برگزاری همایش سنجش و ایمنی پرتوهای یون‌ساز و غیریون‌ساز با حمایت ایرانسل

سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
«ششمین همایش سنجش و ایمنی پرتوهای یون‌ساز و غیریون‌ساز» با حمایت ایرانسل برگزار می‌شود.
تبلیغات

«ششمین همایش سنجش و ایمنی پرتوهای یون‌ساز و غیریون‌ساز (IRANRMS2021)» ۱۳ و ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ با حمایت ایرانسل به‌عنوان حامی طلایی برگزار می‌شود. به‌گزارش روابط‌عمومی ایرانسل، برگزارکنندگان این همایش‌ مرکز تحقیقات تابش دانشگاه شیراز، انجمن حفاظت دربرابر اشعه ایران و دفتر حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی هستند.

برخی محورهای این همایش عبارت‌اند از: دزیمتری پرتوهای یون‌ساز، تأثیر پاندمی کرونا بر حفاظت پرتویی، کدهای محاسباتی در فیزیک بهداشت، حفاظ‌سازی، رادیوبیولوژی، ارزیابی تطابق دستگاه‌های پرتوساز ساخت داخل با استانداردها، سنجش و ایمنی پرتوهای غیریون‌ساز، اثرات بیولوژیکی و حفاظ‌گذاری و نیز تکنولوژی 5G و چالش‌ها و حفاظت.

این همایش کاملا آنلاین برگزار می‌شود و در دو روز، ۲۰ کارگاه آموزشی، سخرانی و پنل تخصصی با محوریت پرتورهای یونساز و غیریون‌ساز در جریان خواهد بود. در روز پایانی نیز ایرانسل طی نشستی تخصصی با عنوان «تکنولوژی 5G، کاربردها و چالش‌ها» حضور پیدا خواهد کرد. موضوع این نشست «نسل جدید تلفن‌های همراه 5G، کاربردها و چالش‌های ایمنی تابشی» است و با حضور نمایندگان سازمان انرژی اتمی، نمایندگان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، متخصصان علمی و دانشگاهی و نمایندگان اپراتورهای تلفن‌همراه، از ساعت ۱۴ تا ۱۶ روز پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

طبق اعلام روابط‌عمومی ایرانسل، این اپراتور از تجهیزات ارتباطی‌ای استفاده می‌کند که منطبق با استانداردهای جهانی و ملی حفاظت دربرابر اشعه است. همچنین، شبکه ایرانسل تحت نظارت سازمان انرژی اتمی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مراکز دانشگاهی مربوطه قرار دارد و این مراجع رعایت موازین ایمنی در آن را به‌صورت دوره‌ای پایش و تأیید می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات