اکنون می‌توان فرم‌ور آیپد مینی ۷ را هم به‌صورت بی‌سیم با آی‌دیوایس دیگری بازیابی کرد

چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
ریکاوری آیپد مینی ۷
دارندگان آیپد مینی ۷ می‌توانند مثل کاربران آیفون ۱۶، فرم‌ور این دستگاه را به‌طور بی‌سیم و ازطریق آیفون یا آیپدهای دیگر بازیابی کنند.
تبلیغات

همه‌ی مدل‌های آیفون ۱۶ به سیستم جدیدی مجهز شده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد فرم‌ور دستگاه را به‌صورت بی‌سیم ازطریق آیفون یا آیپد دیگر بازیابی کنند. اکنون به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد این قابلیت را برای آیپد مینی ۲۰۲۴ جدید که از تراشه‌ی قدرتمند A17 Pro بهره می‌برد نیز فعال کند.

طبق بررسی‌های وب‌سایت 9to5Mac، سیستم‌عامل iPadOS 18 روی آیپد مینی ۷ پارتیشن جدیدی به نام RecoveryOS دارد که قبلاً در مدل‌های آیفون ۱۶ دیده بودیم. اگر به هر دلیلی این مدل از تبلت اپل یا آیفون ۱۶ شما وارد حالت بازیابی (Recovery Mode) شود، به‌سادگی می‌توانید آن را درکنار آیفون یا آیپد دیگر قرار دهید تا فرآیند بازیابی فرم‌ور آغاز شود.

هرچند درحال حاضر فقط امکان بازیابی بی‌سیم ازطریق آیفون ۱۶ و آیپد مینی ۲۰۲۴ وجود دارد، اما هر گوشی آیفون یا آیپدی که iOS 18 و iPadOS 18 را اجرا می‌کند، امکان بازیابی دستگاه قفل‌شده را دارد. این سیستم بازیابی برای اولین‌بار با آپدیت iOS 15.4 و watchOS 805 برای ساعت هوشمند اپل معرفی شد و سپس با انتشار iOS 17 و tvOS 17 به اپل‌ TV نیز راه یافت.

قبلاً نمی‌دانستیم آیا پارتیشن RecoveryOS به تراشه‌ی A18 نیاز دارد یا خیر و اکنون می‌دانیم که این‌طور نیست. به‌نظر می‌رسد این پارتیشن پیش‌از خروج دستگاه‌ها از کارخانه روی آن‌ها نصب می‌شود، به همین دلیل، سیستم بازیابی برای سایر دستگاه‌ها دردسترس نیست.

باید اشاره کنیم آیپد مینی جدید با آیپد‌اواس ۱۸ به بازار عرضه می‌شود اما به‌روزرسانی iPadOS 18.1 که قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence را ارائه می‌دهد، هفته‌ی آینده منتشر خواهد شد.

آیپد مینی ۷ علاوه‌بر تراشه‌ی A17 Pro با ۸ گیگابایت رم، از فناوری‌های وای‌فای 6E و بلوتوث ۵٫۳ نیز بهره می‌برد تا اتصالات بی‌سیم سریع‌تری ارائه دهد. درگاه USB-C نیز به نسل ۳٫۱ ارتقایافته است که از سرعت انتقال داده تا ۱۰ گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات