هواوی با وجود تحریم‌ها، سومین برند برتر بازار تبلت است

دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
مدیاپد تی ۵ هواوی / huawei mediapad T5
آمار جدید نشان می‌دهد هواوی با ارتقای رتبه‌ توانسته است پس از اپل و سامسونگ به سومین برند برتر بازار تبلت تبدیل شود.
تبلیغات

مطابق داده‌های مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC، تعداد تبلت‌های عرضه‌شده در فصل اول ۲۰۲۳ به ۳۰٫۷ میلیون دستگاه رسید که افت ۱۹٫۱ درصدی را نسبت‌ به فصل اول ۲۰۲۲ نشان می‌دهد. آن‌طور که IDC می‌گوید، این حجم عرضه با دوران قبل از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا قابل‌قیاس است.

در فصل اول ۲۰۱۹ و فصل اول ۲۰۱۸ حجم عرضه‌ی تبلت به ترتیب ۳۰٫۱ میلیون دستگاه و ۳۱٫۶ میلیون دستگاه بود. تحلیلگران می‌گویند برندهای بازار تبلت قصد دارند پیش از رونمایی محصولات جدید، انبارهای خود را خالی کنند.

شرکت

فروش در فصل اول ۲۰۲۳

سهم بازار در فصل اول ۲۰۲۳

فروش در فصل اول ۲۰۲۲

سهم بازار در فصل اول ۲۰۲۲

رشد سالانه

۱. اپل

۱۰٫۸ میلیون دستگاه

۳۵٫۲ درصد

۱۲٫۱ میلیون دستگاه

۳۱٫۸ درصد

۱۰٫۲- درصد

۲. سامسونگ

۷٫۱ میلیون دستگاه

۲۳٫۱ درصد

۸٫۳ میلیون دستگاه

۲۱٫۸ درصد

۱۴٫۳- درصد

۳. هواوی

۲٫۰ میلیون دستگاه

۶٫۶ درصد

۲٫۲ میلیون دستگاه

۵٫۹ درصد

۹٫۷- درصد

۴. لنوو

۱٫۹ میلیون دستگاه

۶٫۲ درصد

۳٫۰ میلیون دستگاه

۷٫۹ درصد

۳۷٫۱- درصد

۵. آمازون

۱٫۴ میلیون دستگاه

۴٫۶ درصد

۳٫۷ میلیون دستگاه

۹٫۸ درصد

۶۲٫۰- درصد

سایر برندها

۷٫۵ میلیون دستگاه

۲۴٫۴ درصد

۸٫۷ میلیون دستگاه

۲۲٫۹ درصد

۱۳٫۸- درصد

مجموع

۳۰٫۷ میلیون دستگاه

۱۰۰ درصد

۳۸٫۰ میلیون دستگاه

۱۰۰ درصد

۱۹٫۱- درصد

در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی تمامی برندهای برتر بازار تبلت با افت فروش مواجه شدند. با بازگشت کارمندان به محیط کار و افزایش مشکلات اقتصادی، تقاضا برای تبلت‌ها کاهش یافته و درآمد تولیدکنندگان این محصولات نیز روند کاهشی داشته است. احتمال دارد در فصل دوم ۲۰۲۳ با بهبود وضعیت اقتصادی، فروش تبلت‌ها مجددا رشد کند.

مطابق انتظار، اپل همچنان برترین تولیدکننده‌ی تبلت در دنیا است و سامسونگ در رتبه‌ی دوم جای می‌گیرد. این دو شرکت ۵۸ درصد از سهم بازار تبلت را در اختیار دارند. هواوی با ارتقای رتبه توانست به جایگاه سوم برسد. لنوو و آمازون در رتبه‌های چهارم و پنجم جدول جای گرفتند.

در فصل اول سال جاری میلادی ابعاد بازار کروم بوک نیز کاهش پیدا کرد و حجم عرضه به ۳٫۸ میلیون دستگاه رسید. این عدد نشان‌دهنده‌ی افت سالانه‌ی ۳۱ درصدی است. البته در بخش پایانی فصل اول ۲۰۲۳ فروش کروم بوک‌ها کمی افزایش یافت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات