چالش هوش مصنوعی «شطرنج‌باز» به پایان رسید

سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
شطرنج باز
نخستین دوره مسابقات هوش مصنوعی «شطرنج‌باز» که توسط معاونت نوآوری فناپ برگزار شد، به کار خود پایان داد.
تبلیغات

به گزارش روابط‌عمومی و برندینگ فناپ، نخستین دوره مسابقات هوش مصنوعی DueML با عنوان «شطرنج‌باز» توسط معاونت نوآوری فناپ و با همکاری پلتفرم میزبان مسابقات هوش مصنوعی روبواپیکس، از ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد و در اردیبهشت ۱۴۰۲ به پایان رسید.

هدف از این مسابقه، گسترش اکوسیستم، برندسازی، بهبود مهارت‌های مرتبط با هوش مصنوعی و ایجاد فرصتی برای جذب و استخدام متخصصان این حوزه بود و به شرکت‌کنندگان یک‌‌ماه زمان داده شد تا به چند چالش بینایی ماشین پاسخ دهند.

برای برندگان این مسابقه ۴۵ میلیون تومان جایزه نقدی به‌ همراه فرصت جذب و استخدام درنظر گرفته شد و در نهایت جوایز این مسابقه آنلاین به ۴ تیم برتر (رتبه نخست ۱۵ میلیون تومان، رتبه دوم ۱۰ میلیون تومان و رتبه‌های سوم و چهارم ۵ میلیون تومان)، تعلق گرفت.

برای رونق‌دادن به این مسابقه نیز در طول دوره برگزاری جوایز یک میلیون تومانی به‌عنوان خط‌شکن و نفر اول هفتگی درنظر گرفته شده بود.

«شطرنج‌باز»که یک مسابقه آموزشی از ترکیب چالش‌های بینایی ماشین و یافتن الگوریتم‌های شطرنج است در ۵ چالش و ۳ سطح تعریف و پیاده‌سازی شد و وزن هر سطح در امتیاز نهایی شرکت‌کنندگان تاثیر داشت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات