کاربران سوپراپ اسنپ در سال گذشته بیش از ۴ میلیارد بار این برنامه را باز کردند
اسنپ گزارش سالانه خود را با آمارهای رشد سرویسهای مختلف و با جزئیاتی از ویژگیهای سفر و مصرف کاربران منتشر کرد. بر اساس گزارش سالانه اسنپ، تعداد کل کاربران سوپراپ اسنپ بیش از ۶۲ میلیون بوده است. کاربران بیش از ۴ میلیارد و ۲۳۱ میلیون بار این سوپراپلیکیشن را در سال گذشته باز کردند و این آمار به طور متوسط روزانه بیش از ۱۱ میلیون بار بوده است.
در بین سرویسهای اسنپ، بیشترین میزان رشد را سرویس سوپرمارکت با ۳۰۵ درصد رشد تجربه کرده است. پس از آن سرویس اسبابکشی با ۱۶۷ درصد، سرویس قطار با ۱۵۵ درصد، سرویس فروشگاه با ۱۳۹ درصد و سرویس پرواز خارجی با ۱۰۱ درصد بیشترین میزان رشد را داشتند.
اسنپ در سال گذشته قابلیتهای جدیدی را بر اساس نیاز کاربران طراحی کرده است که در میان آنها میتوان به بازطراحی صفحهی اصلی سوپراپ و اسنپ خودرو، پیشنهاد سفر بر اساس موقعیت مکانی کاربر، بازطراحی جزئیات بصری اسنپکلاب و بخش تخفیفها و جایزههای اسنپخودرو، افزودن بخش سفارشها در سوپراپ اسنپ اشاره کرد.
ماهانه ۱۶ میلیون تومان میانگین درآمد رانندگان تمام وقت
اسنپ تأکید میکند که بیش از ۹۰ درصد سهم بازار تاکسیهای اینترنتی را دارد. این تاکسی اینترنتی در ۲۷۸ شهر فعال است و بیشترین سفرهای اسنپ در تهران، مشهد، کرج، اصفهان، شیراز، اهواز، تبریز، مازندران، قم و ارومیه انجام میشود.
۱۵ اسفند سال گذشته پرسفرترین روز با بیش از ۴ میلیون سفر و بهمن ماه، پرسفرترین ماه با بیش از ۱۰۵ میلیون سفر بودند. رکورد سالانه سفرهای اسنپ نسبت به سال قبل ۳۳ درصد رشد داشت. در سال ۱۴۰۱ بهطور کلی یک میلیارد و ۹۵ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۳۵۰ سفر در اسنپ انجام شده است.
پرسفرترین کاربر اسنپ ۳ هزار و ۵۰۶ سفر به مبلغ ۳۸ میلیون و ۶۱۱ هزار تومان در سال گذشته انجام داده است.
اسنپ برآورد کرده است که رانندگان تماموقت بهطور میانگین ماهانه ۱۶ میلیون تومان و رانندگان پارهوقت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد دارند. بیشترین درآمد در سال گذشته را یک راننده تهرانی با ۸ هزار و ۹۹۳ سفر و درآمد ۴۰۹ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان کسب کرد اما فعالترین راننده یک راننده ایلامی با ۱۷ هزار و ۵۹۵ سفر بود.
۲۹ درصد کاربران اسنپباکس بستههای کسبوکارشان را جابهجا میکنند
بیش از ۵۶ میلیون سفر در سال گذشته در اسنپ باکس انجام شده که بیش از ۵۵ میلیون بسته را در کشور ارسال کرده؛ سفرهای سالانه این سرویس نیز نسبت به سال قبل ۲۶ درصد رشد داشته است.
رکورد روزانه سفر در اسنپباکس بیش از ۳۳۳ هزار سفر بوده که در ۲۱ اسفند اتفاق افتاد. بیش از ۳ میلیون کاربر برای اولین بار در سال گذشته از یکی از سرویسهای اسنپباکس استفاده کردند.
سرویس اسنپباکس ۵۷۰ هزار رانندهی موتورسیکلت، وانت و خاور دارد و فعالترین راننده از شیراز بیش از ۱۲ هزار سفر و حدود ۲۵ کیلومتر مسافت طی کرده است. ۲۹ درصد کاربران برای ارسال بستههای مربوط به کسبوکارشان از سرویس باکس استفاده کردند.
اسنپبایک سال گذشته یک میلیون مسافر را جابهجا کرد و یک کاربر با ۹۰۰ سفر رکورد بیشترین سفر را داشت. اسنپباکس به دنبال این است که در سال ۱۴۰۲ کاربران راننده و مسافر اسنپبایک را تحت پوشش بیمهی حوادث قرار دهد.
محبوبترین سرویس اسنپفود نانوایی است
دومین سرویس محبوب و پرکاربرد سوپراپ اسنپ، اسنپفود است که در سال گذشته پنج سرویس گل و گیاه، محصولات آرایشی و بهداشتی، ملزومات حیوانات خانگی، عطاری و لبنیات را به مجموعه خدمات خود اضافه کرد و در ۵۰ شهر جدید سرویسدهی را شروع کرد.
محبوبترین سرویس اسنپ فود نانوایی و محبوبترین نان، نان سنگک سنتی است. سه غذای محبوب اسنپفود در سال گذشته هم کباب، پیتزا و ساندویچ بودند. محبوبترین شیرینی دانمارکی و محبوبترین سفارش میوه و سبزیجات گوجه فرنگی بود.
گرانقیمتترین سفارش اسنپفود در سال گذشته ۳۸ میلیون و ۶۷۴ هزار تومان آجیل یلدا بود. همچنین یک کاربر در سال گذشته ۵۵۱ سفارش به ارزش بیش از ۶۲۲ میلیون خرید کرد و بزرگترین سبد خرید در یک سفارش ۵۲۰ آیتم داشت که ۱۳۰ پرس جوجهکباب، ماست موسیر و نوشابه بود.
نوشابه، برنج و موز سه محصول پرفروش تحویل فوری سوپرمارکت اسنپ
در این گزارش آمده است که اسنپمارکت و اسنپاکسپرس در کنار هم بیشترین سهم بازار سوپرمارکتی آنلاین کشور را در اختیار دارند. کاربران اسنپ مارکت نسبت به سال ۱۴۰۰، ۵۰ درصد و تأمینکنندگان ۴۲ درصد رشد داشتند. اسنپمارکت در ۱۲۰ شهر ۳۱ استان فعالیت دارد.
در سال گذشته نوشابه کوکاکولا، برنج طارم و موز فله سه محصول پرفروش از نظر قیمت در تحویل فوری اسنپ مارکت بودند. پرفروشترین محصولات از نظر قیمت روغن نیمه جامد و با فاصله پنیر سفید و گوشت چرخ کرده در بخش تخفیف بیشتر بودند.
رکورد روزانه اقلام خریداری شده در سال گذشته ۵۴۱ هزار و ۱۹ کالا و ارزش مادی گرانترین سبد خرید بیش از ۲۶ میلیون تومان بود. پرخریدترین کاربر سال، ۱۳۰۰ سفارش ثبت کرده و در کل ۸ هزار و ۵۰ آیتم به مبلغ ۲۸۸ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۴۹۶ تومان خریداری کرده است.
میل عمومی جامعه در نیمهی دوم سال به سفر بسیار پایین آمد
اسنپ تریپ سرویس خدمات سفر اسنپ است که با ایرلاینها و بیش از ۱۰۰۰ هتل و اقامتگاه فعال در سراسر کشور همکاری دارد و بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس رزرو هتل ارائه میدهد.
این گزارش افزایش قیمت بلیتهای پرواز و هتلهای داخلی و خارجی را برآورد کرده است. سال گذشته میانگین قیمت بلیتهای پرواز داخلی ۹۱۷ هزار تومان بود در حالی که این میانگین در سال ۱۴۰۰، ۷۶۰ هزار تومان بود. این رقم برای بلیتهای خارجی در سال ۱۴۰۱، ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان بود که نسبت به میانگین ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی سال ۱۴۰۰، بیش از یک میلیون تومان افزایش داشت.
میانگین قیمت بلیت اتوبوس در سال گذشته ۱۵۲ هزار تومان که نسبت به قیمت ۱۳۰ هزار تومانی سال ۱۴۰۰، ۲۲ هزار تومان افزایش داشت. میانگین قیمت هتلهای داخلی هم تقریباً دو برابر شد. در سال ۱۴۰۱ میانگین قیمت هتل داخلی یک میلیون و ۹۳ هزار تومان بود در حالی که این رقم در سال ۱۴۰۰، ۵۸۵ هزار تومان بود. قیمت هتلهای خارجی هم یک میلیون تومان بیشتر شد. میانگین این رقم در سال گذشته ۲ میلیون و ۲۸۶ هزار تومان و در سال ۱۴۰۰، یک میلیون و ۲۱۷ هزار تومان بود.
فروش این سرویس نسبت به سال ۱۴۰۰، ۴۷ درصد رشد داشت. بیشترین رشد در فروش بلیت پرواز خارجی با ۱۵۶ درصد و پس از آن بلیت قطار با ۱۵۵ درصد بود. پاییز سال گذشته پرفروشترین فصل اسنپتریپ بود. رکورد فروش پرواز داخلی در سوم بهمن و پرواز خارجی در ۲۳ شهریور اتفاق افتاد.
رکورد فروش بلیت اتوبوس ۱۰ بهمن و محبوبترین مقصد سفر با اتوبوس اصفهان به تهران بود. محبوبترین مقاصد هتلهای داخلی تهران، مشهد و با فاصله از این دو، کیش و شیراز و اصفهان بودند. محبوبترین مقاصد کاربران رزرو هتل خارجی، استانبول با بیش از ۳۵ درصد، دبی حدود ۳۰ درصد و با فاصله از این دو وان کمتر از ۱۰ درصد و آنکارا کمتر از پنج درصد هستند.
در این گزارش آمده که میل عمومی جامعه در نیمهی دوم سال گذشته به سفر بسیار پایین آمد و نرخ اشتغال کلی هتلها در این بازه حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد.
اضطراب و افسردگی بیشترین موضوع مشاوره روانشناسی
اسنپ دکتر ۱۰ میلیون کاربر فعال دارد که ۳۳ درصد زن و ۶۷ درصد مرد هستند. محبوبترین سرویس آن داروخانه و فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی و پرطرفدارترین درخواست مشاوره پزشکی زنان و زایمان بود.
در سال گذشته بیشترین درخواست و مشاوره روانشناسی را در آبان ماه ثبت کرده که بیشترین موضوع مشاوره با روانشناس اضطراب و افسردگی بود.
اسنپپی و سرویس اعتباری اقساط سرویسهای دیگری هستند که در این گزارش آمارهایشان آمده است. مبلغ خرید با سرویس اعتباری در این سال ۵۰۶ درصد و کاربران سرویس اعتباری ۱۵۲ درصد رشد داشتند. ارزانترین خرید با سرویس اقساطی ۲۰ هزار تومان و گرانترین خرید ۱۴ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان ارزش داشت. سرویس اعتباری اقساطی نسبت به ماه اول فعالیت ۹۸۲ درصد رشد را تجربه کرد.
همچنین در سرویس اسنپ بیمه ۴۸ درصد کاربران برای اولین بار برای خرید بیمهی بدنه اقدام کردهاند و یک کاربر با ۶ بیمهنامه در سال بیشترین بیمه را از این سرویس خریداری کرد. پرفروش ترین روز سال برای اسنپبیمه ۲۸ اسفند و دورترین شهری که از این برنامه بیمه دریافت کرد راسک در سیستان و بلوچستان بود.
کاربران بیشتر در حمایت از کودکان بیسرپناه و زنان خشونتدیده مشارکت کردند
این شرکت در سه بخش اصلی نیکوکاری اسنپکلاب، معافیت از کمیسیون کاربران رانندهی دارای شرایط خاص و تخفیف برای خیریهها و مناسبتهای ویژه مسئولیت اجتماعی خود را اجرا کرده است. بیشترین مشارکت کاربران در طرحهای نیکوکاری اسنپ در بخش حمایت از کودکان بیسرپناه و حمایت از زنان آسیبدیده از خشونت صورت گرفته است. پس از آن تصفیه آب روستاهای استان سیستان و بلوچستان، تأمین تجهیزات توانبخشی و پزشکی برای کودکان دارای معلولیت مشارکت بیشتری را برانگیخته است.
افراد دارای معلولیت، جانبازان، خانواده شهدا و بیماران مبتلا به اماس گروههای معاف از کمیسیون اسنپ در سال ۱۴۰۱ بودند. همچنین اسنپ در بحرانهایی مثل حادثهی متروپل، سیل در یزد و زلزله خوی و سلماس کاربران رانندهی خود را از پرداخت کمیسیون معاف کرد. در سال گذشته بیش از ۱۸ هزار راننده معاف از کمیسیون شدند که ۱۷ میلیون سفر انجام دادند و ارزش معافیت از کمیسیون کاربران در این سال بیش از ۶۲ میلیارد تومان بود.
اسنپباکس در زمینه مسئولیت اجتماعی بیش از ۲۱ میلیارد تومان در قالب کد تخفیف برای حمایت از کسبوکارهای کوچک و کاهش هزینه ارسال به آنها داد. اسنپفود بخشی از مسئولیت اجتماعی خود را به ترویج فرهنگ عدم اسراف مواد غذایی اختصاص داد و بیش از ۳۰۰ محتوا در رسانهها در این زمینه منتشر کرد. همچنین با سپردن بخشی از فعالیتهای تولید محتوا و مرکز تماس به مراکز توانبخشی، به اشتغالزایی افراد دارای معلولیت حرکتی کمک کرد. در بخش مسئولیت اجتماعی اسنپ دکتر ۸۰ کودک کار را توسط پزشکان اسنپ دکتر معاینه شدند.
اضافه کردن امکاناتی برای دسترسپذیری اسنپخودرو برای افراد دارای معلولیت، مسئولیت اجتماعی بخش محصول اسنپ بود.