برنامه سازمان فناوری اطلاعات برای افزودن خدمات دولت الکترونیک به پیامرسانهای داخلی
معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات، از برنامههای این سازمان برای تقویت پیامرسانهای داخلی خبر داد و گفت: «در راستای تقویت و مزیتبخشی به پیامرسانها در حال پیگیری برای افزودن خدمات دولت الکترونیک و اطلاعرسانیهای عمومی در قالب پیامرسانها و پلتفرمهای داخلی هستیم.»
به گزارش مهر، حامد منکرسی درباره ارتقای کیفیت خدماتدهی پیامرسانهای داخلی گفت: «در سیستم پایشی که از پیامرسانها داریم کیفیت خدمات آنها سنجیده میشود و از لحاظ فنی و به صورت ماهانه بازخورد داده میشود و اصلاحات و نقضها ارجاع داده میشود.»
پیش از این مرکز پژوهشهای مجلس در پیشنهادهای الحاقی به برنامه هفتم توسعه به حمایت از پیامرسانهای داخلی اشاره کرده و نوشته بود که ارائه خدمات دولت الکترونیک از طریق پیامرسانهای اجتماعی مغفول مانده است.
در همین راستا این مرکز اضافه شدن بندی را به ماده ۶۵ برنامه هفتم توسعه پیشنهاد داد:
وزارت ارتباطات مکلف است ظرف مدت ۶ ماه از لازمالاجرا شدن این قانون، پنجره واحد خدمات دولت را روی پیامرسانهای داخلی با بیش از ۱۰ میلیون نصب فراهم کند. تا پایان سال اول برنامه کلیه خدمات دریافت گزارش مردمی دستگاههای اجرایی از جمله دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان تعزیرات و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از طریق پیامرسانهای بومی به مردم ارائه میشود.
در این گزارش همچنین در مورد مزایای این بند آمده که هم هزینه اداره زیرساختهای دولت را کاهش میدهد و هم با تقویت استفاده از پیامرسانهای بومی باعث افزایش قدرت سایبری کشور با اصلاح محیط اطلاعاتی میشود.
فعلاً اعلام نشده که با اضافه شدن خدمات الکترونیک به پیامرسانهای داخلی وضعیت شیوههای دیگر دسترسی و اطلاعرسانی به این خدمات چگونه خواهد بود.