رایتل به عنوان زیر مجموعه مهمترین صندوق بیمهگر کشور و شرکت سرمایهگذاری آن یعنی شستا، علاوه بر اهمیت سودآوری و ساخت سرمایه برای خانواده بیش از ۴۰ میلیونی تأمین اجتماعی، با مشتریانی سر و کار دارد که به سبب سایر خدمات گسترده تحت دیتا مانند اینترنت پرسرعت همراه، عمدتا جوان و بهروز هستند.
رایتل با پوشش ۹۷درصد بودجه شش ماهه سال ۱۴۰۰، به رشد ۳۱درصدی در فروش تجمیعی نسبت به دوره ۶ماهه مشابه سال قبل دست یافت. این اپراتور انتظار دارد تا به سودی بالاتر از مجموع عملکرد سال ۹۹ و ۱۴۰۰ دست یابد.
در شرایطی که روندهای کلان در اقتصاد ملی به سبب اوجگیری بیسابقه تحریمهای بینالمللی و درگیری با بحران پاندمی از سوی دیگر، تحت شدیدترین فشارها قرار داشت، رایتل به سمت اصلاح روندها در راستای سودآوری بیشتر با مدل کسبوکار منحصر به خود، پیش رفت.
رویه افزایش مشترکین رایتل از پاییز و زمستان ۹۹ آغاز و تا نیمه سال جاری همچنان رو به رشد است، بهطوریکه سهم بازار رایتل در سهماهه نخست سال، ۳.۷ درصد و در سهماهه دوم به ۳.۹ درصد افزایش یافته است.
همکاران رایتل با تدوین استراتژی بهبود مستمر در بخش فنی و زیرساختی و تکیه بر مولفههایی چون بهینهسازی و افزایش ظرفیت، ارتقای کیفیت و بهرهوری شبکه ارتباطی و پیادهسازی مدیریت یکپارچه برای تسریع و تسهیل اجرای پروژهها، منجر به خلق ارزش پایدار در این اپراتور شناخته شده تلفن همراه کشور شد.
همچنین در حوزه تعاملات بازرگانی و تجاری با ارائه طرحهای متنوع و جذاب با توجه به نیاز مشترکین در سراسر ایران، علاوه بر ارتقای رضایتمندی مشتریان، سهم رایتل از درآمدهای این بخش، بهویژه در بازار رقابتی امروز بهطور جهشی، افزایش یافت.
رایتل در روز ۳۰ آبان سال ۱۳۹۰، طی مراسمی با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی وقت، مدیرعامل شستا، مدیرعامل شرکت تأمین تلهکام و معاون وزیر ارتباطات و فنــاوری اطلاعات، به عنوان اولین اپراتور ارائهدهنده خدمات نســل سوم تلفن همراه، با نام تجــاری «رایتل» رونمایی شد.
اگرچه این اپراتور از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را با برند رایتل آغاز کرد، اما تأسیس شرکت خدمات ارتباطی رایتل در سال ۱۳۸۶ با هدف فعالیت در حوزه فناوریهای نوین اطلاعات و ارتباطات بود و در راستای گسترش دامنه فعالیتهای خود، در سال ۱۳۸۹ موفق به اخذ پروانه اپراتور سوم تلفن همراه کشور از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با انحصار دو ساله جهت ارائه خدمات نسل سوم موبایل شد و تمامی تلاش خود را معطوف به ورود سریع به بازار مخابرات ایران کرد تا بدین ترتیب به عنوان نسل جدید ارتباطات به جامعه ایرانی معرفی شود.
نظرات