مدل‌های بعدی آیپد پرو‌ به نمایشگر OLED و تراشه M3 مجهز می‌شوند

دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
آیپد پرو M2 اپل 2022 مدل ۱۱ اینچ و ۱۲٫۹ اینچ از نمای جلو
اپل احتمالاً دو آیپد پرو جدید را با نمایشگرهای ۱۱ و ۱۳ اینچی OLED و تراشه M3 در سال آینده میلادی معرفی می‌کند.
تبلیغات

اپل خود را برای معرفی دو آیپد پرو ۱۱٫۱ و ۱۳٫۱ اینچی با نمایشگر OLED در سال آینده آماده می‌کند. همچنین، کوپرتینویی‌ها قصد دارند که برای تأمین قدرت این دستگاه‌ها از تراشه سه نانومتری M3 استفاده کنند.

به گزارش wwcftech، اگرچه تبلت‌های اپل‌ در چند سال اخیر تقریباً طراحی مشابهی داشته‌اند، اما این شرکت قصد دارد که نسل بعدی مدل‌های آیپد پرو را به‌روزتر کند. از این رو، دو آیپد پرو بعدی اپل کمی بزرگ‌تر خواهند بود و همچنین قرار است به نمایشگر OLED مجهز شوند. اکنون، آیپد پرو با نمایشگرهای ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی در دسترس هستند که نسخه بزرگ‌تر دارای صفحه نمایش Mini LED است.

صفحه نمایش Mini LED اپل، پیشرفته‌ترین فناوری نمایشگر این شرکت است که از سطح روشنایی و دقت رنگ بالایی بهره می‌برد؛ اما اپل می‌خواهد که برای نسل بعدی این محصولات خود از نمایشگرهای OLED استفاده کند. این نمایشگرها رنگ‌ها را زنده‌تر و مشکی را عمیق‌تر نمایش می‌دهند و مصرف انرژی کمتری دارند. کاهش مصرف انرژی باعث افزایش طول عمر باتری در آیپدهای سال آینده خواهد شد.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل قصد دارد برای قلب تپنده این دو دستگاه از تراشه M3 با لیتوگرافی سه نانومتری استفاده کند. تولید این تراشه بیش از یک سال است که توسط TSMC آغاز شده و احتمالاً تا نیمه دوم سال جاری میلادی معرفی شود. احتمال دارد به دلیل استفاده از پنل OLED قیمت آیپد سال آینده اپل افزایش یابد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات