل Boom Trap L30

هدفون بی‌سیم TCH با برچسب قیمتی زیر ۷۰۰ هزار تومان از طراحی معقولانه‌ای در رنگ‌های سفید و مشکی بهره می‌برد. ایربادها به حدی سبک هستند که با تکان‌دادن بیش از حد سرتان، ممکن است از روی گوشتان بیفتند. ایربادها به‌خوبی در گوش جای می‌گیرند و اگر حساسیت خاصی نداشته باشید، می‌توانید برای استفاده‌ی طولانی‌مدت روی آن‌ها حساب باز کنید.

مشخصات فنی تی سی اچ Boom Trap L30
ایرباد بی سیم تی سی اچ TCH Boom Trap L30 مشکیتی سی اچ Boom Trap L30
نوع هدفونتو گوشی (In-Ear)
نوع آکوستیکپشت بسته (Closed-Back)
نوع اتصالبی سیم
نوع هدفون بی‌سیمTrue Wireless (ارتباط بی‌سیم بین دو گوشی با یکدیگر و منبع)
نویز کنسلینگ فعال یا ANC
ندارد
میکروفون
دارد
حذف نویز میکروفون
دارد
توضیحات میکروفونفناوری حذف نویز ENC
طریقه شارژاز طریق محفظه شارژ با درگاه USB نوع C
ظرفیت باتریباتری با ظرفیت 40 میلی‌آمپر ساعت (ایرباد) باتری با ظرفیت 480 میلی‌آمپر ساعت (محفظه شارژ)
شارژدهیحداکثر 6 ساعت حالت پخش صدا (تا 24 ساعت با محفظه شارژ) حداکثر 4 ساعت حالت مکالمه
زمان موردنیاز شارژ شدنحدود 2 ساعت (محفظه شارژ)
کنترل‌کننده‌ی صدا و مکالمه
دارد
توضیحات کنترل‌کنندهکنترل لمسی برای تغییر محتوای در حال پخش، اتصال و قطع تماس
توضیحات بلوتوث5.3
برد10 متر
NFC
ندارد
مقاومت در برابر آب و رطوبتIPX4‌ (مقاوم دربرابر پاشش آب)
پشتیبانی از محتوای Hi-Res
ندارد
پشتیبانی از فرامین صوتیGoogle Assistant Siri
نشانگر شارژ
دارد
سایر قابلیت‌هاسازگار با دستگاه‌های اندرویدی و iOS تراشه AD6976D8
رنگمشکی سفید
اقلام همراهمحفظه شارژ کابل USB نوع C ایرباد با اندازه‌های مختلف دفترچه راهنما

در جعبه‌ی هدفون تی‌سی‌اچ سه سَری پلاستیکی در سایزهای مختلف وجود دارد. ساقه‌های ایربادها کوتاه هستند که باعث جای‌گیری بهتر آن‌ها در گوش می‌شود. طراحی کیسِ شارژ ساده است و با سه LED، مقدار شارژ هر ایرباد و کیس شارژ را نشان می‌دهد. هدفون TCH گواهی IPX4 هم دارد که آن را در مقابل باران، تعریق و پاشش آب مقاوم می‌کند.

طراحی داخل کیس هدفون TCH Boomtrap L30

بعد از بررسی ظاهری محصول، سعی کردیم ژانرهای مختلف موسیقی را با هدفون تی سی اچ گوش کنیم. حجم کلی صدای هدفون و سطح بیس، باتوجه‌ به بازه‌ی قیمتی هدفون و نبود قابلیت نویز کنسلینگ، قابل‌قبول است. در پخش ژانر پانک و ارکسترال، صدای گیتار و سنج شفافیت لازم را ندارد و اگر بخواهیم خیلی دقیق شویم، آهنگ‌ها بی‌روح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر به‌گوش می‌رسند.

هدفون TCH بازه‌ی میانی آهنگ‌ها را، یعنی جایی که صدای خواننده و سازهای اصلی قرار دارند، به‌خوبی پوشش می‌دهد و بیشتر برای گوش دادن به آهنگ‌های نسبتاً آرام مانند پاپ و رپ مناسب است.

در زمینه‌ی کنترل دیستورشن و تفکیک صدا در آهنگ‌های شلوغ، هدفون اقتصادی TCH نسبت‌به قیمتی که دارد عملکرد خوب و غافل‌گیرکننده‌ای از خود نشان داد؛ اما چنانچه از علاقه‌مندان سرسخت ژانر متال یا آهنگ‌های شلوغ هستید، بهتر است سراغ گزینه‌‌های گران‌قیمت‌تری بروید؛ ولی اگر در طول روز در میان انبوهی از آهنگ‌های پاپ و رپ هوس کردید تا یک آهنگ متال نیز گوش کنید، Boom Trap L30 از پسِ آن برمی‌آید.

هدفون TCH Boomtrap L30 در گوش
ابعاد هدفون TCH Boomtrap L30 در دست

در برخی آهنگ‌ها مانند Paint it Black که تفکیک صدای ایرباد چپ و راست روی لذت گوش‌کردن به موسیقی تأثیرگذار است، هدفون TCH تا حد زیادی این تفکیک را انجام می‌دهد و از این نظر مشکل خاصی ندارد.

هدفون بی‌سیم تی‌سی‌اچ از فرامین لمسی پشتیبانی می‌کند که امروزه تقریباً در تمام هدفون‌های اقتصادی و گران‌قیمت به‌چشم می‌خورد و چیز جدیدی نیست. حساسیت لمسی ایربادها بالا است؛ یک‌بار لمس باعث قطع یا پخش آهنگ می‌شود و اگر قصد دارید به آهنگ بعدی بروید، باید ایرباد سمت راست را لمس کنید و چند ثانیه انگشت خود را روی آن نگهدارید. همین حرکت روی ایرباد سمت چپ، آهنگ قبلی را برایتان پخش می‌کند.

دو بار ضربه‌زدن روی هر ایرباد به تماس پاسخ می‌دهد و هنگام تماس دوبار ضربه‌زدن، مکالمه را قطع می‌کند. همچنین اگر از آن دسته افرادی هستید که از دستیار صوتی استفاده می‌کنند، می‌توانید با سه بار لمس هر ایرباد، دستیار صوتی گوشی را فعال کنید.

کنترل لمسی هدفون TCH Boomtrap L30

اگرچه هدفون‌های TCH اپلیکیشنی ندارند، به‌سرعت به هر گوشی و لپ‌تاپی وصل می‌شوند؛ اما در تست‌های ما مشخص شد که هنگام وصل‌شدن به گوشی‌های آیفون، گاهی اتصال ازبین می‌رود و مجبورید فرایند اتصال را تکرار کنید. هدفون از بلوتوث ۵٫۳ بهره می‌برد که موقع بازی‌کردن، مقدار تأخیر در انتقال صدا را تا حد قابل‌قبولی پایین می‌آورد.

ظرفیت باتری کیس شارژ ۴۸۰ و ظرفیت باتری هر ایرباد تی‌سی‌اچ ۴۰ میلی‌آمپرساعت است که به گفته‌ی شرکت سازنده، می‌تواند تا ۶ ساعت در پخش مو‌سیقی و تا ۴ ساعت در برقراری مکالمه همراهیتان کند.

کیفیت تماس با هدفون‌ TCH آنقدرها خوب نیست و بیشتر به‌درد مکان‌های ساکت و خلوت می‌خورد. صدا با حالتی گرفته و خفه شنیده می‌شود و اگر اطرافتان زیادی شلوغ باشد، صدا را به‌زحمت می‌شنوید.

هدفون بی سیم TCH مدل Black Blade L10

هدفون TCH مدل Black Blade L10 درست مانند مدل Boom Trap L30 ایربادهای سبکی دارد که به‌خوبی در گوش جای می‌گیرند؛ اما تنوع رنگ بیشتری شامل سُرمه‌ای و صورتی دارد. در حالت کلی طراحی هدفون معقولانه است و با نمایشگر باریکی روی بدنه، مقدار شارژ کیس و ایربادها را نمایش می‌دهد.

مشخصات فنی تی سی اچ Black Blade L10
ایرباد بی سیم تی سی اچ TCH Black Blade L10 مشکیتی سی اچ Black Blade L10
نوع هدفونتو گوشی (In-Ear)
نوع آکوستیکپشت بسته (Closed-Back)
نوع اتصالبی سیم
نوع هدفون بی‌سیمTrue Wireless (ارتباط بی‌سیم بین دو گوشی با یکدیگر و منبع)
امپدانس32 اهم
نویز کنسلینگ فعال یا ANC
ندارد
میکروفون
دارد
حذف نویز میکروفون
دارد
توضیحات میکروفونفناوری حذف نویز ENC
طریقه شارژاز طریق محفظه شارژ با درگاه USB نوع C
ظرفیت باتریباتری با ظرفیت 40 میلی‌آمپر ساعت (ایرباد) باتری با ظرفیت 420 میلی‌آمپر ساعت (محفظه شارژ)
شارژدهیحداکثر 8 ساعت حالت پخش صدا (تا 32 ساعت با محفظه شارژ) حداکثر 4 ساعت حالت مکالمه
زمان موردنیاز شارژ شدنحدود 2 ساعت (محفظه شارژ)
کنترل‌کننده‌ی صدا و مکالمه
دارد
توضیحات کنترل‌کنندهکنترل لمسی برای تغییر محتوای در حال پخش، اتصال و قطع تماس
توضیحات بلوتوث5.3
برد10 متر
NFC
ندارد
مقاومت در برابر آب و رطوبتIPX4‌ (مقاوم دربرابر پاشش آب)
پشتیبانی از محتوای Hi-Res
ندارد
پشتیبانی از فرامین صوتیGoogle Assistant Siri
نشانگر شارژ
دارد
سایر قابلیت‌هاسازگار با دستگاه‌های اندرویدی و iOS تراشه AD6976D8 نمایشگر میزان شارژ باقی‌مانده به صورت درصد
رنگمشکی صورتی سرمه‌ای
اقلام همراهمحفظه شارژ کابل USB نوع C ایرباد با اندازه‌های مختلف دفترچه راهنما

در جعبه‌ی هدفون، سه سَری با سایزهای کوچک، متوسط و بزرگ وجود دارد. ایربادها کمی بلندتر از مدل L30 هستند؛ اما همچنان مشکل خاصی هنگام قرارگیری در گوش ایجاد نمی‌کنند و کاملاً راحت به‌نظر می‌رسند. هدفون TCH از گواهی IPX4، مانند مدل قبلی، بهره می‌برد تا بتوان در روزهای بارانی یا هنگام ورزش کردن نیز از آن استفاده کرد.

نمای نزدیک از کیس TCH Black Blade L10

هدفون TCH Black Blade L10 در پخش آهنگ‌های مختلف حجم صدای خوبی دارد و مقدار بیس در آن شاید بیش از حد کوبنده باشد؛ اما باتوجه به اینکه از نویز کنسلینگ فعال خبری نیست و قیمت هدفون در بازه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان قرار دارد، آنقدرها هم اذیت‌کننده نیست.

درست‌مانند مدل L30، در هدفون TCH Black Blade L10 به‌دلیل پوشش ضعیف تربل، صداهای بلند مانند گیتار و سنج درخشندگی لازم را ندارند و تا حدی خفه به‌گوش می‌رسند، به‌همین دلیل برای ژانرهای پانک و ارکسترال گزینه‌ی مناسبی نیست و اگر موسیقی‌های متال گوش می‌کنید، بهتر است سراغ مدل‌های دیگری بروید.

هنگام گوش‌کردن موسیقی با TCH Black Blade L10 متوجه پایین‌بودن کیفیت بازه‌ی میانی شدیم؛ جایی که صدای خواننده و سازهای اصلی قرار دارند شدیم. در چنین حالتی صدای خواننده تا حدی خفه و گرفته به‌گوش می‌رسد و پُشتِ صدای سازها گم می‌شود. هدفون L10 گزینه‌ی بدی برای گوش دادن به موسیقی‌های پاپ و رپ نیست؛ اما اگر کیفیت صدا خیلی برایتان اهمیت دارد، در کمال تعجب مدل L30 با قیمت پایین‌ترش، عملکرد بهتری ارائه می‌دهد.

ابعاد هدفون‌های TCH Black Blade L10 در دست
هدفون TCH Black Blade L10 در گوش

هنگام گوش‌دادن به آهنگ Paint it Black با هدفون TCH Black Blade L10، تفکیک صدا بین کانال‌های چپ و راست خیلی خوب به‌نظر می‌رسید و مانند مدل L30، کارایی آن در این زمینه‌ی به‌خصوص، مناسب است.

هدفون TCH مانند مدل L30 از فرامین لمسی پشتیبانی می‌کند؛ اما حساسیت آن به‌اندازه‌ی مدل L30 نیست و برخی فرمان‌ها را باید چندین‌بار تکرار کرد. دو بار ضربه‌زدن روی هر ایرباد آهنگ را قطع و پخش می‌کند. لمس و نگه‌داشتن انگشت روی ایرباد سمت راست، آهنگ بعدی را پخش می‌کند؛ اما انجام همین کار با ایرباد سمت چپ به‌جای اینکه آهنگ قبلی را پخش کند، آهنگ فعلی را از ابتدا پخش می‌کند.

دو بار ضربه‌زدن روی ایرباد به تماس جواب می‌دهد و همین کار هنگام مکالمه، تماس را قطع می‌کند. لمس‌کردن و نگه‌داشتن انگشت روی ایرباد تماس را رد می‌کند و سه بار لمس پشت سر هم، باعث فعال‌شدن دستیار صوتی گوشی می‌شود.

کنترل هدفون TCH Black Blade L10 با فرمان‌های لمسی

هدفون TCH Black Blade L10 به‌سرعت به هر لپ‌تاپ و موبایلی وصل می‌شود و برخلاف مدل L30 مشکلی هنگام اتصال به گوشی‌های اپل نیز ندارد. همچنین مانند سایر هدفون‌های این برند، از اپلیکیشن اختصاصی برای آن خبری نیست.

ظرفیت باتری کیس و ایربادها و عمر باتری هنگام گوش‌دادن به موسیقی و مکالمه عیناً مانند مدل Boom Trap L30 است و هر دو مدل از کابل USB Type-C برای شارژ شدن بهره می‌برند.

هدفون بی‌سیم TCH هنگام برقراری مکالمه نسبت‌به مدل L30 از کیفیت صدای بهتر و طبیعی‌تری برخوردار است و از گرفته‌بودن صدا خبری نیست؛ اما همچنان گزینه‌ی خوبی برای محیط‌های شلوغ به‌نظر نمی‌رسد.

هدفون TCH Boom Trap L30 با اینکه قیمت کمتری دارد؛ اما کیفیت صدای آن بهتر است و جایی که مدل L10 در پوشش بازه‌ی میانی و کنترل دیستورشن ضعیف عمل‌ می‌کند، هدفون L30 عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

در زمینه‌ی طراحی، مدل L10 نسبت به L30، طراحی جذاب‌تری دارد و با نمایشگر کشیده روی بدنه، حس‌و‌حال مدرن‌تری به کاربر القا می‌کند. در برقراری تماس، L10 از L30 کیفیت صدای بهتر دارد و باگ مربوط‌به قطع‌شدن اتصال به آیفون نیز در آن وجود ندارد؛ اما از طرفی حساسیت فرامین لمسی در هدفون TCH مدل Boom Trap L30 بالاتر است. از نظر شارژدهی هر دو گزینه عملکرد یکسانی دارند.

کیس TCH Black Blade L10 و TCH Boomtrap L30 در کنار یکدیگر

برند TCH در بازه‌ی قیمتی مشابه، سه هدفون دیگر نیز دارد که قبلاً آن‌ها را در زومیت بررسی کردیم. اگر شفافیت صدای خواننده، در صدر اولویت‌هایتان قرار دارد و از طرفداران سبک‌های آکوستیک و رپ هستید، هدفون S33 که کمی از دو مدل دیگر گران‌تر است، کیفیت صدای بهتری در میان مدل‌های TCH دارد.

تی سی اچ Boom Trap L30
ایرباد بی سیم تی سی اچ TCH Boom Trap L30 مشکی
ایربادهای بی سیم تی سی اچ TCH Boom Trap L30 مشکی
ایرباد بی سیم تی سی اچ TCH Boom Trap L30 سفید
محفظه شارژ ایرباد بی سیم تی سی اچ TCH Boom Trap L30 سفید
بی‌سیم
دارای میکروفون
تو گوشی
-
فاقد حذف نویز فعال
پشت بسته
امپدانس نامشخص
-
نکات مثبت
  • عملکرد قابل قبول نسبت به قیمت
  • حساسیت بالا نسبت به فرامین لمسی
  • گواهی IPX4
نکات منفی
  • عملکرد نامناسب در تماس‌های تلفنی
  • مشکلات گاه و بیگاه در اتصال به آیفون
  • ضعف در تفکیک صدای سازها در آهنگ‌های شلوغ

هدفون TCH مدل S33 از قابلیت ANC (نویز کنسلینگ فعال) نیز بهره می‌برد؛ اما اگر دنبال مدلی با طراحی زیباتر هستید، می‌توانید سراغ N23 بروید که طراحی آن مشابه هدفون ناتینگ است. مدل T60 نیز قیمت کمتر و کیفیت ساخت پایین‌تری دارد؛ اما مانند مدل‌های S33 و L30 دارای تفکیک صدای بهتری در پخش آهنگ‌ها هستند.

تی سی اچ Black Blade L10
ایرباد بی سیم تی سی اچ TCH Black Blade L10 مشکی
محفظه شارژ ایرباد بی سیم تی سی اچ TCH Black Blade L10 مشکی
ایرباد بی سیم تی سی اچ TCH Black Blade L10 صورتی
محفظه شارژ ایرباد بی سیم تی سی اچ TCH Black Blade L10 صورتی
محفظه شارژ ایرباد بی سیم تی سی اچ TCH Black Blade L10 سرمه ای
بی‌سیم
دارای میکروفون
تو گوشی
-
فاقد حذف نویز فعال
پشت بسته
32 اهم
-
نکات مثبت
  • اتصال بی‌دردسر به انواع سیستم عامل‌ها
  • کیفیت قابل قبول در تماس‌های تلفنی
  • نمایش مقدار شارژ روی کیس
  • گواهی IPX4
نکات منفی
  • حساسیت پایین نسبت به فرامین لمسی
  • ضعف در تفکیک صدای سازها در آهنگ‌های شلوغ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات