کیس گلکسی بادز ۳ پرو و گلکسی بادز ۳

بررسی هدفون گلکسی بادز ۳ و بادز ۳ پرو؛ خوش‌صداترین بادزهای سامسونگ

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
مطالعه 14 دقیقه
گلکسی بادز ۳ پرو خوش‌صداترین هدفون‌ تاریخ سامسونگ است و ANC آن با ایرپاد برابری می‌کند؛ اما آن‌قدری پیشرفت داشته تا سه‌ برابر نسل قبل بیارزد؟
تبلیغات

هدفون‌های سامسونگ تابه‌حال این‌قدر به ایرپاد نزدیک نشده بودند. شاید اگر این شباهت فقط به طراحی و قیمت خلاصه می‌شد، گلکسی بادز ۳ و گلکسی بادز ۳ پرو ناامید‌کننده‌ترین هدفون‌های تاریخ سامسونگ به‌شمار می‌رفتند؛ اما هدفون پریمیوم جدید کره‌ای‌ها در ازای ازدست‌دادن امتیاز قیمت کمتر و طراحی منحصربه‌فرد، در بحث کیفیت صدا و نویز کنسلینگ فعال و تقویت صدای محیط فوق‌العاده ظاهر می‌شود.

بااین‌حال، وقتی به قیمت حدوداً ۱۲ میلیون تومانی گلکسی بادز ۳ پرو نگاه می‌کنیم و به‌ویژه آن را کنار نسل پیش ۵ میلیون تومانی‌اش می‌گذاریم، پاسخ این پرسش بیش از هر وقت دیگری اهمیت پیدا می‌کند: آیا هدفون‌های جدید سامسونگ ارزش خرید دارند؟

مشخصات هدفون‌های جدید سامسونگ در یک نگاه

سخت‌افزار

گلکسی بادز۳

گلکسی بادز۳ پرو

وزن

۴٫۷ گرم (هر ایرباد)

۴۶٫۵ گرم (محفظه شارژ)

۵٫۴ گرم (هر ایرباد)

۴۶٫۵ گرم (محفظه شارژ)

گواهی‌ مقاومت

IP57

IP57

درایورها

داینامیک ۱۱میلی‌متر

داینامیک ۱۰میلی‌متر

توییتر ۶٫۱میلی‌متر

نویز کنسلینگ فعال

دارد

دارد

حالت امبینت

ندارد

دارد

باتری

۵ ساعت با ANC روشن | ۲۴ ساعت با محفظه شارژ

۶ ساعت با ANC روشن | ۲۶ ساعت با محفظه شارژ

میکروفون

سه‌گانه با الگوریتم حذف نویز

سه‌گانه با الگوریتم حذف نویز

رنگ‌ها

سفید، نقره‌ای

سفید، نقره‌ای

بلوتوث/کدک‌ها

5.4/ AAC و SBC و SSC (صدای Hi-Res و ۲۴بیت)

5.4/ AAC و SBC و SSC (صدای Hi-Res و ۲۴بیت)

قیمت

۱۸۰دلار

۲۵۰دلار

کپی لینک

بررسی ویدیویی گلکسی بادز ۳ و گلکسی بادز ۳ پرو

پخش از رسانه

کپی لینک

کلون ایرپاد؛ اما برای راحتی بیشتر کاربران

به‌قول انگلیسی‌زبان‌ها، اجازه دهید در همین ابتدای کار، درباره‌ی فیل در اتاق صحبت کنیم؛ چون نادیده‌گرفتنش واقعاً غیرممکن است: بادزهای جدید سامسونگ بسیار شبیه ایرپاد اپل هستند یا دست‌کم در نگاه اول به‌قدری شباهت دارند تا بلافاصله متوجه‌اش شویم؛ آن هم به‌ این‌ دلیل که گلکسی بادز هم در مدل پایه و هم پرو از آن حالت لوبیایی بدون‌ ساقه‌ی همیشگی به ایربادهای ساقه‌داری که سامسونگ آن‌ها را «تیغه» می‌نامد، تبدیل شده است.

گفتنی است که لبه‌های ایرباد تخت و تیز شده‌اند و به‌ویژه در مدل نقره‌ای، آدم را یاد سایبرتراک می‌اندازند. روی هر تیغه یک نوار مشکی به‌‌چشم می‌خورد که در مدل پرو LED دارد و هنگام بازوبسته‌کردن کیس روشن می‌شود. زیر ساقه‌ها هم نوار براق نارنجی و آبی نقش بسته تا سمت چپ و راست آن‌ها سریع‌تر مشخص شود.

تصمیم سامسونگ به استفاده از طراحی ساقه‌دار به‌سبک اپل دست‌کم در بحث راحتی به‌نفع کاربران است؛ زیرا یکی از مشکلاتی که همیشه با گلکسی بادزهای قدیمی داشتم، این بود که موقع قرار‌دادن ایربادها در گوش یا بیرون آوردن آن‌ها، انگشتم اشتباهی با سطح لمسی آن‌ها برخورد می‌کرد و آهنگ مرتب قطع و پخش می‌شد. طراحی ساقه‌دار فیت راحت‌تری هم دارد و سامسونگ می‌گوید که دلیل انتخاب این طراحی دقیقاً راحتی بیشتر آن‌ها از بادزهای لوبیایی است. گوشه‌دار‌بودن ساقه‌ها کنترل هدفون را با کمی مشکل روبه‌رو می‌کند.

ساقه گلکسی بادز ۳ پرو و گلکسی بادز ۳
طراحی Blade در گلکسی بادز ۳ پرو و گلکسی بادز ۳

حس کاربران قدیمی هدفون‌های سامسونگ که از این تغییر راضی نیستند، کاملاً درک‌کردنی است؛ چراکه بادز ۳ به‌طور کامل پیوند خود با نسل قبل را از دست داده است و دیگر آن هویت منحصر‌به‌فرد سامسونگ را ندارد. اصولاً تغییر طراحی در چنین مقیاسی، ریسک بزرگی است و سامسونگ بی‌شک از پیامدهای این ریسک آگاه بوده است؛ اما درنهایت به این نتیجه رسید که تجربه‌ی کاربری بهتر ارزش این ریسک را دارد. به‌نظرم به این طراحی فرصت دهید؛ شاید بتواند تا یکی‌دو نسل دیگر هویت خودش را پیدا کند.

از طراحی که بگذریم، خود ایربادها حس خوشایندی دارند و وزنشان با همتای ایرپادی‌شان یکی است. در گوش هم خوب چفت می‌شوند و برخلاف نسل قبل، هنگام دویدن کمتر با خطر بیرون‌افتادن از گوش روبه‌رو می‌شوند. هر دو مدل هم گواهی IP57 دارند که از گواهی IPX4 ایرپاد پرو ۲ کمی بهتر است و مقاومت بیشتری دربرابر نفوذ گردوخاک و آب از خود نشان می‌دهند.

بااین‌حال، کیس هدفون‌ها گواهی IP ندارد و مشخص نیست چقدر دربرابر نفوذ آب مقاوم باشد. سامسونگ در کیس را شفاف طراحی کرده است که برای افرادی که یادشان می‌رود هدفون را داخل کیس گذاشته‌اند یا خیر، خبر خوشی است؛ اما این طراحی باعث شده است تا حس و ظاهر کیس گلکسی بادز ۲ پرو بهتر و پریمیوم‌تر به‌نظر برسد.

کپی لینک

کنترل لمسی بهتر و قابلیت جذاب Voice Command

کنترل بادزهای جدید سامسونگ دقیقاً مشابه ایرپاد عمل می‌کند؛ هرچند طراحی سه‌گوش ساقه‌ها باعث شده است تا فرمان‌های لمسی کمی گیج‌کننده شوند و به زمان بیشتری نیاز است تا قلقشان دستتان بیاد. با یک‌ بار فشردن گوشه‌های ساقه بین دو انگشت (همان پینچ‌کردن)، می‌توانید آهنگ را قطع یا پخش کنید و به تماس پاسخ دهید یا بین حالت ANC و امبینت جابه‌جا شوید.

برای کنترل حجم صدا هم لازم است انگشتتان را روی ساقه بالا و پایین بکشید. اگر طراحی گیج‌کننده‌ی ساقه‌ها را نادیده بگیریم، پینچ خیلی خوب کار می‌کند و به‌مراتب از کنترل لمسیِ فوق‌العاده حساس نسل قبل بهتر است؛ اما سوایپ انگشت همیشه خوب جواب نمی‌دهد و در مدل معمولی باعث جابه‌جا‌شدن آزاردهنده‌ی ایرباد در گوش می‌شود.

کیس گلکسی بادز ۳ پرو و گلکسی بادز ۳ با در بسته
زومیت

تا زمانی‌که سامسونگ کنترل هدفون‌های جدیدش را بی‌عیب‌ونقص کند، می‌توانید از قابلیتی فوق‌العاده به‌ نام «Voice Command» برای فرامین صوتی استفاده کنید؛ البته به‌شرطی‌که خجالتی نباشید!

قابلیت «Voice Command» که باید آن را ابتدا از اپلیکیشن Wearable فعال کنید، اجازه می‌دهد بدون صدازدن دستیار صوتی، هدفون را با صدای خود کنترل کنید. برای مثال، همین‌که موقع استفاده از هدفون بگویید «Play Music» یا «Volume Up»، آهنگ شروع به پخش می‌کند یا صدا بلندتر می‌شود. فهرست فرمان‌های صوتی را می‌توانید از همان بخش Voice Command اپلیکیشن مشاهده کنید. البته ممکن است افرادی که نزدیک شما ایستاده‌‌اند، بتوانند با این فرمان‌ها، هدفونتان را کنترل کنند؛ پس حواستان خوب به اطراف باشد!

گلکسی بادز ۳ پرو در گوش
گلکسی بادز ۳ در گوش

نکته‌ی جالب درباره‌ی Voice Command اینکه با آیفون هم کار می‌کند؛ اما لازم است قبلش هدفون را با گوشی اندرویدی جفت و این قابلیت را ازطریق اپلیکیشنی فعال کنید که متأسفانه در اپ‌استور دردسترس نیست.

کپی لینک

گلکسی بادزی برای آیفون‌دارها؟

حالا که حرف از آیفون شد، اجازه دهید به‌طور کامل به علامت سؤال بزرگ بالای سر بسیاری از کاربران آیفون که دارند این بررسی را می‌خوانند، پاسخ دهم:

بله، با آیفون هم می‌توانید از گلکسی بادز ۳ استفاده کنید؛ اما، خیر! من پیشنهاد نمی‌کنم آیفون‌دارها به‌جای ایرپاد پرو ۲، سراغ هدفون جدید سامسونگ بروند؛ چراکه دردسرهایش به قیمتش نمی‌ارزد.

گلکسی بادز ۳ کنار آیفون
زومیت

برای استفاده از برخی از قابلیت‌ها مانند به‌روزرسانی فرم‌ور و اکولایزر، باید به اپلیکیشن Wearable دسترسی داشته باشید که در اپ‌استور نیست و اکوسیستم بسته‌ی اپل اجازه‌ی نصب این اپلیکیشن از فروشگاه دیگری را به ما نمی‌دهد.

برخی قابلیت‌ها هم فقط برای گوشی‌های سامسونگ دردسترس است: مثل صدای فراگیر با ردیاب حرکات سر (360Audio) و کدک SSC سامسونگ برای پخش صدای ۲۴ بیت با وضوح مطلوب مانند ‌آهنگ‌های FLAC (سری S23 به‌بعد یا سری زد فولد و زد فلیپ) و جابه‌جایی خودکار بین دیوایس‌های متصل در اکوسیستم سامسونگ و کنترل نویز تطبیق‌پذیر که متناسب با محیط به‌طور خودکار بین ANC و امبینت جابه‌جا می‌شود.

قابلیت هوش مصنوعی مترجم هم‌زمان هم مختص گوشی‌های سامسونگ است که از همان اپلیکیشن Live Interpreter گوشی استفاده می‌کند و صرفاً صدای جملات ترجمه‌شده را ازطریق هدفون به‌گوش می‌رساند (زبان فارسی پشتیبانی نمی‌شود).

برخی قابلیت‌های دیگر را هم می‌توان یک‌ بار در اپلیکیشن فعال کرد و بعد همیشه به آن‌ها دسترسی داشت؛ مانند جابه‌جایی بین ANC و امبینت با هدفون، قابلیت Voice Command یا توقف آهنگ با بیرون آوردن ایرباد از گوش (عجیب که این مورد آخری به‌طور پیش‌فرض فعال نیست).

قابلیت Siren Detect هم با تشخیص خودکار صداهای اضطراری مانند آژیر آمبولانس و بوق خودرو، حالت ANC را غیرفعال می‌کند تا بتوانید بهتر این صداها را بشنوید. قابلیت تشخیص صدا که حالت امبینت را هنگام صحبت فعال می‌کند، به‌طور پیش‌فرض روشن است و آیفون‌دارها بدون دسترسی به اپلیکیشن هم می‌توانند از آن بهره ببرند؛‌ هرچند گاهی دیر عمل می‌کند و همیشه مطمئن نیست.

صدای UHQ با گلکسی بادز ۳ پرو
حالت‌های نویز کنسلینگ با گلکسی بادز ۳ پرو

راستش را بخواهید، اگر قیمت بادز ۳ پرو از ایرپاد پرو ۲ کمتر بود، به آیفون‌دارها می‌گفتم که می‌ارزد این دردسرها را به جان بخرید و با هزینه‌ی کمتر، هدفونی در سطح ایرپاد داشته باشید؛ اما حالا که این دو رقیب تا این حد از نظر قیمت به‌هم نزدیک شده‌اند، دیگر گلکسی بادز آن برگ‌برنده‌ی همیشگی را ندارد؛ حتی اگر پیشرفت‌هایش، هم‌قیمت‌شدن با ایرپاد را توجیه کند.

واقعاً هم حیف است؛‌ چراکه گلکسی بادز ۳ پرو از‌نظر کیفیت صدا و حذف و تقویت صدای محیط طوری پیشرفت کرده که هنگام مقایسه‌اش با هدفون پریمیوم اپل حسابی شگفت‌زده شدم. پیشنهاد می‌کنم که حتماً ویدیو مقایسه‌ی گلکسی بادز ۳ پرو و ایرپاد پرو ۲ را تماشا کنید.

پخش از رسانه

کپی لینک

بهترین صدایی که تابه‌حال از گلکسی بادز شنیده‌ام!

گلکسی بادز ۳ پرو به‌جز درایور داینامیک همیشگی، از یک درایور مسح ۶٫۱ میلی‌متری هم بهره می‌برد تا دقت و جزئیات صدا بیشتر شود و نویز و دیستورشن به‌ویژه در حجم صدای بلند، به کمترین حد برسد.

گلکسی بادز پرو ۳ تقریباً در تمام بازه‌های فرکانسی عالی ظاهر می‌شود. لو بیس را از دل آهنگ الکتروپاپ We Have A Map of the Piano از بند ایسلندی Múm بیرون می‌کشد و های بیس آهنگ‌های بند آراندبی The Weeknd به‌طرز دلپذیری در سر می‌کوبد.

گلکسی بادز ۳ و گلکسی بادز ۳ پرو کنار ساعت سامسونگ و گوشی گلکسی اس۲۴ اولترا
زومیت

پوشش بازه‌ی میانی که صدای خواننده و سازهای اصلی در آن قرار دارد، تقریباً بی‌عیب‌ونقص است. خش صدای خواننده‌ی بند آلترناتیو راک Biffy Clyro و حتی سروصدای پس‌زمینه در اجرای آکوستیک و زنده‌ی آهنگ Many of Horror به‌خوبی شنیده می‌شود و صدای خواننده‌ی Poets of the Fall در ورژن آکوستیک آهنگ Lift به‌قدری احساسی و دلنشین است که دلت می‌خواهد آهنگ را با او زمزمه کنی و سرت را با ریتم پیانو تکان دهی. خلاصه اینکه آهنگ‌های تست میدرنج به‌قدری شفاف و تمیز پخش شد که دلم نمی‌خواست آهنگ را برای تست بازه‌های دیگر عوض کنم!‌

هدفون سامسونگ بازه‌ی بالایی (تربل) را که صداهای تیز مثل سنج و ساکسوفون و صدای سوپرانو در آن قرار دارد، به‌خوبی هندل می‌کند و اجازه نمی‌دهد صدا آزاردهنده شود. بااین‌حال در آهنگ‌های ارکسترال، صدای ویولن آن درخشندگی لازم را برای به‌پرواز درآوردن روح ندارد؛ بلکه فقط شنونده را در حالت شناور در ارتفاع پایین نگه می‌دارد.

تماشای ویدیو با گلکسی بادز ۳ پرو
گوش دادن به موسیقی با گلکسی بادز ۳ پرو

آهنگ‌های پانک هم وضعیت تقریباً مشابه‌ای دارند و صدای سنج و گیتار الکتریک به‌اندازه‌ای که اسکیت‌بوردبازها برای هیجان نیاز دارند، براق و زنده نیست؛ اما بیس کوبنده بار آهنگ را به‌دوش می‌کشد تا گوش‌دادن به موسیقی پانک برای اکثر افراد لذت‌بخش باشد.

آنچه صدای گلکسی بادز ۳ پرو را به‌معنی واقعی کلمه «پریمیوم» می‌کند، قدرت هدفون در کنترل نویز و دیستورشن است. می‌توانید با این هدفون با خیال راحت به آهنگ‌های متال و شلوغ گوش دهید، بدون اینکه از به‌هم‌ریختگی صدای سازها سردرد بگیرید.

من با گلکسی بادز ۳ پرو چند تریلر هم تماشا کردم و طوری که هدفون صدای کانال چپ و راست را از هم تفکیک می‌کند تا به‌نظر برسد صدا دارد از سمت چپ و راست نمایشگر به‌گوش می‌رسد، حسی کاملاً حماسی‌ به کاربر منتقل می‌کند.

کپی لینک

فاصله‌ی نزدیک ANC و حالت امبینت با ایرپاد

هدفون‌های سامسونگ در زمینه‌ی ANC و ترنسپرنسی فاصله‌ی زیادی با رقیب اپلی داشتند؛ به‌طوری‌که حتی می‌شد قیمت دوبرابری ایرپاد پرو ۲ را به‌خاطر ANC و ترنسپرنسی فوق‌العاده‌اش توجیه کرد. بااین‌حال، امسال سامسونگ با بادز ۳ پرو حسابی گردو‌خاک به‌پا کرده است! قابلیت حذف نویز فعال و تقویت صدای محیط این هدفون به‌قدری خوب است که می‌توانم آن را در حد ایرپاد پرو ۲ در نظر بگیرم؛ یا حتی ANC بادز شاید کمی بهتر هم باشد!‌

تفاوت طراحی گلکسی بادز ۳ پرو با گلکسی بادز ۲ پرو
زومیت

از اپلیکیشن می‌توانید ANC و حالت امبینت را روی چهار درجه‌ی مختلف تنظیم کنید که حتی روی آخرین درجه هم فشار آزاردهنده‌ای نداشتند. ANC بادز ۳ پرو صدای باد را به‌خوبی حذف می‌کند و صدای تایپ و صحبت افراد را شاید تا ۷۰ درصد کاهش دهد. حتی آهنگ‌های آکوستیک را می‌توانید در محیطی پرسروصدا مثل مترو با آرامش گوش دهید. آهنگ‌های شلوغ هم با ANC فعال چنان شما را در حباب شخصی‌تان فرو می‌برند که به‌زحمت متوجه صدای حرکت قطار و اعلان‌ ایستگاه‌ها می‌شوید.

حالت امبینت هدفون نیز تمیز و قوی است و به‌نظرم فاصله‌ی زیادی با ترنسپرنسی ایرپاد ندارد. من خیلی تلاش کردم بین عملکرد ترنسپرنسی و امبینت مُد تفاوت ملموسی پیدا کنم؛ اما واقعیت این است که عملکرد این دو بسیار به‌هم نزدیک است و تقریباً در یک سطح هستند.

کپی لینک

گلکسی بادز ۳؛ نسخه‌‌ی «درون‌گرا»ی مدل پرو

اما گلکسی بادز ۳ چطور؟ مدل معمولی هدفون سامسونگ فقط یک درایور داینامیک دارد که یک میلی‌متر از درایور مدل پرو بزرگ‌تر است. درباره‌ی کیفیت صدای این دو هدفون بهترین توصیفی که می‌توانم بکنم، این است که مدل معمولی نسخه‌ی درون‌گرای هدفون سامسونگ است و مدل پرو نسخه‌ی برون‌گرا. این یعنی پوشش فرکانسی در مدل پرو گسترده‌تر و بیس به‌مراتب کوبنده‌تر و بازه‌ی تربل سرزنده‌تر به‌گوش می‌رسد. آهنگ‌های پرهیجان در بادز ۳ کمی سربه‌زیرتر و خسته‌تر پخش می‌شوند؛ اما در کل جنس صدای هر دو بسیار به‌هم شبیه است و حتی در مدل معمولی نیز آهنگ‌های شلوغ دچار دیستورشن نمی‌شوند.

گلکسی بادز ۳ پرو و گلکسی بادز ۳ - گوشی‌ها
طراحی گلکسی بادز ۳ پرو در برابر ایرپادز پرو ۲

شاید باورتان نشود؛ اما بادز ۳ حتی بدون سری سیلیکونی از قابلیت نویز کنسلینگ فعال بهره می‌برد؛ البته طبق انتظار عملکرد به‌مراتب ضعیف‌تری از مدل پرو دارد. بااین‌همه، در حدی است که بتواند نویز محیط را در حد ایزوله‌ی صدای هدفون‌های مجهز به سری سیلیکونی کاهش دهد. نشت صدا هم در این هدفون به‌اندازه‌ای نیست که معمولاً از این فرم‌فکتور انتظار داریم و اگر فاصله‌ی معقولی با اطرافیان داشته باشید، متوجه آهنگی که گوش می‌دهید، نخواهند شد.

قیمت گلکسی بادز ۳ در بازار ایران تقریباً نصف مدل پرو است و صدای تمیز و باکیفیتی هم تولید می‌کند. اگر بیشتر آهنگ‌هایی که گوش می‌دهید در ژانر آکوستیک و پاپ و رپ قرار می‌گیرند، به حالت امبینت نیازی ندارید. اگر هم از سری سیلیکونی بیزارید، احتمالاً همین مدل برایتان رضایت‌بخش باشد. درمقابل، متال‌هد‌ها و اسکیت‌بازها و آن دسته افرادی که آهنگ‌های ارکسترال گوش می‌دهند، بهتر است سراغ مدل پرو بروند.

کپی لینک

کیفیت تماس معمولی؛ عمر باتری عالی

تفاوت این دو هدفون فقط به کیفیت صدا خلاصه نمی‌شود و در عمر باتری و کیفیت تماس هم خودش را نشان می‌دهد. به‌طور کلی، هنگام مکالمات تلفنی با این دو هدفون انتظار صدای کاملاً شفاف و واضحی نداشته باشید. حتی در اتاق کاملاً خلوت هم صدای شما بم و خفه به گوش طرف مقابل می‌رسد و در فضای باز، وضعیت بدتر می‌شود؛ البته میکروفن‌های مدل پرو کمی بهتر از مدل معمولی عمل می‌کنند و کلمه‌ها باوضوح بیشتری شنیده می‌شود.

عمر باتری هدفون‌های جدید سامسونگ واقعاً خوب است! مدل پرو با ANC روشن و حجم صدای ۷۰درصد توانست ۷ ساعت پشت‌سر‌هم آهنگ پخش کند که یک ساعت از عدد اعلامی سامسونگ بیشتر است. به‌همین‌ترتیب، مدل معمولی هم توانست ۶ ساعت (یک‌ ساعت بیشتر از عدد سامسونگ) موسیقی پخش کند. با کیس هم می‌توانید هدفون‌ها را ۴ بار از صفر تا صد شارژ کنید تا برای یک روز کامل خیالتان از بابت شارژ هدفون‌ها راحت باشد.

کپی لینک

خوش‌صدای گران‌قیمت

گلکسی بادز ۳ پرو هدفون فوق‌العاده‌ای است: کیفیت صدا و نویز کنسلینگ فعال و حالت امبینت تقریبا بی‌عیب‌ونقص هستند، عمر باتری رضایت‌بخش است، طراحی هدفون‌ها به ایرپاد بسیار شباهت دارد و هویت همیشگی سامسونگ کاملاً از دست رفته است؛ اما درعوض حالا فیت راحت‌تری دارند و کنترل لمسی آن‌ها کم‌دردسرتر شده است. درضمن، استفاده از فرامین صوتی بدون نیاز به صدا‌زدن گوگل اسیستنت و سیری و بیکسبی (؟!؟) واقعاً کارراه‌انداز است.

گلکسی بادز ۳ پرو و گلکسی بادز ۳ در برابر گلکسی بادز ۲ پرو
زومیت

تنها مشکل قیمت زیادشان است. تا همین نسل پیش، هدفون‌های سامسونگ درعین‌حال که کیفیت صدای رضایت‌بخشی داشتند، نصف قیمت ایرپاد در بازار ایران فروخته می‌شدند و همین موضوع ارزش خریدشان را بسیار افزایش می‌داد؛ حتی اگر کیفیت ANC و حالت امبینت گلکسی بادز ۲ پرو به پای هدفون اپل نمی‌رسید.

باوجوداین، حالا گلکسی بادز ۳ پرو تقریباً با ایرپاد پرو ۲ هم‌قیمت است و مدل معمولی این هدفون حتی از مدل پرو نسل قبل گران‌تر. در این وضعیت فقط می‌توانم بگویم که برای آیفون‌دارها همچنان بهترین گزینه ایرپاد پرو ۲ است؛ اما حالا هدفون سامسونگ در این بازه‌ی قیمتی باید با رقیب قَدَری نظیر هدفون توگوشی WF-1000XM5 سونی رقابت کند که کیفیت صدا و ANC فوق‌العاده‌ای دارد.

سؤال مهم این است: آیا گلکسی بادز ۳ پرو آن‌قدری پیشرفت کرده است تا سه برابر نسل قبل بیارزد؟ راستش را بخواهید، خیر! هرچند حالا که هم‌قیمت ایرپاد پرو ۲ شده است، دیگر آن ضعف‌های قبل را ندارد و نمی‌شود زیاد به قیمتش خرده گرفت. اگر دغدغه‌ی بودجه ندارید یا معجزه‌ای اتفاق افتاد و قیمت بادزهای جدید بسیار کاهش یافت، از انتخاب گلکسی بادز ۳ پرو پشیمان نخواهید شد. بین مدل معمولی و گلکسی بادز ۲ پرو هم من هدفون نسل قبل را پیشنهاد می‌دهم؛ چون با قیمتی کمتر، ANC بهتر و حالت امبینت ارائه می‌دهد.

نکات مثبت

  • ANC و حالت امبینت در سطح ایرپاد
  • قابلیت Voice Command
  • کیفیت صدای عالی
  • فیت راحت‌تر از نسل قبل
  • عمر باتری رضایت‌بخش
  • پخش صدای ۲۴ بیت

نکات منفی

  • قیمت بسیار گران‌تر از نسل قبل
  • وابستگی زیاد به اکوسیستم سامسونگ
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات