اپل ضمن کاهش قیمت ارزان‌ترین مدل آیپد در اروپا، شارژر را از جعبه آن حذف کرد

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
مطالعه 1 دقیقه
ابعاد تبلت آیپد مینی 2024 اپل / Apple iPad mini 2024
اپل همزمان با کاهش قیمت آیپد مینی ۲۰۲۴، شارژر را از جعبه‌ی دستگاه در کشورهای اروپایی حذف کرد.
تبلیغات

اپل دیروز آیپد مینی ۲۰۲۴ را معرفی کرد؛ اکنون مشخص شده که ارزان‌ترین تبلت اپل در تمام کشورهای اروپایی بدون شارژر عرضه می‌شود.

آیپد مینی تا پیش‌از این در بازار اروپا همراه با یک شارژر USB-C عرضه می‌شد. مدل‌های جدید آیپد پرو و آیپد ایر در بازار اروپا بدون شارژر عرضه می‌شوند و تنها یک کابل USB-C در جعبه‌ی آن‌ها قرار داده شده است.

به‌نوشته‌ی مک‌رومرز، اکنون تمام مدل‌های آیپد اپل با پیروی از استانداردی یکسان، بدون شارژر در اروپا دردسترس قرار می‌گیرند. اقدام اپل احتمالاً در پاسخ به مقررات آتی اتحادیه‌ی اروپا در خصوص کاهش زباله‌های الکترونیکی صورت گرفته است.

اپل شارژر را از بسته‌بندی محصولات خود در بریتانیا (که عضو اتحادیه‌ی اروپا نیست) نیز حذف کرده است. دولت بریتانیا اخیراً با آغاز فرآیندی، امکان الزامی‌شدن درگاه USB-C به عنوان استاندارد شارژ برای کلیه‌ی دستگاه‌های الکترونیکی را بررسی می‌کند.

همزمان با اعمال تغییرات مذکور، اپل در سکوت خبری، قیمت آیپد جدید را در بسیاری از کشورهای اروپایی به ۴۰۹ یورو (۴۴۵ دلار) تغییر داد که نسبت‌به قیمت قبلی ۴۳۹ یورویی (۴۷۸ دلار)، کاهش داشته است. در همین راستا، قیمت ارزان‌ترین مدل آیپد با کاهش ۲۰ پوندی در بریتانیا به ۳۲۹ پوند (۴۲۸ دلار) رسید. قیمت آیپد مینی ۲۰۲۴ در آمریکا بدون تغییر باقی مانده است؛ اما مشتریان آمریکایی از شارژر ۲۰ وات USB-C داخل جعبه بهره‌مند خواهند شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات