تتو و فال‌‎‌گیری در فهرست تخفیف‌های اینستاگرامی یلدا

شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تخفیف‌های یلدایی اینستاگرام
کاربران و فروشگاه‌های اینستاگرامی تخفیف‌های یلدا را به تخفیف‌های بلک فرایدی ترجیح داده و برایش بیشتر تولید محتوا کرده‌اند.
تبلیغات

یافته‌های لایف‌وب درباره تخفیف‌های منتشرشده در اینستاگرام به مناسبت بلک فرایدی و شب یلدا نشان می‌دهد در پنج سال گذشته همیشه تخفیف‌های یلدایی بیشتر از تخفیف به مناسبت بلک‌فرایدی یا همان جمعه سیاه بوده است. به ویژه در سال‌ ۱۴۰۰ که محتوای تخفیف یلدایی دو برابر بلک فرایدی در این سال بود. تعداد کاربرانی که در هر دو مناسبت تخفیف گذاشته‌اند نیز معادل ۱۳.۶ درصد از کل کاربران بوده است.

بر اساس نموداری که لایف‌وب در گزارشی که به زومیت ارائه کرده، آورده است میزان محتوای مرتبط با بلک فرایدی سال ۱۴۰۲ نسبت به کل محتوا کمتر از ۲ درصد و این عدد برای محتوای منتشرشده در ارتباط با یلدای امسال بیش از ۲.۵ درصد بوده است.

تخفیف یلدا در اینستاگرام

این گزارش که اطلاعات آن در بازه‌های زمانیِ هفت روز مانده به بلک‌فرایدی و شب یلدا جمع‌آوری و تحلیل شده است نشان می‌دهد خدمات مرتبط با مهمانی مانند خدمات زیبایی، طلا و جواهرات، کافه و رستوران و آجیل بیشترین سهم محتوا را در تخفیف‌های یلدایی داشته‌اند.

لوازم الکترونیکی و لوازم خانه و آشپزخانه که دسته‌بندی‌هایی مرتبط با زندگی روزمره کاربران هستند هم در لیست کالاهایی هستند که در تخفیف‌ها سهم قابل توجهی داشته‌اند.

کالاهای تخفیف خورده یلدا در اینستاگرام

داده‌های این گزارش درباره محتوای مرتبط با محصولات تخفیف‌خورده یلدا نشان می‌دهد که دسته‌بندی لباس، با ۳۵ درصد، بیشترین میزان محتوا را در اینستاگرام به خود اختصاص داده و بعد از آن دسته‌بندی زیبایی با ۱۷ درصد بیشترین سهم را داشته است.

در دسته‌بندی زیبایی، محتوای محصولات و خدمات به چهار دسته سالن‌های زیبایی (با ۵۶ درصد)، لوازم آرایشی (با ۳۸ درصد)، عمل زیبایی (با ۴ درصد) و تتو (با ۲ درصد) قرار داشته‌اند.

ساعت و اکسسوری، لوازم تزئینی، کیف و کفش و لوازم آشپزخانه سایر دسته‌بندی‌های محتوایی هستند که سهم قابل توجهی از محتوا در تخفیفات شب یلدا را به خود اختصاص داده‌اند.

فهرست محتوای تبلیغاتی یلدا در اینستاگرام

هرچند دسته‌بندی‌های مذکور بیشترین سهم از تولید محتوا را به خود اختصاص داده‌اند اما میانگین لایک آن‌ها بین ۵ هزار تا ۳۲ هزار لایک بوده است؛ این در حالی است که محتوای مربوط به کالا و خدمات تخفیف‌خورده در دسته‌بندی کافه و رستوران با این که فقط ۲ درصد از کل محتوا را داشته اما به طور متوسط ۷۵ هزار لایک دریافت کرده است. پس از آن‌ دستۀ دسر و شیرینی، گل، لباس و زیبایی بیشترین میانگین لایک را دارند.

در آمارهای این گزارش نکته قابل‌توجه دیگر حضور فال‌گیرها در تخفیف یلداست. یک درصد از تخفیف‌های یلدایی امسال مربوط به دسته‌بندی فال‌گیری و طالع‌بینی بوده است که در کنار محتوای مربوط به تخفیف‌ برای خدمات تتو، جزء نکات مهم گزارش لایف‌وب به حساب می‌آید.

در بین محتواهایی که کمتر از یک درصد محتوا داشتند نیز حضور خدمات و محصولاتی مانند طراحی سایت، دندان‌پزشکی، پت‌شاپ و داروخانه، صرافی و فروش ویپ نیز قابل توجه بوده است.

با بررسیِ میانگین لایک هر دسته نیز مشخص می‌شود که دسته کافه و رستوران بیشرین میزان توجه را داشتند. به طور متوسط هر پستی که برای کافه و رستوران‌ها منتشر می‌شود ۷۵ هزار لایک دریافت کرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات