فیلیمو از افزایش ۶۵ درصدی تماشای آنلاین فیلم در زمان شیوع کرونا خبر داد
با گذشت بیش از یک ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران، اقدامات متنوعی در سطوح مختلف مدیریتی بهمنظور کنترل این بیماری انجام شده است. دراینمیان، ماندن در خانه اصلی مهم محسوب شده و وضعیت سختی را نیز به مردم تحمیل کرده است و آنان در این ایام، به سرگرمی نیاز ویژهای داشتهاند. برای این منظور، سرویس ویدئو درخواستی فیلیمو بیش از ۱،۱۰۰ اپیزود محتوای بهروز برای رفع نیاز سلیقههای مختلف تأمین کرد و کار خود را با رایگانکردن دسترسی به بخش انیمیشنها از ۷ تا ۲۹ اسفند سال پیش ادامه داد.
مقایسهی رفتار کاربران در بازهی زمانی ۷ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ با مدت مشابه مختوم به ۷ اسفند نتایج جالبی از تأثیر قرنطینهی خانگی بر رفتار تماشای آنلاین کاربرها نشان داده است. فیلیمو با انتشار گزارشی در این زمینه اطلاعرسانی کرده است. این گزارش دراختیار زومیت قرار گرفته است که در آن میخوانیم:
هیچکس نمیداند قرنطینه تا چه زمانی ادامه پیدا میکند؛ اما همهی ما میدانیم که باید انرژی و روحیه خود را برای ادامهی این شرایط حفظ کنیم. کاربران فیلیمو در روزهای ۲۳ و ۲۸ اسفند بالاترین میزان تماشا در این پلتفرم برحسب دقیقه را رقم زدند. شاید در این روزها، بیشترین حجم کلافگی بهسراغ کاربرها آمده و تمام راهحلها به تماشای آنلاین فیلم ختم شده است. البته انتشار فیلمهای مهمی مثل «مطرب» در روز ۲۸ اسفند هم در ثبت چنین رکوردی بیتأثیر نیست. بااینحال در بازهی زمانی ۷ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹، میانگین دقیقه تماشای روزانه در فیلیمو نسبت به بازهی زمانی مشابه ماه گذشته، رشدی درحدود ۶۵ درصد داشته است. این رشد نشان میدهد نهتنها امروز استفاده از پلتفرمهای آنلاین بیشتر از هر زمان دیگری در زندگیمان گسترش پیدا کرده؛ بلکه تکنولوژی فرصت پیدا کرده تا ارزشمندترین وجه خود، یعنی حفظ سلامت جهانیان را بهنمایش بگذارد.
کاربران فیلیمو در روزهای ۲۳ و ۲۸ اسفند بیشترین میزان تماشا در این پلتفرم برحسب دقیقه را رقم زدند
رشد ۶۵ درصدی میانگین دقیقه تماشای روزانه در حالی در یک ماه گذشته در فیلیمو ثبت شده است که دستهبندیهای مختلف محتوایی رشد بیشتری هم کردهاند. در این ایام، پنج دستهبندی با بیشترین دقیقه تماشا بهترتیب انیمیشن، اکشن، خانوادگی، کمدی و عاشقانه بودند. افزونبراین، افزایش ۶۵ درصدی دقیقه تماشا در فیلیمو، حدودا با افزایش ۳۵ درصدی تماشا ازطریق تلویزیونهای هوشمند نیز همراه بوده است که این رشد تغییر رفتار بزرگ دیگری هم بیان میکند. ۳۵ درصد افزایش تماشا در صفحههای نمایش بزرگ درمقایسهبا مدت مشابه ماه گذشته، به این معنی است که خانوادهها از ۷ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ ازطریق تلویزیونهای هوشمند و بیشتر از ماه گذشته در خانه فیلم تماشا کردهاند.
همچنین باتوجهبه افزایش تعداد محتواهای بارگذاریشده در فیلیمو و افزایش تعداد کاربران درمقایسهبا سال منتهی به اسفند ۱۳۹۷، میزان دقیقه تماشای فیلم و سریال ایرانی بهطورکلی ۵۸۲ درصد و میزان تماشای فیلم و سریال خارجی ۸۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است. از مشاهدهی رفتار کاربران فیلیمو میتوان سلیقهی آنها در روزهای قرنطینه را نیز بهخوبی تشخیص داد. فیلمها و سریالهای ایرانی که بیشترین دقیقه تماشا را ازآنِ خود کردهاند، خانوادگی و اجتماعی با اولویت کمدی بودهاند.