دهقانی فیروزآبادی: شدت خروج شرکت‌های دانش‌بنیان از ایران بیشتر از سایر کشورها نیست

سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
مطالعه 1 دقیقه
روح‌اله دهقانی فیروزآبادی
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور: «ما بیکار ننشستیم که سایرین، شرکت‌های دانش بنیان ما را از ریشه دربیاورند و به کشور خودشان ببرند.»
تبلیغات

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، به مسئله مهاجرت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان از کشور واکنش نشان داده و تأیید کرده است که با توجه به امکانات فراهم‌شده برای این شرکت‌ها و مجموعه‌ها در کشورهای دیگر تعدادی از این شرکت‌ها از کشور خارج شده‌اند.

البته او اعلام کرده که این اتفاق یک مسئله عادی است و در همه کشورهای دنیا رخ می‌دهد. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این زمینه در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد:

شرکت‌هایی داریم که از کشور مهاجرت می‌کنند و یا به ایران برمی‌گردند؛ این پدیده‌ای است که در نقاط مختلف دنیا وجود دارد و موضوعی نیست که فقط برای ما باشد.

البته او معتقد است با وجود ادعاهای مطرح‌شده در مورد آمار و ارقام میزان این نوع از مهاجرت، شدت و میزان خروج شرکت‌های دانش‌بنیان از ایران بیشتر از سایر کشورها نیست: «تأیید نمی‌کنم به نسبت بقیه کشورها این مسئله در ایران شدت بیشتری داشته باشد.»

او همچنین اعلام کرده است که با وجود تلاش سایر کشورها برای جذب این شرکت‌ها، مجموعه معاونت علمی مانع «از ریشه درآوردن و بردن این شرکت‌ها» به سایر کشورها می‌شود:

ما بیکار ننشستیم که سایرین، شرکت‌های دانش‌بنیان ما را از ریشه دربیاورند و به کشور خودشان ببرند، ولی این که کشورهای همسایه در حال فراهم کردن فرصت‌هایی برای جذب نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان ما هستند، موضوعی کاملاً درست است.

دهقان فیروزآبادی در ادامه اعلام کرده که یکی از بحث‌های جدی در خصوص استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، بهره بردن از این شرکت‌ها در بحث توسعه سواحل مکران است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات