کالبدشکافی تبلت گوگل، ضعف در طراحی داخلی این محصول را نشان می‌دهد

جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نمای جلو تبلت پیکسل گوگل روی داک اسپیکر شارژر
تبلت گوگل بیشتر به جعبه‌ای شبیه است که قطعات به‌طور مجزا در گوشه کنار آن قرار گرفته‌اند و فضای خالی زیادی بین آن‌ها وجود دارد.
تبلیغات

تصویر منتشر شده از داخل تبلت پیکسل نشان می‌دهد فضای هدر رفته‌ی زیادی وجود دارد که می‌شد برای قرار دادن باتری بزرگ‌تر، اسپیکر قدرتمند‌تر، جک هدفون، کارت حافظه‌ یا چیزهای دیگر از آن استفاده کرد.

سایت آی‌فیکس مطلبی منتشر کرده است که نحوه‌ی جدا کردن نمایشگر تبلت گوگل پیکسل برای انجام تعمیر یا تعویض باتری را آموزش می‌دهد. تصاویر تبلت باز شده فضاهای خالی بین بخش‌های مختلف را به‌خوبی نشان می‌دهند. تعجب‌آور است که گوگل نتوانسته چینش هوشمندا‌نه‌تری برای قطعات داخلی انجام دهد و قسمت‌های بدون استفاده را نیز به‌کار بگیرد. این موضوع اولین‌بار توسط سایت آرس‌تکنیکا افشا شد.

بخش داخلی تبلت پیکسل گوگل

دستگاه‌های الکترونیکی مانند گوشی و تبلت معمولاً با فشردگی از قطعات پر می‌شوند و تولیدکنندگان سعی می‌کنند از فضایی که در اختیار دارند، حداکثر استفاده را ببرند. اما ظاهراً سازندگان تبلت پیکسل، سطح بزرگی در اختیارشان بوده تا قطعات را در آن قرار دهند. تمام قسمت‌های سفیدی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید؛ بلااستفاده باقی مانده‌اند؛ درحالی که گوگل می‌توانست به‌راحتی از باتری بزرگ‌تر، اسلات‌های اضافی حافظه، خنک‌کننده‌ی قوی‌تر و مواردی از این دست استفاده کند.

تصویر زیر، فضای داخلی تبلت سامسونگ گلکسی تب اس ۸ را نشان می‌دهد. استفاده‌ از فضا، چینش هوشمندانه‌ی قطعات و مسیر عبور کابل‌ها در این دستگاه، کاملاً بهینه‌تر و پخته‌تر از تبلت پیکسل گوگل به‌نظر می‌آید.

فضای داخل تبلت گلکسی تب اس ۸ سامسونگ

ممکن است گوگل برای کاهش وزن تبلت، از پر کردن فضاهای خالی صرف‌نظر کرده باشد؛ اما جالب اینجاست که این تبلت تنها ۱۰ گرم از تبلت گلکسی تب اس ۸ سبک‌تر است. گویا اجزای داخلی این تبلت ۱۱ اینچی برای ابعاد کوچکتری ساخته شده‌اند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات