اپل حکمران مطلق بازار تبلت‌ها است؛ رقابت تنگاتنگ چینی‌ها برای جایگاه‌های سوم تا پنجم

دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
پنل پشتی آیپد پرو ۲۰۲۲
آمار سهم بازار و حجم عرضه‌ی تبلت در فصل دوم سال ۲۰۲۴ خبر از جایگاه برتر اپل در این بازار می‌دهد.
تبلیغات

براساس گزارش IDC، اپل در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ با عرضه‌ی ۱۲٫۳ میلیون تبلت و سهم بازار ۳۵٫۸ درصدی، در بازار جهانی تبلت حکمرانی می‌کند. موقعیت برتر اپل را می‌توان تا حدودی نتیجه‌ی عرضه‌ی آیپد‌های جدید دانست.

حجم عرضه‌ی تبلت‌ اپل در فصل دوم ۲۰۲۴ نسبت‌ به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۸٫۲ درصدی تجربه کرده است. پس از اپل، سامسونگ با سهم بازار ۲۰٫۱ درصدی قرار دارد. کره‌ای‌ها در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی ۶٫۹ میلیون تبلت به بازار عرضه کردند.

نام شرکت

حجم عرضه در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ (میلیون)

سهم بازار در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴

حجم عرضه در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳ (میلیون)

سهم بازار در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳

نرخ رشد سالانه

اپل

۱۲٫۳

۳۵٫۸ درصد

۱۰٫۴

۳۷ درصد

۱۸٫۲ درصد

سامسونگ

۶٫۹

۲۰٫۱ درصد

۵٫۸

۲۰٫۶ درصد

۱۸٫۶ درصد

لنوو

۲٫۵

۷٫۳ درصد

۲٫۱

۷٫۶ درصد

۱۶٫۷ درصد

هواوی

۲٫۳

۶٫۸ درصد

۱٫۷

۵٫۹ درصد

۴۰٫۳ درصد

شیائومی

۲٫۰

۵٫۸ درصد

۱٫۰

۳٫۷ درصد

۹۴٫۷ درصد

سایر برندها

۸٫۴

۲۴٫۳ درصد

۷٫۱

۲۵٫۲ درصد

۱۷٫۶ درصد

مجموع

۳۴٫۴

۱۰۰ درصد

۲۸٫۲

۱۰۰ درصد

۲۲٫۱ درصد

لنوو، هواوی و شیائومی به‌ترتیب جایگاه‌های سوم تا پنجم را به‌ خود اختصاص دادند. هواوی در فصل دوم با حجم عرضه‌ی ۲٫۳ میلیون دستگاه، رشد سالانه‌ی ۴۰٫۳ درصدی را تجربه کرد. تبلت MatePad 11.5S و افزایش تبلیغات در چین به رشد هواوی کمک کرده است.

حجم عرضه‌ی تبلت شیائومی در فصل دوم ۲۰۲۴ نسبت‌ به مشابه سال قبل ۹۴٫۷ درصد رشد داشت و به دو میلیون دستگاه رسید. فروش شیائومی افزون‌بر چین در کشورهایی از جمله روسیه، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا با رشد همراه بوده است.

کل بازار تبلت رشد سالانه‌ی ۲۲٫۱ درصدی تجربه کرد و در مجموع ۳۴٫۴ میلیون دستگاه تبلت در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ به بازار عرضه شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات