شنوتو با جذب سرمایه بنیاد فیروزان به پلتفرمی چندزبانه تبدیل می‌شود

سه‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
شنوتو، با جذب سرمایه از بنیاد فیروزان، به‌دنبال توسعه فعالیت‌های بین‌المللی و ارائه سرویس به زبان‌های خارجی است.
تبلیغات

شنوتو، پلتفرم به‌اشتراک‌گذاری پادکست، برای توسعه خدمات خود در سطح بازار جهانی سرمایه جذب کرد. مبلغ این سرمایه‌گذاری هنوز اعلام نشده؛ اما سرمایه‌گذار آن بنیاد فیروزان به ریاست مهدی فیروزان، مدیرعامل مجموعه کتابفروشی‌های شهر کتاب است. شنوتو قصد دارد با جذب این سرمایه، در ماه‌های آتی پلتفرم خود را چندزبانه کند. امیرحسین مددی، مدیرعامل شنوتو در این خصوص در نشست خبری این اتفاق گفت: «ارائه سرویس به بازار جهانی و در زبان‌های مختلف، از اهداف اولیه ما بود و حالا این مسیر را در پیش خواهیم گرفت. ما همچنین از این پس درآمدزایی را برای پادکستر امکان‌پذیر می‌کنیم.»

به گزارش زومیت، شنوتو حدود شش سال پیش آغاز به‌کار کرده و آن‌گونه که مدیرعامل این مجموعه می‌گوید، شنوتو در زمانی شکل گرفت که نیاز به شنیدن فایل‌های صوتی در اوقات فراغت مردم در گیر و دار زندگی صنعتی به‌شدت احساس می‌شد. در شنوتو سه نوع محتوای موسیقی، پادکست و کتاب صوتی وجود دارد و پادکست زمینه اصلی کار این پلتفرم است.

مدیرعامل شنوتو و شهر کتاب در نشست سرمایه گذاری بنیاد فیروزان روی شنوتو

به‌گفته‌ی امیرحسین مددی، به‌صورت کلی ۶۸۰۰ کانال پادکست در فضای فارسی وجود دارد که شنوتو به‌تنهایی، بار ۶۵۰۰ کانال را در این فضا بر دوش دارد. در این زمینه مددی گفت:

شنوتو تنها پادکست نتورک فارسی دنیاست و در اپلیکیشن‌هایی همچون اپل پادکست یا کست باکس کاملا مشخص شده و حضور دارد. دستاورد شنوتو در چندسال اخیر این بوده که تعداد کانال‌هایش از رقبای فارسی و حتی عربی خودش پیشی گرفته و در خاورمیانه از این نظر سرآمد است. این موضوع فارغ از بعد مالی برای ما بعد اعتباری هم دارد. ما در خارج کشور بیشتر از داخل شناخته‌شده هستیم.

مددی اضافه کرد تعداد فایل‌های شنوتو تا اوایل هفته پیش ۱۲۶ هزار مورد بوده که مدت زمان آن‌ها فقط در حوزه پادکست به عدد یک میلیون و ۷۴۶ هزار و ۸۶۹ دقیقه می‌رسد. این پلتفرم با شیوع کرونا رشد خیره‌کننده‌ی ارگانیکی را تجربه کرد. به‌گفته مددی، ارزش‌گذاری جدید این پلتفرم بیش از ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شنوتو، فعالیت در حوزه‌ای که در آن امکان حضور رقبای خارجی بدون اعمال ممنوعیت فراهم است را، فرصتی دانست که در عین سختی‌هایش باعث شده دانش آن‌ها افزوده شود و نوع تعامل با پلتفرم‌های خارجی را بیاموزند. مددی در این خصوص اضافه کرد:

این شرایط به ما آموخته تا به‌عنوان یک ایرانی حافظ منافع خودمان باشیم و در عین حال، سرمنشاها را در کشور خودمان حفظ کنیم. برای مثال اکنون بزرگ‌ترین رقیب ما در میزان مصرف کاربران نمی‌تواند ما را در صفحه اول پلتفرم خود نشان ندهد،  چون در این صورت ما هم به آن فید نمی‌دهیم و او کاربران فارسی‌زبان زیادی را از دست می‌دهد. درنتیجه مجبور می‌شود با وجود تحریم‌ها با ما تعامل ایجاد کند.

در ادامه این نشست خبری مهدی فیروزان، مدیرعامل شهر کتاب و موسس بنیاد فیروزان، اعلام کرد که این بنیاد تاکنون ۹ پلتفرم راه‌اندازی کرده و شنوتو نخستین استارتاپی است که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند. فیروزان اشاره کرد که فضای دیجیتال محیطی را به‌وجود آورده که بتوان محتوا را در قالب‌های غیر سنتی و با درآمدهای بسیار بیشتر از فضای سنتی ارائه کرد. به‌گفته‌ی او، مزیت خیره‌کننده‌ی دیگر این فضا، فعالیت بین‌المللی و ارائه محتوای فارسی در خارج کشور است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات