روش های خرید آنلاین بلیت مترو و اتوبوس

دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
مطالعه 6 دقیقه
بلیت آنلاین اتوبوس و مترو
در این مقاله همه راه های خرید بلیت مترو به‌صورت غیر حضوری و با استفاده از گوشی را معرفی کرده‌ایم.
تبلیغات

امکان خرید غیرحضوری بلیت مترو و اتوبوس‌های تندرو فعلاً فقط در شهر تهران فعال است؛ پس اگر ساکن پایتخت هستید و از ایستادن در صف‌های شارژ کارت بلیت اتوبوس یا خرید بلیت‌های مترو خسته شده‌اید می‌توانید به‌صورت اینترنتی با برنامه تهران من، شهرزاد یا ایزی پی بلیت مترو یا اتوبوس‌های BRT خریداری کنید یا بلیت‌های خود را شارژ کنید.

کپی لینک

خرید و شارژ بلیت با تهران من

یکی از روش‌های خرید اینترنتی بلیت تک سفره یا شارژ کارت بلیت مترو و اتوبوس مراجعه به سامانه تهران من متعلق به شهرداری تهران است. پس از ورود به این سامانه در صفحه‌ی اول روی گزینه شارژ/خرید بلیت کلیک کنید.

خرید بلیت در تهران من

در صفحه‌ی بعد انتخاب کنید که می‌خواهید بلیت تک‌سفره بخرید یا کارت بلیتتان را شارژ کنید. در بخش بلیت تک‌سفره در قسمت نوع بلیت، از میان گزینه‌های مشترک مترو و بی آر تی، بلیت روز تعطیل ویژه، مترو کرج، مترو هشتگرد و فرودگاه امام انتخاب کنید تا قیمت و تاریخ اعتبار برایتان به نماش داده شود.

خرید بلیت تهران من

سپس باید گزینه کسر از کیف پول شهروندی را انتخاب کنید تا مبلغ قابل پرداخت را ببینید. اگر در کیف پول شهروندی‌تان اعتبار دارید در همین مرحله می‌توانید پرداخت کنید. اما در صورت نداشتن اعتبار با انتخاب گزینه افزایش موجودی را انتخاب کنید.

خرید بلیت تهران من

پس از افزایش موجودی باید دوباره برگردید و خدمت مورد نظرتان را انتخاب کرده و آن را خریداری کنید.

اما اگر می‌خواهید کارت بلیت خود را شارژ کنید مراحل کمی متفاوت است. در این قسمت کارت‌هایی را که ثبت کرده باشید می‌توانید ببینید و در غیر این صورت گزینه افزودن بلیت را انتخاب کنید. در این مرحله باید شماره سریال کارت خود را وارد کنید و برای آن اسمی بگذارید.

شارژ کارت بلیت تهران من

سپس به صفحه‌ی قبل برگردید تا کارت خود را مشاهده کنید و با کلیک روی آن کارت خود را از طریق کارت شهروندی شارژ کنید.

شارژ کارت بلیت تهران من
کپی لینک

شارژ و خرید بلیت با شهرزاد

مسیر بعدی برای شارژ کارت بلیت استفاده از برنامه یا وب اپلیکیشن شهرزاد است. ابتدا باید با وارد کردن شماره موبایل خود وارد این برنامه شوید و کد اعتبارسنجی را که به شماره موبایلتان ارسال می‌شود وارد کنید.

در صفحه‌ی اول گزینه بلیت الکترونیک را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید بلیت الکترونیک تهیه کنید در گزینه پرداخت از کیف پول می‌توانید بلیت خود را دانلود کنید و هنگام ورود به مترو یا اتوبوس آن را مقابل دستگاه بگیرید و بتوانید وارد شوید. اگر از این بلیت برای مترو استفاده می‌کنید باید هنگام خروج هم بلیت را مقابل گیت قرار دهید تا مسافت محاسبه شود.

کارت بلیت الکترونیک شهرزاد

گزینه دیگر استفاده از کارت بلیت الکترونیک است. از بخش کارت‌های من گزینه افزودن بلیت الکترونیک جدید را کلیک کنید و سپس از بین گزینه‌های بلیت الکترونیک معمولی، بلیت الکترونیک دانشجویی و بلیت الکترونیک دانش‌آموزی گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس شماره سریال کارتتان را وارد کنید. به این ترتیب بلیت شما به به سیستم شهرزاد اضافه می‌شود و می‌توانید آن را با کمک کیف پول شهروندی شارژ کنید.

کارت بلیت الکترونیک شهرزاد
کارت بلیت الکترونیک شهرزاد

در صورت تمایل همچنین می‌توانید کارت بلیت را به‌سادگی حذف کنید یا کارت خود را به بلیت الکترونیک دانشجویی یا دانش‌آموزی تبدیل کنید. برای این کار کافی است روی سه نقطه که در مقابل شماره سریال کارتتان می‌بینید کلیک کنید.

کارت بلیت الکترونیک شهرزاد
کپی لینک

خرید بلیت مترو با ایزی‌پی

ایزی‌پی هم از سوی متروی تهران برای خرید غیرحضوری بلیت مترو در نظر گرفته شده است. مراحل خرید بلیت در ایزی‌پی هم تقریباً شبیه سامانه تهران من و شهرزاد است اما دو تفاوت دارد. اول اینکه این بلیت فقط در مترو قابل استفاده است و هنوز برای بی‌آرتی فعال نیست و دوم امکان شارژ کارت بلیت وجود ندارد و فقط می‌توانید بلیت تک سفره بخرید.

اگر برنامه ایزی‌پی را دارید وارد حساب خود شوید و در غیر این صورت از نسخه وب اپلیکیشن با وارد کردن شماره موبایل وارد شوید. در صفحه‌ی اول روی گزینه تک سفره کلیک کنید و در صفحه‌ی بعد گزینه خرید بلیت را از پایین صفحه انتخاب کنید.

خرید بلیت با ایزی پی

در صفحه‌ی بعد نوع بلیت مورد نظرتان را از بین گزینه‌های مترو و BRT تهران، متروی هشتگرد، متروی کرج و فرودگاه امام خمینی انتخاب کنید. در صفحه‌ی بعد می‌توانید از بین گزینه‌های کیف پول، کارت بانکی، اعتباری و پرداخت مستقیم یکی را انتخاب کنید و بلیت خود را بخرید. البته برای پرداخت مستقیم ابتدا باید احراز هویت شوید.

خرید بلیت با ایزی پی
خرید بلیت با ایزی پی

یک راه دیگر این است که به‌جای اینکه هر کدام از این برنامه‌ها را نصب کنید ابتدا به برنامه‌های بانکی‌ای که در گوشی خود دارید مراجعه و گزینه حمل و نقل شهری را چک کنید تا ببینید امکان شارژ یا خرید بلیت مترو و اتوبوس وجود دارد یا نه. در گذشته برخی از این برنامه‌ها این گزینه را داشتند اما در حال حاضر فقط می‌توانید از طریق آن‌ها کرایه تاکسی پرداخت کنید. اما شاید در آینده باز هم این امکان فعال شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات