کاربران ایرانی در سال ۱۴۰۲ از کدام اموجی‌ها بیشتر استفاده کرده‌اند؟

سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
پرتکرارترین اموجی‌ها
بررسی اموجی‌های پرتکرار ایرانی‌ها نشان می‌دهد که کاربران در پیام‌ها و نوشته‌هایی که به اشتراک گذاشته‌اند شاد بوده‌اند و به یکدیگر عشق ورزیده‌اند.
تبلیغات

شاید شما هم موافق باشید که بدون استفاده از اموجی، پیام‌هایی که می‌فرستید یا متن‌هایی که با دیگران به اشتراک می‌گذارید، بیش از حد خشک و رسمی می‌شوند؛ در بعضی موقعیت‌ها هم استفاده نکردن از اموجی‌ها باعث می‌شود لحن پیام، مثلا شوخی یا جدی بودن آن، مشخص نشود و سوء‌تفاهم ایجاد شود. به‌همین‌دلیل، اموجی‌ها یک ابزار کاربردی در کیبورد گوشی‌های هوشمند هستند و برای انتقال عواطف و احساسات از آن‌ها استفاده می‌شود.

لایف‌وب با رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی، پرتکرارترین اموجی‌های فارسی‌زبانان شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و ایکس(توییتر سابق) و تلگرام را در کنار هم قرار داده است؛ نتایج این بررسی نشان می‌دهد که ایرانی‌ها در سال ۱۴۰۲ از کدام اموجی‌ها بیشتر استفاده کرده‌اند.

لایف‌وب تمام اموجی‌ها را به ۹ دسته تقسیم کرده است. از اموجی‌های مربوط‌به شکلک و احساسات تا نمادها، اشیا، حیوانات و طبیعت، مکان‌ها و خوراکی‌ها در این دسته‌بندی قرار گرفته‌اند. نتایج این بررسی‌ نشان می‌دهد شکلک‌ها و احساسات با ۲۶% از مجموع محتوا بیشترین تکرار را در میان همه‌ی اموجی‌ها دارند. در دسته‌ی شکلک‌ها و احساسات، شکلک خنده و قلب پرتکرارتر از سایر اموجی‌ها هستند.

نمادها با ۲۲ درصد دومین دسته‌ی پرتکرار اموجی‌ها هستند و اموجی‌های مربوط به افراد و اعضای بدن نیز با ۱۴ درصد سومین رتبه را دارند. اموجی مربوط به اشیا نیز با ۱۳ درصد در رتبه چهارم اموجی‌هایی قرار دارند که ایرانی‌ها در سال ۱۴۰۲ در شبکه‌های اجتماعی بیشتر از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

در نمودار زیر دسته‌بندی‌ها به تفکیک موضوع نمایش داده شده و پنج اموجی سمت چپ نیز پرتکرارترین اموجی هر دسته را نشان می‌دهد.

نمودار اموجی‌ها

در بخش دیگری از گزارش لایف‌وب پنج اموجی‌ پرتکرار در هر شبکه اجتماعی به تفکیک نمایش داده شده است. در این بررسی شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق)، اینستاگرام، کانال‌های تلگرام و گروه‌های تلگرام بررسی شده‌اند.

نتایج به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که در سال گذشته، در ایکس و گروه‌های تلگرامی شکلک خنده بیشتر توسط کاربران ایرانی استفاده شده است. در اینستاگرام شکلک چشم قلبی پرتکرارتر بوده و در کانال‌های تلگرامی، شاید به‌این‌دلیل که بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی و خبری دارند نمادها پرتکرارتر هستند و هیچ خبری از شکلک‌ها در میان پنج اموجی پرتکرار نیست.

اموجی‌های پرتکرار شبکه‌های اجتماعی

اموجی قلب دومین اموجی بوده که کاربران ایرانی در اینستاگرام و ایکس بیشتر از آن استفاده کرده‌اند. در گروه‌های تلگرامی هم اموجی قلب سومین اموجی محبوب کاربران بوده است. به طور کلی، اموجی‌هایی که قلب در آن‌ها به کار رفته محبوب کاربران ایرانی اینستاگرام بوده‌اند و در میان پنج اموجی پرتکرار در این شبکه اجتماعی سه اموجی قلب‌دار است!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات