اطلاعیه همراه اول در مورد سرویس افزایش مبلغ قطع میان دوره
بعد از انتشار اخباری مبنیبر بازپرداخت وجوه دریافتی از مشترکان خطوط دائمی همراه اول با شمارهگیری کد «ستاره ۱۰ ستاره ۱۱۷ مربع»، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد این خبر شایعه بوده و کد دستوری ذکرشده، صرفا برای بالا بردن سقف قطع میان دورهی مشترکان دائمی است و موجب بستانکاری آنها نمیشود.
شاهین آرپناهی، مدیرکل ارتباطات همراه اول در تماس زومیت توضیحاتی را در مورد این موضوع ارائه داد. بهگفتهی وی درصورتیکه مصرف میاندورهی مشترکین دائمی از حدی بیشتر باشد، با شمارهگیری کد دستوری #۱۱۷*۱۰* میتوانند سقف قطع میاندوره را افزایش دهند. بهعنوان مثال اگر مشترکی به میزان ۱۰۰ هزار تومان مصرف میاندوره داشته باشد، با شمارهگیری این کد دستوری میتواند سقف قطع میاندورهی خود را بهاندازهای که سیستم در نظر میگیرد، افزایش دهد.
وی همچنین در پاسخ به این سؤال که برخی مشترکان با وجود شمارهگیری کد دستوری ذکرشده، پیامک اخطار برای پرداخت صورتحساب دریافت کرده بودند، توضیح داد:
مشترکین دائمی بعد از شمارهگیری کد دستوری #۱۱۷*۱۰*، برای افزایش سقف قطع میاندورهی خود باید نسبت به فعالسازی این سرویس اقدام کنند؛ اما به دلیل شایعات منتشرشده، این سرویس تا اطلاع ثانوی قطع شده است. بعد از اطلاعرسانی همگانی این سرویس مجددا وصل خواهد شد و مشترکین میتوانند نسبت به فعالسازی آن اقدام کنند.
آرپناهی در پایان تأکید کرد که مشترکین با هر میزان استفاده، باید قبض خود را در پایان هر دوره تسویه کنند.
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز شب گذشته با انتشار پستی در توییتر خود از پیگیری این شایعه خبر داد و نوشت:
امشب شکایاتی در مورد ادعای مطرح شده در تصویر زیر دریافت کردم و درخواست پیگیری کردم، مدیرعامل همراه اول این ادعا را جعلی خواند و گفت این کد دستوری برای استعلام میزان اعتبار مشترکین دائمی است. یعنی یک مشترک دائمی همراه اول اگر تا سقف عدد ذکرشده صحبت کند، خطش یکطرفه نمیشود.
اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران نیز با انتشار بیانیهای در مورد این موضوع توضیح داد:
«پیرو انتشار مطالب نادرستی در شبکههای اجتماعی با موضوع بازپرداخت وجوه دریافتی از مشترکان خطوط دائمی همراه اول از طریق قبوض، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد که کد «ستاره ۱۰ ستاره ۱۱۷ مربع» صرفا برای بالا بردن سقف قطع میان دورهی مشترکان دائمی بوده و موجب بستانکاری مشترکان نمیشود.»
همراه اول تأکید کرده بدیهی است که این سرویس برای ایجاد تجربهی بهتر برای مشترکان دائمی در میان دوره بوده و تسویه حساب قبوض با هر میزان مصرف در پایان دوره الزامی است.
در ادامهی این اطلاعیه آمده است: «حساب کلیهی کاربران همراه اول کاملا بر خط است و اگر مشترکی به هر دلیل، اضافه پرداخت داشته باشد، این مبلغ بلافاصله به حساب بستانکاری وی منظور میشود و نیازی به گرفتن کد خاصی در این خصوص نیست.» همراه اول در پایان تأکید کرده است که مشترکان برای کسب اطلاعات صحیح به درگاههای رسمی اپراتور مراجعه کنند.