ایرانسل و بانک پاسارگاد از کیف پول الکترونیکی کیپاد رونمایی کردند
صبح امروز در مشترک بین ایرانسل و بانک پاسارگارد و با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، مدیر بازاریابی ایرانسل، مدیرعامل بانک پاسارگاد و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از کیف پول الکترونیکی همراه با نام کیپاد رونمایی شد. این کیف پول که با استفاده از چیپهای NFC فعالیت میکند، برای پرداخت مبالغ خرد و تا ۵۰ هزار تومان کاربرد خواهد داشت.
در حال حاضر پرداخت هزینه در بخشهای حمل و نقل عمومی اعم از قطار شهری و اتوبوس و همچنین فروشگاههای منتخب از طریق این کیف پول الکترونیکی در دسترس است. به گفتهی مدیران بانک پاسارگاد، تا بدین لحظه ۳۵۰ کارتخوان NFC در فروشگاههای منتخب نصب شده؛ البته برنامهریزی این بانک تعبیهی ۲۰ هزار کارتخوان در سطح شهر است.
در بخش حمل و نقل نیز هماکنون دو هزار اتوبوس، ۱۰۵ گیت قطار شهری و ۴۶ گیت BRT به دستگاههای پشتیبان از کیپاد مجهز شدهاند.
در ابتدای مراسم باقر صمدی، مدیر بازاریابی ایرانسل، به ارائهی اطلاعاتی از فعالیتهای ایرانسل و سهم بازار این اپراتور در مشهد پرداخت. وی گفت:
بیش از ۳۰ میلیون مشترک 3G در شبکهی ایرانسل وجود دارند و بیش از ۲۷۰۰ شهر و دهستان نیز تحت پوشش این شبکه قرار دارند. در حال حاضر ۱۳.۵ میلیون گوشی سازگار با شبکهی نسل چهار در ایران فعال است که بیش از ۱۰ میلیون از آنها در شبکهی ایرانسل فعال هستند.
صمدی در ادامه در رابطه با اهمیت شهر مشهد برای ایرانسل گفت:
ایرانسل در مشهد بیشترین سهم از بازار را نسبت به دو اپراتور دیگر در اختیار دارد و به همین دلیل بسیاری از سرویسهای خود را ابتدا در این شهر راهاندازی میکند. از بین ۲.۷ میلیون کاربر ایرانسل در مشهد، بیش از ۱.۴ میلیون کاربر دیتا وجود دارد که ۷۴۲ هزار نفر از آنها از گوشی مجهز به چیپ NFC بهره میبرند.
مدیر بازاریابی ایرانسل در ادامه به همکاری دوسالهی این اپراتور با بانک پاسارگاد برای پروژهی کیف پول الکترونیکی اشاره کرد.
در ادامهی این مراسم فلاح جوشقانی مدیر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اهمیت ICT و رشد فناوری در این حوزه اشاره کرد. به گفتهی وی، پس از اهمیت بیشتر به خصوصیسازی در ICT، رشد قابل توجهی در این بخش رخ داده است که حضور سه اپراتور اصلی و پنج اپراتور مجازی و رقابت میان آنها سهم بسزایی در این زمینه داشته و پروژهی کیف پول الکترونیکی کیپاد یکی از نتایج این رقابت است.
در پایان مراسم، مجید قاسمی مدیر بانک پاسارگاد به اهمیت ICT و رشد تکنولوژی در این حوزه و ضرورت بر ارائهی سرویسهای مبتنی بر آن اشاره کرد. به گفتهی قاسمی، ۹۶ درصد از تراکنشهای بانک پاسارگاد بهصورت مجازی انجام میشود و این موضوع اهمیت این حوزه را بهخوبی نشان میدهد. افزایش تمایل کاربران به استفاده از سرویسهای مجازی، نیاز به شعبههای بانک در آیندهای نزدیک را در هالهای از ابهام قرار داده است.