تبلت جدید TCL نمایشگری شبیه کاغذ دارد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
تبلت تی سی ال NXTPAPER 14 Pro
تی‌سی‌ال در CES 2024 از NXTPAPER 14 Pro رونمایی کرد؛ ترکیبی از تبلت و کتاب‌خوان الکترونیکی غول‌پیکر.
تبلیغات

TCL با معرفی تبلت‌ نوآورانه‌ی خود به‌نام NXTPAPER 14 Pro در CES 2024 به‌دنبال جلب‌نظر طرفداران محصولات رده‌بالا است.

این محصول از نمایشگری غول‌پیکر و فناوری NXTPAPER 3.0 بهره می‌برد که هدفش ارائه‌ی تجربه‌ای بین کتاب‌خوان‌های الکترونیکی و تبلت‌ها است.

نمایشگر TCL NXTPAPER 14 Pro تمرکز ویژه‌ای بر راحتی چشم کاربر دارد و با رابط VersaView جدیدش به کاربر اجازه می‌دهد به‌راحتی بین حالت مطالعه‌ی سیاه‌وسفید و نمای استاندارد تبلتی جابه‌جا شود. صفحه نمایش ۱۴ اینچ این دستگاه وضوح 2.8K (۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل) دارد و از فناوری NXTPAPER 3.0 بهره می‌برد. تکنولوژی مذکور نور را بهتر منعکس می‌کند و به‌معنای واقعی کلمه، حسی شبیه خواندن کتاب‌های معمولی را به چشم کاربر انتقال می‌دهد.

نسل جدید گوشی تی سی ال ازجمله TCL 50 XL NTXPAPER 5G و TCL 50 XE NTXPAPER 5G نیز از فناوری NXTPAPER 3.0 بهره خواهند برد. قلب تپنده‌ی تبلت NXTPAPER 14 Pro پردازنده‌ی دیمنسیتی ۸۰۲۰ است که درکنار آن از ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگاباید فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد.

TCL می‌گوید محصولاتی که از فناوری NXTPAPER استفاده می‌کنند تا ۶۱ درصد در فیلتر نور مضر آبی عملکرد بهتری دارند. روشنایی نمایشگر ۱۴ اینچی NXTPAPER 14 Pro به ۷۰۰ نیت می‌رسد و این پنل به بهره‌ گرفتن از نور قطبی دایره‌ای جدید (CPL) تجربه‌ای شبیه مطالعه‌ی کتاب‌‌های معمولی ارائه می‌دهد.

تبلت تی سی ال NXTPAPER 14 Pro
تبلت تی‌سی‌ال NXTPAPER 14 Pro

از دیگر ویژگی‌های NXTPAPER 14 Pro می‌توان به پشتیبانی از سیستم کاهش نور DC اشاره کرد که اثر سوسو زدن در برخی نواحی نمایشگرهایی را که از نرخ نوسازی بالا پشتیبانی می‌کنند، کاهش می‌دهد. درواقع نرخ نوسازی این محصول در حالت تبلت به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و فناوری CPL باعث می‌شود حتی در صورت استفاده از لنزهای پلاریزه، سطح خوانایی محتوا کاهش پیدا نکند.

TCL در تبلت‌ جدیدش از دستیار سلامت چشم استفاده کرده است؛ ابزاری که به کاربر یادآوری می‌کند روشنایی صفحه را کاهش دهد یا در نیمه‌شب به‌طور خیره به آن نگاه نکند. NXTPAPER 14 Pro همچنین به دکمه‌ی فیزیکی اختصاصی برای جابه‌جایی بین سه‌حالت مختلف مجهز شده و رابط VersaView نیز به کاربران اجازه می‌دهد بین حالت استاندارد و حالت NXTPAPER جابه‌جا شوند.

تبلت تی سی ال NXTPAPER 14 Pro
تبلت تی‌سی‌ال NXTPAPER 14 Pro

با فعال‌سازی حالت NXTPAPER روی NXTPAPER 14 Pro، نمایشگر این دستگاه رابط کاربری اندروید را با رنگ خاکستری به‌ تصویر می‌کشد. این رابط شامل آیکون‌های برش‌خورده مثل نقاشی‌های خطی است و برای اعمال فشار کمتر به چشم، فضای خالی بسیار گسترده‌تری را با پس‌زمینه‌ی سفید نشان می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های دستگاه مذکور می‌توان اجرای روان‌تر محتوا هنگام استفاده از قلم و انگشت و اطمینان از پخش رنگی محتوای ویدیویی اشاره کرد.

قیمت تبلت تی سی ال NXTPAPER 14 Pro هنوز مشخص نیست اما انتظار می‌رود اوایل سال جاری در ایالات‌متحده عرضه شود. باید دید این محصول نسبت‌ به قیمت تبلت سایر برندها با چه برچسبی روانه‌ی بازار خواهد شد و آیا در فهرست بهترین تبلت بازار قرار خواهد گرفت یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات