چگونه تلفن ثابت قطع‌شده را وصل کنیم؟

شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کاور مطلب وصل کردن تلفن ثابت
چطور می‌توانیم تلفن ثابت قطع شده را وصل کنیم؟‌ دلایل اصلی قطع شدن تلفن چه چیزهایی هستند؟
تبلیغات

تلفن ثابت یکی از خدمات شرکت مخابرات است و اگرچه با فراگیر شدن موبایل‌ها اقبال به استفاده از آن کمتر شده، اما همچنان در بیشتر خانه‌ها وجود دارد و قطع شدن آن، مشترکان را به دردسر می‌اندازد.

در گذشته وقتی که تلفن ثابت به هر دلیلی قطع می‌شد برای وصل دوباره باید به‌صورت حضوری به مخابرات مراجعه می‌کردید اما اکنون امکان وصل دوباره تلفن به روش‌های غیرحضوری فراهم شده است.

تلفن ثابت معمولاً به دلیل پرداخت نشدن بدهی قطع می‌شود، اما برخی از قطعی‌ها هم ممکن است به دلایل فنی یا قضایی باشد. در هر صورت برای هر کدام از این قطعی‌ها شما می‌توانید به‌صورت آنلاین یا تلفنی مشکل را پیگیری و آن را حل کنید.

قبوض تلفن سال‌ها است که یک ماهه شده‌اند و باید به‌موقع پرداخت شوند. اگر صورت‌حساب طی دو ماه پشت سر هم با هر مبلغی پرداخت نشود خط تلفن یک طرفه می‌شود. همچنین اگر مبلغ قبض قابل پرداخت در تهران به مرز ۶۰ هزار تومان در یک ماه و مراکز استان‌ها به ۴۵ هزار تومان، سایر شهرها ۳۰ هزار تومان و روستاها ۲۵ هزار تومان برسد، خط تلفن یک طرفه خواهد شد.

چطور تلفن ثابت خود را وصل کنید؟

برای وصل کردن تلفن ثابت ابتدا بهتر است استعلام بگیرید تا ببینید چقدر بدهی دارید. می‌توانید با شماره ۲۰۰۰ تماس بگیرید که سامانه خدمات مخابرات است و برای مشاهده و پرداخت قبض تلفن ثابت خود اقدام کنید.

علاوه بر این سامانه تلفنی ۱۸۱۸ هم برای مشترکان استان تهران و البرز در نظر گرفته شده که از طریق آن هم می‌توانند از ریز مکالمات خود مطلع شوند و هم صورت‌حساب آخرین دوره را دریافت و آن را پرداخت کنند. تماس با این سامانه رایگان است و حتی اگر تلفن ثابت شما یک طرفه هم باشد می‌توانید با آن تماس بگیرید.

سامانه ۱۸۱۸ با بانک‌های ملی، ملت و صادرات هماهنگ است. در نتیجه اگر تلفن شما قطع شده باشد، می‌توانید از طریق خودپردازهای این بانک‌ها یا باجه‌هایشان صورتحساب خود را بپردازید و پس از نیم ساعت تلفن شما وصل می‌شود. این سامانه در حال راه‌اندازی در استان‌های دیگر نیز است.

اگر تمایل به استفاده از کد دستوری دارید هم می‌توانید کد #2020* را با موبایل شماره‌گیری کنید. سپس از طریق گزینه ۳ صورتحساب خود را پرداخت کنید.

این شیوه فقط برای قطعی‌هایی است که به دلیل پرداخت نشدن قبض تلفن اتفاق می‌افتند،. اما اگر به سایت مخابرات من مراجعه کنید و وارد پنل کاربری خود شوید، انواع قطع شدن تلفن ثابت را می‌توانید پیگیری کنید.

پرداخت قبض تلفن ثابت

پس از ورود به پنل کاربری در سایت مخابرات من با انواع خدمات مخابرات در زمینه تلفن ثابت مواجه می‌شوید و حتی می‌توانید برای ثبت نام خط تلفن ثابت هم به صورت غیرحضوری اقدام کنید. اگر قبض تلفنتان را پرداخت نکرده‌اید از طریق بخش پرداخت قبوض در صفحه اصلی می‌توانید پرداخت کنید.

فرایند وصل تلفن قطع‌شده ممکن است بین یک تا دو روز طول بکشد اما پس از ۴۸ ساعت تلفن شما وصل خواهد شد. اگر قبض خود را پرداخت کردید و پس از گذشت این زمان همچنان تلفن شما یک طرفه بود، با شماره ۲۰۲۱ واحد ارتباط مردمی تماس بگیرید و ماجرا را پیگیری کنید.

اگر بدهی نداشتید اما خط شما قطع بود احتمالاً یا به دلیل مشکل فنی یا قضایی است. ممکن است دلایلی مثل سرقت کابل‌ها یا آسیب‌ دیدنشان یا گزارش مردم دلیل قطعی تلفن ثابت باشد.

برای پیگیری علت قطعی تلفن ابتدا وارد بخش خدمات شوید و در آنجا خدمات تلفن ثابت را انتخاب کنید.

وصل کردن تلفن ثابت

ابتدا از طریق گزینه خرابی تلفن، روی فرم درخواست و پیگیری کلیک کنید. در این مرحله از شما خواسته می‌شود که برای پر کردن فرم درخواست شماره تلفن ثابت را بنویسید. گزینه بررسی را انتخاب کنید تا درخواست شما ثبت و نتیجه اعلام شود.

اما شاید بهتر باشد برای پیگیری خرابی تلفن با شماره تماس پشتیبانی تماس بگیرید و مستقیماً موضوع را اطلاع دهید. شماره پشتیبانی خرابی تلفن ثابت ۲۰۱۱۷ است و پس از اینکه مشکل را اطلاع دادید اگر تا ۲۴ ساعت خرابی تلفن رفع نشد، باید به مرکز مخابرات مراجعه کنید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که قبل از تماس با ۲۰۱۱۷ برای اعلام خرابی تلفن، از سالم بودن دستگاه تلفن و سیم‌کشی داخلی ساختمان مطمئن شوید چون شرکت مخابرات رفع خرابی داخلی تلفن را وظیفه خود نمی‌داند.

وصل کردن تلفن ثابت قطع قضایی

در بخش خدمات تلفن ثابت همچنین گزینه پیگیری قطع قضایی را مشاهده می‌کنید. در این بخش می‌توانید مسدود شدن تلفن به‌دلیل مشکلات قضایی را پیگیری کنید. پس از ثبت درخواستتان کد رهگیری‌ای به شما داده می‌شود که برای پیگیری نتیجه باید در بخش مربوطه آن را وارد و گزینه پیگیری را انتخاب کنید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات