گزارش فلای تودی ۱۴۰۱؛ ۹۶ درصد رشد در تعداد کاربر
فلای تودی پلتفرم معتبر فروش آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل در کشور بهتازگی گزارشی از عملکرد سال ۱۴۰۱ منتشر کرده است. نگاهی به این گزارش نشان میدهد که برخلاف تصورات، سهم فلای تودی در صنعت گردشگری درخورتوجه بوده و توانسته است نقش پررنگی در حوزه سفر داشته باشد.
آمارهای منتشرشده در این گزارش نشان میدهد که این پلتفرم در سال گذشته در میزان فروش پرواز داخلی و خارجی و نیز میزان رزرو هتل در داخل و خارج از کشور رشد چشمگیری را تجربه کرده است.
در سال ۱۴۰۱، فلای تودی بیش از ۱۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار بازدید داشته و کاربران بیش از ۲ هزار ساعت در وبسایت فلای تودی حاضر بودهاند و در آن، بیش از ۲۶۱ میلیون و ۷۵۸ هزار جستوجو انجام دادهاند. تعداد ایرلاینهای دردسترس فلای تودی در سال گذشته مجموعاً ۹۰۰ ایرلاین بوده و ۱.۵ میلیون هتل نیز دردسترس این مجموعه است.
رشد میزان فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل
در سال ۱۴۰۱، میزان فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل در پلتفرم فلای تودی رشد فراوانی کرده است. طبق گزارش این شرکت، آمار فروش بلیط هواپیما برای پروازهای خارجی در سال ۱۴۰۱ درمقایسهبا سال ۱۴۰۰، ۱۷۹ درصد رشد کرده است. میزان رشد فروش بلیط هواپیمای داخلی نیز ۷۹ درصد اعلام شده است.
درزمینهی میزان رزرو هتل داخلی و خارجی هم آمارهای فلای تودی افزایش درخورتوجهی را نشان میدهد. میزان رزرو هتل داخلی در سال گذشته ۴۷۱ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۰ بوده است و این میزان دربارهی رزرو هتل داخلی هم عدد ۲۰۸ درصد را نشان میدهد.
گزارش سالانه فلای تودی نشان میدهد که در سفرهای داخلی، تهران و مشهد و کیش و در سفرهای خارجی ازلحاظ میزان رزرو هتل، استانبول و دبی و وان و براساس میزان خرید، پرواز استانبول و دبی و نجف محبوبترین مقاصد سفر بودهاند.
رشد ۹۶ درصدی کاربران جدید
علاوهبر افزایش میزان فروش، تعداد کاربرانی که در سال گذشته به پلتفرم فلای تودی اضافه شدهاند، درمقایسهبا سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کردهاند. آمارهای این گزارش نشان میدهد که در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، تعداد کاربران جدید ۹۶ درصد رشد یافته است. همچنین، رشد کاربران وفادار فلای تودی در سال ۱۴۰۱ درمقایسهبا سال ۱۴۰۰، ۱۱۶ درصد بوده است.
اکثر کاربران این پلتفرم را گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال و پسازآن گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال تشکیل میدهند. همچنین، میزان کاربران مرد این پلتفرم درمقایسهبا میزان کاربران زن ۶۰ به ۴۰ درصد است.
اکثر کاربران فلای تودی ساکن تهران، مشهد، شیراز و اصفهان هستند. فلای تودی در شهرهای ارومیه و رشت و قم کمترین تعداد کاربر را دارد. ناگفته نماند شهر استانبول جزو ۱۰ شهر خارجی دارای بیشترین میزان کاربر است.
هرچند عمدهی فعالیت شرکت فلای تودی درزمینه فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل است، این شرکت پا را فراتر گذاشته و خدمات بیشتر و متنوعتری را به کاربران خود ارائه کرده است. یکی از خدمات جدیدی که این شرکت سال گذشته به سازمانها و افراد ارائه داده، سفرکارت فلای تودی است.
سفرکارت درواقع کارت هدیهای است که به دارندهی آن امکان میدهد تا از خدمات سفر شامل بلیط و هتل در سایت فلای تودی استفاده کند. فقط در اولین سال رونمایی این محصول، فلای تودی بیش از ۱۰ هزار سفر کارت را برای اشخاص و سازمانها صادر کرده است.
علاوهبراین، فلای تودی در گزارش خود به خدمات و محصولات جدیدی مانند خرید بلیط قطار و خدمات تور و ویزا اشاره کرده که قرار است بهزودی دراختیار کاربران قرار بگیرد.
* نسخه کامل گزارش سالانه فلایتودی را در اینجا بخوانید.
نظرات