مؤسس «ادمین‌پلاس»: ۲۵ هزار نفر را وارد بازار کار «ادمینی اینستاگرام» کردیم

یک‌شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
مریم مجیدی نژاد، ادمین‌پلاس
بنیان‌گذار ادمین‌پلاس: «۲۵ هزار نفر، از جمله افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار را به بازار کار مدیریت شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکارها وارد کردیم.»
تبلیغات

مؤسس سایت و اپلیکیشن کاریابی «ادمین‌پلاس» گفت: «ما توانستیم ۲۵ هزار نفر، از جمله افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، دانشجویان و مهاجران را برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکارها آموزش دهیم و وارد بازار کار کنیم.»

مریم مجیدی‌نژاد، در نشست رونمایی از اولین پلتفرم کاریابی تخصصی برای ادمینی اینستاگرام گفت: «وقتی آموزش مهارت ادمینی را آغاز کردم، هنوز فرهنگ این شغل بین کارفرماها و ادمین‌ها تعریف نشده بود و حتی تعرفه‌ مالی مشخصی نداشت. خیلی از کسب‌وکارها هنوز نمی‌دانند که برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی‌شان به یک فرد بامهارت نیاز دارند و کاری که ما انجام دادیم فرهنگ‌سازی این شغل بود.» او درباره هدف ادمین‌پلاس هم توضیح داد:

مسئولیت کاریابی ادمین‌پلاس تا امروز به‌صورت سنتی و از طریق سایت و اینستاگرام انجام می‌شد و اکنون با داشتن سایت و اپلیکیشن کاریابی نفرات بیشتری را در برمی‌گیرد. هدف ما این است که کسب‌وکارها بدانند اگر از فضای شبکه‌های اجتماعی کمک نگیرند، منبع درآمدشان تهدید می‌شود.
- مریم مجیدی‌نژاد، بنیان‌گذار ادمین‌پلاس

مجیدی‌نژاد با این گفته‌ها افزود: «تا امروز بیش از ۱۰۰ هزار مهارت‌جو را تربیت کرده‌ایم که بیشتر از ۷۰ درصد آن‌ها توانستند شغل مورد نظر خود را با توجه به اهداف مالی خود انتخاب کنند و به استقلال مالی برسند. با اینکه آکادمی آموزشی هستیم، برای افراد دارای معلولیت شرایط آموزش رایگان را مهیا کردیم. در حال حاضر حقوق وزارت کار ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است اما درآمد ادمینی ظرفیت رسیدن حقوق تا ۲۰۰ میلیون‌ تومان را دارد.»

بنیان‌گذار ادمین‌پلاس درباره حجم این بازار و برنامه ادمین‌پلاس برای آینده به «زومیت» گفت: «طبق آمار مرکز پژوهشی بتا، تا بهمن ۱۴۰۰، ۹ میلیون نفر از اینستاگرام ارتزاق می‌کرده‌اند که شامل ادمین‌ها و کسب‌وکارها است و این رقم امروز بسیار بیشتر شده است. میزان سرمایه‌گذاری ما برای ادمین‌پلاس دو میلیارد تومان بوده است اما از چهار سال گذشته تاکنون در این مسیر ۱۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم. پیش‌بینی ما است که تا آخر دی ماه تعداد شاغلان را به ۳۵ هزار نفر برسانیم و تا ۵ سال آینده پنج میلیون کاربر ما را بشناسند.»

او ادامه داد: «ادمین‌پلاس در مرحله اول سایت و اپلیکیشن کاریابی برای دانشجویان خودمان است و شامل بخش‌های آموزش آنلاین و کاریابی می‌شود، اما برنامه‌مان این است که بعد از سه ماه همه ادمین‌های ایران پس از بررسی و تأیید، بتوانند در آن فعالیت کنند.»

به گفته او در این شغل چهار شاخه تعریف شده که پایه‌ای‌ترین آن پشتیبانی مشتریان و مخاطبان است. ادمین برای افزایش حقوق می‌تواند به بخش تولید محتوا وارد شود و با گرفتن پروژه به درآمد ۳۰ تا ۴۰ میلیون‌ تومان برسد و سپس با به‌کارگیری مهارت فروش و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی درآمد خود را به ۲۰۰ میلیون تومان برساند. از سوی دیگر سرفصل‌ها و مهارت‌هایی که در آکادمی آموزش داده می‌شود فراتر از ادمینی شبکه‌های اجتماعی است و مواردی چون طراحی وبسایت، نرم‌افزاهای adobe، تبلیغات و کپی‌رایتینگ را در برمی‌گیرد و مدرکی که ارائه می‌شود دارای تأییدیه وزارت علوم است.

همچنین فرید مجدم، روابط عمومی این پلتفرم کاریابی، با اشاره به فیلترینگ اینستاگرام گفت: «این مهارت فقط محدود به مدیوم اینستاگرام نیست. بلکه تولید محتوا و بخش‌های مختلف کار مدیریت کسب‌وکار می‌تواند در هر شبکه اجتماعی دیگری به‌کار گرفته شود و همان میزان درآمد را داشته باشد. یکی از ادمین‌های ما از طریق فروش میوه خشک در ایتا، در طول یک ماه، یک میلیارد تومان فروش داشته است.»

یکی از ادمین‌های ما از طریق فروش میوه خشک در ایتا، در طول یک ماه، یک میلیارد تومان فروش داشته است

او با اشاره به تغییر رفتار و فرهنگ مشتریان پس از همه‌گیری کرونا گفت: «تا پیش از زمستان ۹۸ فرهنگ خرید ایرانیان بیشتر حضوری بود اما این روند تغییر کرد و شغلی ایجاد شد که در دیگر نقاط دنیا کمتر به آن پرداخته می‌شود. ما روی همین نقطه دست گذاشتیم؛ اینکه کسب‌وکارهای فروش چطور در بخش آنلاین فعالیت کنند. توانستیم نوعی کارآفرینی اجتماعی انجام دهیم که با توجه به رفتار مخاطب، در اکوسیستم کسب‌وکار ایران بدیع است.»

به گفته مجدم ۲۵ هزار نفری که وارد این بازار کار شده‌اند شامل افراد دارای معلولیت، سربازها، مهاجران افغان و همین‌طور زنانی است که تحت شرایط اجتماعی، توانایی کار بیرون از خانه را نداشته‌اند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات