کیندل جدید آمازون یکی از بهترین جایگزین‌ها برای کاغذ و مداد است

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
دختر جوان درحال یادداشت‌نویسی روی کتاب‌خوان کیندل اسکرایب آمازون
کتاب‌خوان کیندل اسکرایب آمازون با تمرکز ویژه روی یادداشت‌نویسی معرفی شد.
تبلیغات

آمازون مدل جدید کیندل اسکرایب را با تمرکز ویژه بر یادداشت‌برداری معرفی کرد. قیمت کتاب خوان اسکرایب جدید از ۴۰۰ دلار در نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی و ۴۲۰ دلار در نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی آغاز می‌شود.

اسکرایب جدید از‌نظر طراحی درمقایسه‌با مدل پیشین خود بهبود یافته است. از‌جمله تغییرات مهم، می‌توان به رنگ سفید و یکسان‌بودن حاشیه‌ها در چهار طرف دستگاه اشاره کرد. هدف از این تغییرات، ایجاد ظاهری مشابه کاغذ برای اسکرایب است تا هم از‌نظر بصری و هم از‌نظر حسی، تجربه‌ی نوشتن روی کاغذ را برای کاربر تداعی کند.

آمازون قلم همراه دستگاه و بافت و رنگ صفحه‌نمایش ۱۰٫۲ اینچی E Ink و نرم‌افزار داخلی دستگاه را به‌روزرسانی کرده است تا حس نوشتن روی کاغذ را برای کاربر تقویت کند. حتی پاک‌کن قلم نیز بهبود یافته است.

پاک‌کن قلم کتاب‌خوان آمازون
Amazon

از زمان عرضه‌ی Kindle Scribe در سال ۲۰۲۲، آمازون متوجه شده است که کاربران از دستگاه به روش‌های غیرمعمول استفاده می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد که کاربران اسکرایب درمقایسه‌با دارندگان سایر مدل‌های کیندل، تمایل بیشتری به مطالعه‌ی کتاب‌های غیرداستانی دارند. همچنین، ۶۰ درصد از خریداران از اسکرایب در محیط کار خود استفاده می‌کنند.

کوین کیت، معاون محصولات تیم کیندل، در بیانیه‌ی رسمی می‌گوید آمازون به‌طور هدفمند روی ایجاد حس شباهت بین کیندل اسکرایب و دفترچه‌ی یادداشت تمرکز کرده است. او افزود که آمازون می‌خواهد تجربه‌ای مشابه استفاده از دفترچه‌ی یادداشت را برای کاربران فراهم کند.

متن دست‌نویس در کتاب‌خوان کیندل اسکرایب آمازون کنار قلم
Amazon

به‌نظر می‌رسد که آمازون موفق شده است تا برخی از تأخیرهای موجود در مدل پیشین اسکرایب را برطرف کند. به‌روایت ورج، فاصله‌ی بین صفحه‌نمایش و سطح E Ink در مدل جدید کاهش یافته است که تجربه‌ی نوشتن را طبیعی‌تر می‌کند.

بسیاری از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اسکرایب جدید با هدف افزایش کارایی دستگاه برای نوشتن طراحی شده‌اند. یکی از ویژگی‌های جدید و مهم Active Canvas نام دارد که امکان نوشتن هم‌زمان یادداشت‌ روی کتاب‌ها یا فایل‌های PDF را با متن در حال مطالعه فراهم می‌کند.

هنگامی‌که شروع به نوشتن یادداشت می‌کنید، متن زیر آن یادداشت‌ محو می‌شود و هنگامی‌که نوشتن را تمام کردید، متن به‌طور خودکار در اطراف یادداشت شما نمایش داده می‌شود. اگر فونت یا حاشیه‌ها را تغییر دهید، یادداشت در مکان صحیح متن باقی می‌ماند. یادداشت‌ها را می‌توانید در حاشیه‌ای بنویسید که در این صورت با گسترش حاشیه، فضای بیشتری برای نوشتن فراهم می‌شود.

اسکرایب جدید می‌تواند دست‌نوشته‌های شما را به متن تبدیل کند. همچنین، جدیدترین کتاب خوان آمازون می‌تواند به‌لطف هوش مصنوعی، خلاصه‌ای از صفحه را ارائه دهد یا دست‌خط شما را براساس قالب و فونت انتخاب‌شده اصلاح کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات