اپل در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۴ میلیون آیپد فروخته است

پنج‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت کانالیس با بررسی آمارهای ارائه‌شده‌ی اپل در کنفرانس گزارش مالی اخیرش، میزان فروش آیپدها در بازار جهانی را برآورد کرده است.
تبلیغات

چندی پیش اپل جدیدترین گزارش مالی خود را دراختیار علاقه‌مندان قرار داد که نه‌تنها از موفقیت کوپرتینویی‌ها در بازار خبر می‌داد؛ بلکه به افزایش ارزش سهام اپل کمک شایانی کرد. حال کانالیس، شرکت تحلیلی فعال درزمینه‌ی بررسی و ارائه‌ی گزارش درباره‌ی بازار گجت‌های قابل‌حمل، گزارشی منتشر کرده که میزان فروش تبلت‌های اپل به بازار را تخمین می‌زند.

اپل در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ (سه‌ماهه سوم مالی سال ۲۰۲۰) که فاصله‌ی ‌زمانی ابتدای آوریل تا انتهای ژوئن را شامل می‌شود، میزان درآمد خود را ۵۹/۷ میلیارد دلار اعلام کرد. از رقم اعلام‌شده مبلغی افزون‌بر ۱۱/۲۵ میلیارد دلار را سود خالص شرکت اپل تشکیل می‌دهد که رقم هنگفتی است.

نکته‌ی جالب در گزارش مالی اپل، اشاره به رشد درآمد از فروش آیپدها است؛ به‌گونه‌ای که مقام‌های اپل اشاره کرده‌اند فروش آیپدها در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ درمقایسه‌با همین بازه‌ی زمانی در سال ۲۰۱۹، با رشد ۳۱ درصدی همراه بوده است. اپل به ارائه‌نکردن اعداد درباره‌ی میزان فروش محصولات خود مشهور است؛ بااین‌حال، کوپرتینویی‌ها اعلام کردند میزان درآمد از فروش آیپدها در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ به ۶/۵۸ میلیارد دلار رسیده است.

حال کانالیس با درنظرگرفتن آمار ارائه‌شده تخمین زده است که چه تعداد از آیپدهای اپل را کاربران در بازه‌ی زمانی ذکرشده خریده‌اند. تحلیلگران کانالیس معتقد هستند تعداد فروش آیپدها در سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۲۰ اپل بیش از ۱۴/۲ میلیون دستگاه است که درنتیجه سهم اپل از بازار تبلت‌ را به ۳۸ درصد می‌رساند.

آمار فروش تبلت‌ها در بازار جهانی

در جایگاه دوم، سامسونگ توانسته بیشتر از رقبایش تبلت بفروشد و سهمی ۱۸ درصدی از بازار را ازآنِ خود کند. هواوی و آمازون نیز با برخورداری از سهم ۱۲ و ۸ درصدی به‌ترتیب در جایگاه سوم و چهارم بازار تبلت‌ها قرار دارند. نکته‌ی جالب در آمار منتشرشده این است که اپل سهم بسیاری از بازار تبلت را به‌خود اختصاص می‌دهد؛ اما شرکت‌های دیگر نیز با افزایش فروش همراه بوده‌اند.

از نگاه شرکت کانالیس، درحالی‌که فروش اپل در بازار تبلت‌ها با رشد ۱۹/۸ درصدی همراه بوده است، سامسونگ رشد ۳۹/۲ درصدی و هواوی رشد ۴۴/۵ درصدی و آمازون نیز رشد ۳۷/۱ درصدی را تجربه می‌کند. رشد فروش محصولات شرکت‌های دیگر باعث شده اپل درمقایسه‌با سال گذشته، ۲ درصد از سهم خود از بازار تبلت در سراسر دنیا را از دست دهد. 

درنهایت، باید اشاره کنیم که آمارها نشان می‌دهد فروش تبلت در بازار جهانی در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ درمقایسه‌با همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته با رشد ۲۶/۱ درصدی همراه بوده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات