هر هفته به خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی اضافه میشود
سازمان تأمین اجتماعی با اجرای طرح «۳۰۷۰» از ۱۹ آبان، هر هفته تعدادی خدمت غیرحضوری به سامانهی خود اضافه میکند. این طرح قرار است با ارائهی ۳۰ خدمت الکترونیک، میزان مراجعهی مردم به شعب و کارگزاریهای سازمان را از مجموع ۹۶ میلیون مراجع به ۷۰ میلیون (۷۰ درصد) کاهش دهد.
علی اکبر ربیعزاده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی، میگوید طرح ۳۰۷۰ بهمنظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رونمایی شده است. بهگفتهی ربیعزاده، هر دوشنبه یک سرویس کاملا غیرحضوری و جدید برای بیمهشدگان و مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی ارائه خواهد شد.
بهگزارش روابطعمومی سازمان تأمین اجتماعی، با غیرحضوریکردن تأمین اعتبار دفاتر درمانی در خرداد امسال، مراجعهی ۳۹ نفر به شعب سازمان کاهش یافت. قرار است ۳۰ طرح جدید هم تا پایان بهمن بهصورت غیرحضوری ارائه شوند.
ربیعزاده بیان میکند که دو سرویس پرداخت هدیهی ازدواج و ثبت خاتمهی کفالت فرزندان اناث، هفتهی اول رونمایی طرح ۳۰۷۰ عملیاتی شدند. سامانهی خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir دردسترس بیمهشدگان و بازنشستگان و کارفرمایان است.