مخابرات: تغییر تعرفه بستههای اینترنتی براساس مصوبه سال ۱۳۹۶ رگولاتوری بود
روز گذشته (۱۸فروردین) زومیت در گزارشی خبر از افزایش تعرفه بستههای اینترنتی برخی شرکتها از جمله مخابرات را داد. حالا محمدرضا بیدخام، مدیر کل ارتباطات و امور بینالملل شرکت مخابرات در اطلاعیهای که در سایت این شرکت منتشر شده، اعلام کرده که این شرکت هیچ کار غیرقانونی در این زمینه نکرده است. بیدخام گفته است تعرفههای اینترنت شرکت مخابرات ایران براساس تعرفههای ابلاغی سازمان تنظیم مقررات در سال ۱۳۹۶ تغییر پیدا کرده است. او تأکید کرده این اتفاق درحالی رخ داده که در سالهای اخیر هیچگونه افزایشی در زمینه تعرفه بستههای اینترنت صورت نگرفته است.
بیدخام در واکنش به اخبار منتشر شده در بعضی از رسانهها مبنی بر افزایش دو برابری قیمت بستههای اینترنت در برخی از اپراتورهای اینترنتی ازجمله مخابرات گفت:
با توجه به افزایش شدید قیمت تمام شده سرویسهای ارتباطی، هنوز تعرفه جدیدی به شرکت مخابرات ایران ابلاغ نشده و این شرکت هیچگونه افزایشی دراین خصوص نداشته و هزینه اینترنت را همچنان براساس تعرفههای ابلاغی گذشته محاسبه میکند.
او تأکید میکند که شرکت مخابرات ایران براساس توجه به حقوق مشتریان، تفکیک ترافیک داخلی و بینالمللی و رعایت مصرف منصفانه، تعرفههای خود را در حوزه دسترسی ارتباطات ثابت و در راستای اجرای مصوبه ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای بهبود کیفیت خدمات عرضه میکند.
بیدخام با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران، اینترنت پرسرعت ثابت را با زیرساخت سیم مسی و فیبر نوری به صورت ADSL ، VDSL و FTTH دراختیار مشترکان این شرکت قرار میدهد اعلام کرده که تعرفههای اینترنت مخابرات در سایت شرکت مخابرات ایران براساس مصوبات ابلاغی قابل مشاهده است.
وی در ادامه در این مورد توضیح داده است :
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، یک نهاد قانونی است که تمامی تعرفههای اپراتورها از جمله شرکت مخابرات ایران را رصد میکند و موارد مغایر با قوانین تعیین شده را اعلام میکند و چنانچه بخواهد تعرفههای جدیدی با توجه به افزایش تورم و ضرورت توسعه شبکه برای ارائه خدمات بهتر به شرکت مخابرات ایران ابلاغ کند، بعد از طی فرایندهای قانونی اقدام خواهد کرد.
بیدخام تأکید کرده که طبیعتا، شرکت مخابرات ایران مجری قوانین خواهد بود و دست به کار خلاف مقررات تعیین شده نمیزند.
نظرات