همزمانبا رشد بازار تبلت، فروش گلکسی تبهای سامسونگ افزایش یافت
دادههای بازار نشان میدهد سامسونگ جایگاه خود را در بازار جهانی تبلت حفظ کرده و فروش تبلتهای این شرکت درمقایسهبا سهماههی دوم سال قبل بهمیزان چشمگیری افزایش یافته است.
براساس دادههای Counterpoint Research، میزان فروش همهی برندهای بزرگ سازندهی تبلت در سهماههی دوم ۲۰۲۴ نسبتبه بازهی زمانی مشابه سال قبل افزایش یافته است و ظاهراً امسال با بهبود شرایط اقتصاد کلان، بازار تبلتها در وضعیت خوبی قرار دارد.
پنج تولیدکنندهی بزرگ تبلت در سهماههی دوم ۲۰۲۴ جایگاه خود را حفظ کردهاند و حتی سهم بازار آنها تقریباً مشابه سال قبل است.
اپل با سهم ۳۷ درصدی از بازار تبلتها، پیشتاز است و سامسونگ با سهم ۲۰ درصد درست مثل سال قبل در رتبهی دوم قرار دارد. هواوی با سهم ۷ درصدی در جایگاه سوم این لیست قرار گرفت و باید اشاره کنیم سهم غول فناوری چینی نسبتبه سهماههی دوم ۲۰۲۳ حدود یک درصد افزایش یافته است.
لنوو با سهم ۷ درصد همچنان چهارمین فروشندهی بزرگ تبلت در جهان است و شیائومی سهم خود را از ۳ درصد در سهماههی دوم ۲۰۲۳ به ۶ درصد در سهماههی دوم ۲۰۲۴ ارتقاء داده است. سهم بازار سایر برندهای سازندهی تبلت نیز به ۲۳ درصد کاهش یافته درحالیکه این عدد در مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد بود.
اگرچه سهم بازار فروشندگان تبلت در سه ماههی دوم ۲۰۲۴ بسیار شبیهبه سال قبل بود، اما فروش جهانی تبلتها ۱۵ درصد نسبتبه سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. هر یک از پنج شرکت بزرگ تولیدکنندهی تبلت، فروش خود را در سال جاری نسبتبه سال قبل افزایش دادهاند.
فروش آیپد اپل درمقایسهبا سال قبل ۱۴ درصد و فروش انواع مدلهای تبلت سامسونگ ۱۶ درصد افزایش یافته است. هواوی در چین عملکرد خوبی داشت و تولید تبلت خود را تا ۴۹ درصد بهبود بخشید. فروش تبلت لنوو نیز نسبتبه سال قبل ۱۷ درصد افزایش یافت و درنهایت شیائومی بهلطف موفقیت در اروپا و بازارهای نوظهور فروش تبلتهای خود را تا ۹۲ درصد بهبود داده است.
ناظران بازار میگویند بازار جهانی تبلتها برای چندماه باقیمانده از سال ۲۰۲۴ امیدوارکننده بهنظر میرسد. شرایط اقتصاد کلان درحال بهبود است و شرکتهای بزرگی مثل اپل و سامسونگ ادامهی سال را با تبلتهای جدید و هیجانانگیز پوشش خواهند داد.
اپل خود را برای معرفی آیپد مینی ۷ آماده میکند و سامسونگ اخیراً گلکسی تب S10 پلاس و گلکسی تب S10 اولترا را معرفی کرده است.