ایرانسل زیرساخت ابری خود را به‌صورت تجاری عرضه کرد

شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خدمت زیرساخت ابری ایرانسل به‌صورت تجاری به بهره‌برداری رسید و دراختیار کسب‌وکارها قرار گرفت.
تبلیغات

زیرساخت ابری ایرانسل به بهره‌برداری تجاری رسید. به‌گزارش روابط‌عمومی ایرانسل، زیرساخت ابری خدمتی جامع است که با ارائه‌ی امکان ساخت دیتاسنتر مجازی به کسب‌وکارها، ضرورت سرمایه‌گذاری‌های گزاف روی دیتاسنترهای فیزیکی را برطرف می‌کند.

کاربران با استفاده از این خدمات می‌توانند به‌سادگی دیتاسنتر مجازی‌شان را بسازند و ماشین‌های مجازی دلخواهشان را هم‌زمان مدیریت و شخصی‌سازی کنند. خدمات «زیرساخت به‌عنوان سرویس یا IaaS (Infrastructure as a Service)» ایرانسل با استفاده از زیرساخت‌های فنی، ازجمله مرکز داده‌ی اختصاصی ایرانسل در غرب تهران (مرکز داده اقماری شماره‌یک شبکه‌ی ملی اطلاعات) خدمات پردازشی و ذخیره‌سازی امن و پایدار را با قیمتی بسیار ارزان در‌اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. هزینه‌ی این خدمات بر‌مبنای میزان استفاده برحسب ساعت پرداخت می‌شود.

ایرانسل در توصیف زیرساخت ابری‌اش می‌گوید:

مجموعه‌ای جامع و یکپارچه است که تمام نیازهای کسب‌و‌کارها به دیتاسنتر ابری را پوشش می‌دهد. توزیع ماشین‌های مجازی کاربر در منابع سخت‌افزاری مختلف باعث شده است که این سرویس پایداری و مقیاس‌پذیری درخورتوجهی داشته باشد. مدیریت فرایندها در این سرویس کاملا خودکار و برنامه‌ریزی‌شده انجام می‌شود. این سرویس زیرساختی منعطف و مقیاس‌پذیر است؛ یعنی کاربر می‌تواند در‌لحظه و به‌صورت خودکار منابع تخصیص‌یافته به ماشین‌های مجازی خود را تغییر دهد.کاربران می‌توانند به‌کمک سامانه‌ی کاربرپسند خدمات ابری، منابع پردازشی و افزونه‌های مربوط به آن را کاملا یکپارچه و مستقل مدیریت کنند. در این سرویس، امنیت و الزامات مربوط به آن ساختاری لایه‌ای دارد؛ به‌طوری‌که هر لایه از سایر لایه‌ها تفکیک‌شده است و محرمانگی مستقلی دارد. زیرساخت ابری ایرانسل به صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌هایی مانند راه‌اندازی دیتاسنتر، تأمین، نگه‌داری و به‌روزرسانی تجهیزات شامل سخت‌افزار و نرم‌افزار کمک می‌کند.

ازجمله قابلیت‌ها و امکانات زیرساخت ابری ایرانسل عبارت‌اند از:

  • امکان تهیه‌ی سرور ابری
  • نسخه‌ی پشتیبان (backup) در لحظه و به‌صورت زمان‌بندی‌شده
  • ایجاد و راه‌اندازی ماشین‌های مجازی یکسان تنها با چند کلیک (Cluster Deployment)
  • ایجاد و اتصال و جداسازی دیسک‌های خارجی مجازی به ماشین‌ها
  • ذخیره‌سازی ابری (Object Storage)
  • ایجاد و استفاده از API برای دسترسی به فضای ذخیره‌سازی ابری و اشتراک فایل
  • افزونه DNS برای هدایت رکوردهای DNS به سرورها و سرویس‌ها و اجرای تنظیمات مرتبط تنها با چند کلیک بدون نیاز به پیکربندی و تنظیمات پیچیده
  • ایجاد و مدیریت فایروال اختصاصی و پروفایل‌های امنیتی برای کنترل ترافیک ورودی و خروجی ماشین‌های مجازی
  • نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها و پکیج‌های‌متداول تنها با چند کلیک

استفاده از این خدمت ایرانسل مزیت‌هایی همچون پیاده‌سازی بر بستر استفاده‌شده‌ی خود ایرانسل، ارائه‌ی توافق‌نامه‌ی سطح خدمات (SLA)، استانداردهای ساخت و نگه‌داری چشمگیر، پایداری دیتاسنتر (نگه‌داری دیتا در چند نقطه‌ی جغرافیایی و سرویس‌های توزیع‌شده و Uptime فراوان)، امکان فعال‌کردن عملکرد کنترل خطا (Disaster Recovery) برای بازگردانی خودکار اطلاعات، یکپارچگی با دیگر خدمات دریافتی از ایرانسل و نیز دسترسی به تمام خدمات ارائه‌شده در دیتاسنتر ابری از‌طریق داشبورد یکپارچه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به وب‌سایت خدمات ابری ایرانسل مراجعه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات