تلاش وزارت ارشاد برای ساماندهی تبلیغات پیامک انبوه

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
پیامک
به گفته‌ی رئیس مرکز توسعه‌ی فرهنگ و هنر در فضای مجازی به زودی از فعالیت شرکت‌های فاقد مجوز از وزارت ارشاد در حوزه پیامک انبوه جلوگیری می‌شود.
تبلیغات

سی‌و هفتمین جلسه‌ی کارگروه ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی با گزارش تخلفات شرکت‌های ارسال پیامک انبوه و انتقادهایی به برخی از آن‌ها همراه بود. حامد حاجی‌ملامیرزایی اعلام کرد با همکاری وزارت ارتباطات قرار است فعالیت شرکت‌هایی که از وزارت ارشاد مجوز ندارند در حوزه‌ی پیامک انبوه ممنوع شود.

او تاکید کرد که این شرکت‌ها باید بیشتر قوانین تبلیغات را رعایت کنند و تبلیغات در حوزه‌ی پیامک انبوه ساماندهی شود.

۲۲ مهر ماه سال گذشته و پس از آنکه پیامک کوتاهی درباره‌ی اعتراضات مردمی ارسال شد، امکان ارسال پیامک‌های انبوه مختل شد. دو روز پس از آن وزارت ارتباطات اعلام کرد که محدودیت‌ها با دستور قضایی اعمال شده و با پیگیری این وزارتخانه برطرف شده است. اما همان مدت زمان هم باعث خسارت به کسب‌وکارهایی شد که پس از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی فقط راه پیامکی برای تبلیغاتشان باقی مانده بود.

تاکید رئیس مرکز توسعه‌ی فرهنگ و هنر بر مجوز داشتن برای ارسال پیامک انبوه در حالی است که «سیاست‌های ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی» در سال ۱۳۹۳ در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده و هر گونه فعالیت برای ارائه‌ی خدمات محتوایی پیامکی منوط به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چهارچوب قوانین است.

بر اساس این مصوبه در مراحل اخذ مجوز پس از ارائه‌ی درخواست متقاضی و بررسی و تایید آن در کارگروه «ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه‌های ارتباطی»، متقاضی همچنین به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا معرفی می‌شود و در آن‌جا پس از ارزیابی فنی-امنیتی گواهی‌نامه‌ی امنیت پیام‌رسانی دریافت می‌کند.

پس از آن می‌تواند مجوز فعالیت واحد فرهنگی دیجیتال با موضوع «تصدی رسانه برخط پیام‌ده» از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی دریافت کند. تا پیش از اتمام این فرآیندها ارسال پیامک انبوه غیرمجاز است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات