استعلام آنلاین مدرک دانشگاه آزاد

یک‌شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
استعلام مدرک دانشگاه آزاد
دانشجویان دانشگاه آزاد می‌توانند به‌صورت آنلاین استعلام مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند. در این مطلب روش انجام این کار را توضیح داده‌ایم.
تبلیغات

استعلام گرفتن مدرک تحصیلی از مواردی است که ممکن است در طول دوران تحصیل یا بعد از آن مورد نیاز افراد باشد. تا پیش از دوران کرونا، افراد برای دریافت استعلام مدرک تحصیلی‌شان باید به بخش آموزش دانشگاه مراجعه می‌کردند اما شیوع کرونا و آنلاین شدن بسیاری از رویه‌های اداری در دانشگاه‌ها باعث شد امکان استعلام مدرک تحصیلی فراهم شود.

دانشگاه آزاد هم با راه‌اندازی یک سامانه امکان استعلام مدرک تحصیلی به شیوه آنلاین را برای دانشجویان فراهم کرده است. اگر می‌خواهید با روش دریافت استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد آشنا شوید در این مطلب با زومیت همراه باشید.

کپی لینک

سامانه استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد

هر یک از سامانه‌های دانشگاهی با هدف ارائه خدمات خاصی طراحی شده و در اختیار کاربران اعم از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند. دانشگاه آزاد سامانه استعلام مدارک تحصیلی دانش‌آموختگان را برای ایجاد امکان استعلام گرفتن مدرک تحصیلی فراهم کرده است.

برای اینکه به سامانه استعلام مدارک تحصیلی دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد دسترسی داشته باشید باید در قسمت URL مرورگر خود نشانی estelam.iau.ir را جست‌وجو کنید تا به صفحه ورودی این سامانه هدایت شوید.

اگر دانشجوی دانشگاه آزاد بوده‌اید و برای ادامه تحصیل، استخدام در یک موقعیت شغلی و... نیاز به استعلامی از وضعیت مدرک تحصیلی‌تان دارید کافی است به سامانه استعلام مدارک تحصیلی دانش‌آموختگان مراجعه کنید و چند مرحله‌ای را که در ادامه توضیح می‌دهیم، پشت سر بگذارید.

کپی لینک

معرفی استعلام مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد

با وارد کردن آدرس estelam.iau.ir در بخش جست‌وجوی مرورگر خود به صفحه ورود به سامانه استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد، که در تصویر زیر می‌بینید وارد می‌شوید.

همان طور که در تصویر می‌بینید، در این صفحه باید کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید و روی گزینه «ورود» کلیک کنید. طبیعی است که اگر رمز عبورتان را فراموش کرده باشید باید از بخش «فراموشی رمز عبور» کمک بگیرید.

چنانچه اولین بار است که می‌خواهید وارد این سامانه شوید لازم است حساب کاربری ایجاد کنید. برای این کار روی گزینه «ثبت نام در سامانه» کلیک کنید. با انتخاب این گزینه یک صفحه جدید به نام صفحه ثبت نام به شما نمایش داده می‌شود که لازم است در آن اطلاعاتی مانند کد ملی، رمز عبور (شماره شناسنامه)، نام، نام خانوادگی، تلفن همراه و نشانی ایمیل خود را وارد کنید.

دانشگاه آزاد
ثبت نام در سامانه استعلام مدارک تحصیلی دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد

پس از وارد کردن تمام این اطلاعات روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید. به این ترتیب، حساب کاربری شما در این سامانه ایجاد می‌شود. پس از آن بار دیگر به صفحه ورود سامانه استعلام مدارک تحصیلی بروید و پس از وارد کردن کد ملی و رمز عبوری که انتخاب کرده‌اید، وارد سامانه شوید.

علاوه بر بخش ورود به سامانه، در بخش پایین همان صفحه ورودی (تصویر اول) گزینه‌هایی را مشاهده می‌کنید:

استعلام بارکد مدرک تحصیلی: برای اینکه تأییدیه صادرشده سامانه استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد را رهگیری کنید باید این گزینه را انتخاب کنید.

سامانه ارتباط پشتیبان: برای اینکه بتوانید با مرکز پشتیبانی دانشگاه آزاد ارتباط برقرار کنید روی این گزینه کلیک کنید.

راهنمای کاربری سامانه: بخشی است که می‌توانید نحوه کار با سامانه استعلام مدارک تحصیلی را در آن ببینید.

کپی لینک

نحوه استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد

پس از ورود به سامانه مذکور، خدمات مختلف سایت یعنی درخواست تأییدیه گواهینامه موقت، درخواست تأییدیه دانشنامه، پیگیری درخواست‌ها و... به شما نشان داده می‌شود. برای این که بتوانید استعلام مدرک تحصیلی خود را دریافت کنید باید روی گزینه «درخواست تأییدیه دانشنامه» کلیک کنید.

دانشگاه آزاد

پس از انتخاب این گزینه، وارد بخش درخواست تأییدنامه می‌شوید که لازم است در این بخش «شماره تأیید سازمان مرکزی» و «نام گیرنده تأییدیه (سازمان یا ارگان مربوطه)» را وارد کنید. پس از وارد کردن این اطلاعات، روی گزینه «ثبت» کلیک کنید.

درخواست تأییدیه گواهینامه موقت مختص دانش‌آموختگانی است که گواهینامه موقت آن‌ها پیش از سال ۱۳۸۵ صادر شده و کلیه گواهینامه‌های موقت صادرشده پس از سال ۱۳۸۵ نمی‌توانند گواهینامه موقت را از این سامانه دریافت کنند.

برای اینکه درخواست دریافت تأییدیه شما تکمیل و ثبت شود در مرحله بعد لازم است هزینه تعیین‌شده برای این خدمت را پرداخت کنید. بنابراین به درگاه پرداخت اینترنتی هدایت می‌شوید که لازم است در آن مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید.

پس از این که هزینه را پرداخت کردید، سامانه شما را به صفحه اصلی بازمی‌گرداند. در صفحه اصلی سامانه بخش «پیگیری درخواست‌ها» را انتخاب کنید. سپس روی آیکون کلاه فارغ‌التحصیلی کلیک کنید تا تأییدیه به شما نمایش داده شود.

احتمالاً شما به نسخه چاپی تأییدیه تحصیلی خود نیاز دارید؛ پس لازم است ابتدا تأییدیه‌ای را که به شما نمایش داده شده به‌دقت مطالعه کنید و در صورت صحیح بودن اطلاعات آن را تأیید کنید. با تأیید این اطلاعات، آیکون پرینت و چاپ برای شما فعال می‌شود که با انتخاب آن می‌توانید نسخه کاغذی استعلام و تأییدیه را دریافت کنید.

دو نکته مهم:

اگر تأییدیه و استعلام به شما نمایش داده نشد یا اطلاعات موجود در آن صحیح نبود، از طریق سامانه ارتباط پشتیبان (ساپ) موضوع را به بخش پشتیبانی اطلاع دهید تا به شما پاسخ داده شود.

برای مشاهده پاسخ بخش پشتیبانی به درخواست شما مجدداً به سامانه ارتباط پشتیبان مراجعه کنید.

سوالات متداول

  • سامانه استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد چیست؟

    برای دریافت استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی www.estelam.iau.ir مراجعه کنید.

  • کدام دانشجویان می‌توانند استعلام آنلاین مدرک تحصیلی را دریافت کنند؟

    درخواست استعلام و تأییدیه مختص دانش‌آموختگانی است که گواهینامه موقت آن‌ها قبل از سال ۱۳۸۵ صادر شده باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات