افزایش ظرفیت اتصال و رفع کندی سرعت اینترنت همراه اول
بامداد امروز ۱۳ اسفند ۹۸ کاربران در شبکههای اجتماعی از اختلال و قطعی اینترنت خبر دادند. این اتفاق حدود ساعت ۴ بامداد رخ داد و برای مدت تقریبا یک ساعت ادامه داشت. نتبلاکس، نهاد ناظر بر ترافیک جهانی اینترنت نیز این موضوع را تأیید کرد و در توییتی نوشت اختلال اینترنت در ایران از ساعت حدود ۴ بامداد به وقت محلی ثبت شده است؛ چندین شبکهی ثابت و تلفن همراه به مدت یک ساعت در سطح بینالمللی دردسترس نبود.
در همین راستا سجاد بنابی، نائب رئیس شرکت ارتباطات زیر ساخت با انتشار توییتی اعلام کرد با ارتقا صورتگرفته در بامداد امروز، ظرفیت اتصال همراه اول به شبکهی جهانی و داخلی افزایش و توزیع پیدا کرده است. او همچنین نوشت بخش مهمی از گلوگاه کندی سرعت که به دلیل رشد چشمگیر مصرف دیتا در این اپراتور رخ داده است، برطرف شد.
با ارتقا صورت پذیرفته در بامداد امروز و افزایش و توزیع ظرفیت اتصال همراه اول به شبکهی جهانی و داخلی، بخش مهمی از گلوگاه کندی سرعت که به دلیل رشد چشمگیر مصرف دیتا در این اپراتور رخ داده است، برطرف شد.#گزارش_به_مردم— Sadjad Bonabi 🇮🇷 (@sadjadb) March 3, 2020
تعطیل شدن مدارس و دانشگاهها در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، رایگان شدن خدمات تلویزیونهای اینترنتی و سرویسهای آموزش آنلاین، مصرف اینترنت را بین مردم افزایش داد؛ بهطوری که رئیس سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد تعداد کاربران اینترنت ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. سازمان تنظیم مقررات همچنین در مهلتی ۲۴ ساعته از اپراتورها و شرکت ارتباطات زیر ساخت خواست تا کیفیت خدمات خود را بهبود دهند و مشکلات حوزهی اینترنت را حل کنند.
رئیس رگولاتوری روز گذشته نیز اعلام کرد همراه اول که میزان اعتراض کاربران به کیفیت اینترنت آن بیشتر بود، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ گیگ به پهنای باند خود اضافه کرده است. همچنین به گفتهی او سایر اپراتورهایی که مشکل انتقال داشتند و کیفیت اینترنتشان کاهش پیدا کرده بود اعلام کردند با پیگیری که انجام شده، کمبود ظرفیت انتقال ندارند.
نظرات