عراق پیام‌رسان تلگرام را به‌دلیل نقض حریم خصوصی کاربران مسدود کرد (به‌روزرسانی: رفع فیلتر می‌شود)

یک‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
تلگرام | telegram
دولت عراق می‌گوید برخی کانال‌های تلگرامی حاوی حجم بسیار زیادی از اطلاعات شخصی کاربران و نهادهای رسمی این کشور هستند.
تبلیغات

وزارت مخابرات عراق به‌دلیل نگرانی‌های امنیت ملی و به‌منظور حفظ یکپارچگی داده‌های شخصی کاربران، برنامه‌ی پیام‌رسان تلگرام را مسدود کرده است.

تلگرام ازجمله پیام‌رسان‌های محبوب درسرتاسر جهان است و طبیعاً در عراق نیز میلیون‌ها کاربر دارد. این پلتفرم در عراق به‌عنوان منبعی برای انتشار سریع اخبار و اشتراک‌گذاری محتوا نیز استفاده می‌شود.

براساس اعلام رویترز، برخی کانال‌های تلگرامی حجم بسیار زیادی از اطلاعات شخصی کاربران ازجمله نام و آدرس عراقی‌ها را دردسترس عموم قرار داده‌اند.

وزارت مخابرات عراق با انتشار بیانیه‌ای گفت که از تلگرام درخواست کرده است تا کانال‌هایی که اطلاعات نهادهای رسمی دولتی و اطلاعات شخصی شهروندان این کشور را افشاء می‌کنند، مسدود کند.

در بخشی از بیانیه‌ی وزارت مخابرات عراق، آمده است: «ما بر احترام به حقوق شهروندان برای آزادی بیان و ارتباطات، بدون آسیب‌رساندن به امنیت دولت و نهاد‌های رسمی تأکید می‌کنیم.»

به‌روزرسانی ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

فیلترینگ تلگرام در عراق، پس‌از اینکه شرکت پیام‌رسان به درخواست‌های دولت این کشور پاسخ داد، رفع خواهد شد.

به گزارش رویترز، وزارت ارتباطات عراق اعلام کرده فیلترینگ تلگرام که هفته‌ی گذشته به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی و نشت داده‌های مؤسسات دولتی و همچنین شهروندان این کشور انجام گرفت، امروز برداشته خواهد شد.

وزارت ارتباطات عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم برای رفع مسدودیت تلگرام پس‌از آن صورت گرفت که شرکت مذکور به خواسته‌های مقامات امنیتی پاسخ داد و آمادگی خود را برای ارتباط با مقامات مربوطه ابراز کرد.

تلگرام می‌گوید چندین کانال که داده‌های شخصی ادارات دولتی و شهروندان عراق را به‌اشتراک گذاشته بودند اکنون حذف شده‌اند اما هیچ اطلاعات شخصی دیگری از این پیام‌رسان درخواست نشده است.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات