سرفیس گو ۲۰۲۳ با پردازنده قدرتمندتر، رم بیشتر و قیمت گران‌تر از نسل قبل معرفی می‌شود

دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
سرفیس گو 3 مایکروسافت / Microsoft Surface Go 3 به همراه کیبورد و قلم
گفته می‌شود نسل جدید سرفیس گو مایکروسافت ازنظر طراحی شبیه مدل کنونی خود خواهد بود و فقط مشخصات فنی آن ارتقا خواهد یافت.
تبلیغات

مایکروسافت خود را برای معرفی مدل‌ جدید تبلت سرفیس گو در اواخر ماه جاری آماده می‌کند. Surface Go مقرون‌به‌صرفه‌ترین دستگاه سری سرفیس است که از صفحه‌نمایش لمسی ۱۰ اینچی و کیبورد جداشدنی بهره می‌برد. انتظار داریم مدل ۲۰۲۳ این محصول با طراحی شبیه نسل قبل، اما مشخصات فنی بهبودیافته عرضه شود.

طبق اطلاعات فاش‌شده، سرفیس گو ۲۰۲۳ از پردازنده اینتل N200 بهره خواهد برد؛ تراشه‌ای که عضوی از سری Alder Lake-N است و اوایل سال جاری معرفی شد. این پردازنده از چهار هسته بهره می‌برد که فرکانس آن حداکثر به ۳٫۷ گیگاهرتز می‌رسد و درمقایسه‌با پردازنده‌ی اینتل Pentium Gold 6500Y به‌کاررفته در سرفیس گو ۲۰۱۹، عملکرد بهتری ارائه می‌دهد.

همچنین، سرفیس گو ۲۰۲۳ با رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتر از نسل قبلی خود عرضه خواهد شد. مدل پایه‌ی این محصول با ۸ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و مدل‌های دیگر آن با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی روانه‌ی بازار خواهد شد.

قیمت مدل پایه‌ی تبلت مایکروسافت سرفیس گو کنونی که به ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۴ گیگابایت رم مجهز است، از ۴۳۹ یورو شروع می‌شود. براساس اعلام خرده‌فروشی‌ فرانسوی PC21، مدل پایه‌ی سرفیس گو ۲۰۲۳ با قیمت ۴۹۰ یورو و مدل‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی آن به‌ترتیب با قیمت ۵۸۰ و ۶۷۰ یورو دردسترس خریداران قرار خواهند گرفت.

سرفیس گو ۲۰۲۳ احتمالاً به‌طور پیش‌فرض با ویندوز ۱۱ عرضه خواهد شد. این سیستم‌عامل پیشرفته‌ی مایکروسافت از رابط‌ کاربری بازطراحی‌شده و چندوظیفگی بهبودیافته و پشتیبانی بومی از برنامه‌های اندروید بهره می‌برد. علاوه‌براین، قلم Surface Pen و کیبورد Surface Type Cover به‌طور جداگانه به‌عنوان لوازم‌ جانبی این تبلت فروخته خواهند شد.

سرفیس گو ۲۰۲۳ در رویداد ۳۱ شهریور مایکروسافت به‌همراه محصولات جدید دیگر این شرکت ازجمله سرفیس لپ‌تاپ استودیو و سرفیس لپ‌تاپ گو معرفی خواهد شد. این دستگاه برای افرادی طراحی شده است که به‌دنبال تبلت ویندوزی قابل‌حمل با قیمت مناسب هستند و به‌راحتی از پس ِانجام کارهای روزانه مثل وب‌گردی، بررسی ایمیل، انجام‌ کارهای اداری و پخش محتوا برمی‌آید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات