پرفروشترین تبلتهای دنیا را چه شرکتی میسازد؟
بر اساس دادههای جدید مؤسسهی کانالیس، فروش تبلت در سال ۲۰۲۳ نسبت به ۲۰۲۲ بهمیزان ۱۰ درصد کاهش یافت و به طور کلی ۱۳۵٫۳ میلیون تبلت در سال گذشتهی میلادی به فروش رسید. اپل با داشتن ۴۰ درصد از سهم بازار و عرضهی ۵۴ میلیون آیپد، بیشترین میزان فروش تبلت را بین رقبا داشت.
سهم بازار تبلت اپل نسبت به سال ۲۰۲۲ یکسان مانده است. در رتبهی دوم، غول کرهای صنعت فناوری با عرضهی ۲۵٫۶ میلیون تبلت سامسونگ، ۱۹ درصد از سهم بازار را داشته که نسبت به ۱۹٫۳ درصد سال پیش تقریباً یکسان است.
لنوو با ۹٫۳ میلیون فروش و ۶٫۹ درصد از سهم بازار، در رتبهی سوم قرار دارد. سهم بازار تبلت لنوو نسبت به ۷٫۷ درصد سال پیش، افت داشته است. در رتبهی چهارم، هواوی با عرضهی ۸٫۳ میلیون تبلت، ۶٫۱ درصد سهم بازار را در اختیار گرفت. آمازون با ۷٫۷ میلیون فروش، ۵٫۸ درصد از سهم بازار را کسب کرد.
بیشترین افت برای تبلت آمازون بود که سال پیش، ۹٫۱ درصد سهم بازار را داشت. هواوی تنها برندی بود که (با توجه به سهم بازار ۴٫۲ درصدی در سال ۲۰۲۲) توانست فروش انواع تبلت هواوی را افزایش دهد.
به گفتهی محققان Canalys، افزایش فروش در چین و هند به مقابله با رکود غالب در سایر نقاط جهان کمک کرده است. تحلیلگران انتظار دارند امسال خرید تبلت توسط مردم افزایش یابد.
نظرات