رشد ۲۰ درصدی بازار تبلت‌ها؛ یکه‌تازی اپل و صعود خیره‌کننده آمازون به جایگاه سوم

یک‌شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
مطالعه 1 دقیقه
پنل پشتی آیپد پرو ۲۰۲۲
بازار تبلت‌ها در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۴ با رشد زیادی همراه بوده و اپل همچنان جایگاه برتر این بازار را حفظ کرده است.
تبلیغات

براساس گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC، در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۴ در مجموع ۳۹٫۶ میلیون تبلت به بازار عرضه شده و کل بازار تبلت رشد سالانه‌ی ۲۰٫۴ درصدی را تجربه کرده است.

اپل همچنان یکه‌تاز بازار تبلت‌ به‌شمار می‌آید و با عرضه‌ی ۱۲٫۶ میلیون آیپد در فصل سوم ۲۰۲۴ با فاصله‌ی قابل توجهی جلوتر از رقبا قرار دارد و رشد سالانه‌ی ۱٫۴ درصدی را تجربه کرده‌ است.

گزارش IDC از حجم عرضه‌ی تبلت توسط کمپانی‌ها در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۴
IDC

سامسونگ با عرضه‌ی ۷٫۱ میلیون تبلت در رتبه‌ی دوم قرار دارد و رشد سالانه‌ی ۱۸٫۳ درصدی را تجربه کرده‌ است. تحلیلگران معتقدند این موفقیت به استقبال از سری تبلت‌های گلکسی تب A9 برمی‌گردد.

آمازون با عرضه‌ی ۴٫۶ میلیون تبلت به جایگاه سوم صعود کرده و رشد سالانه‌ی خیره‌کننده‌ای معادل ۱۱۱٫۳ درصد را داشته است که عمدتاً به فروش موفق تبلت‌های این شرکت در رویداد Amazon Prime Day نسبت داده می‌شود.

هواوی و لنوو به‌ترتیب در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند. هواوی عملکرد قدرتمندی در این دوره داشته و با عرضه‌ی ۳٫۳ میلیون تبلت، رشد سالانه‌ی ۴۴٫۱ درصدی را تجربه کرده؛ لنوو نیز با عرضه‌ی ۳ میلیون تبلت، رشد سالانه‌ی ۱۴٫۷ درصدی را تجربه کرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات