پرداخت‌پی: بانک مرکزی از باز کردن حساب‌های شرکت خودداری می‌کند

سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
پرداخت الکترونیکی
«پرداخت پی» خبر داده با وجود اینکه مقام قضایی دستور به باز شدن حساب‌های شرکت داده است، بانک مرکزی همچنان از باز کردن حساب‌ها خودداری می‌کند.
تبلیغات

شرکت پرداخت پی در کانال تلگرامی خود نوشته که دستور رفع انسداد حساب‌های بانکی این شرکت در تاریخ ۷ تیر ماه از سوی مقام قضایی به بانک مرکزی ارائه شده اما بانک مرکزی از باز کردن حساب‌های بانکی و ترمینال‌ها خودداری می‌کند.

«دستور رفع انسداد حساب‌های بانکی به جهت جلوگیری از تضییع حقوق کاربران و پذیرندگان در تاریخ ۷ تیر ماه توسط مقام قضایی به بانک مرکزی ارائه شده اما متأسفانه بانک مرکزی از اجرای دستور شامل باز کردن حساب‌های بانکی و ترمینال‌ها به جهت تسویه حساب و واریز وجه به حساب پذیرندگان خودداری می‌کند.»

همچنین اعلام کرده که ۲۵ تیرماه هم دستور جدیدی به بانک مرکزی ارسال و مهلت دو روزه برای باز کردن حساب‌های بانکی تعیین شد اما تا تاریخ ۲ مرداد بانک مرکزی حساب‌های بانکی را باز نکرده است. این موضوع باعث شده که تسویه حساب پذیرندگان با مشکل مواجه شود.

ماجرای پرداخت پی و بانک مرکزی به اسفند سال گذشته برمی‌گردد. زمانی که شاپرک دسترسی پرداختیاری پی و وندار را به سامانه جامع قطع و ترمینال‌های آن را مسدود کرد. این اقدام با ثبت تخلف درجه یک برای این شرکت‌ها همراه بود و به دلیل ممنوعیت انتقال وجه درون پرداختیاری اتفاق افتاد. مشکل وندار پس از ۱۸ روز حل شد اما ماجرا برای پرداخت پی ادامه‌دار شد.

پس از شکایت پرداخت پی به دیوان عدالت اداری، دستور موقت رفع توقیف سرویس پرداختیاری پی ۲۲ فروردین صادر شد. اما پس از این ماجرا بانک مرکزی و شاپرک حساب‌های بانکی شرکت را هم مسدود کردند و این شبکه پرداخت را فیلتر کردند. علاوه بر آن کلیه سرورهای شبکه پرداخت پی هم به صورت فیزیکی مسدود شد. مدیرعامل پرداخت پی اردیبهشت ماه در این باره گفت که هیچ مدرک و سندی دال بر درست بودن اتهاماتی که شاپرک متوجه این شرکت کرده، وجود ندارد.

پیگیری‌های این شرکت در نهایت باعث صدور دستور قضایی مبنی بر باز شدن حساب‌های شرکت و دستور رفع فیلتر شد، اتفاقی که البته هنوز نیفتاده و این شرکت آن را عدم تمکین بانک مرکزی از دستور قضایی می‌داند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات