رئیسی: در کیفیت اینترنت واقعاً اختلال نداشته باشیم، سرعت داشته باشیم

سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
ابراهیم رئیسی و عیسی زارع‌پور
رئیس‌جمهور: افزایش ۴۵ درصدی سرعت اینترنت درمقایسه‌با ابتدای دولت باید تبیین شود.
تبلیغات

رئیس‌جمهور با اشاره به دنبال‌کردن «مأموریت مهم شبکه ملی اطلاعات» به مدیران وزارت ارتباطات و فناوری توصیه کرد که گلایه‌ی مردم درباره‌ی کیفیت اینترنت را با حساسیت پیگیری کنند.

ابراهیم رئیسی صبح امروز به وزارت ارتباطات رفت و در‌ادامه فرایند «نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی» در جلسه‌ای با حضور مدیران این وزارتخانه گفت: «علاوه‌بر مأموریت وزارت ارتباطات در جهت تأمین زیرساخت، موضوع مهم دیگر مسئله‌ی شبکه ملی اطلاعات است که از ابتدای آغاز به کار دولت در دستورکار وزارت ارتباطات و فناوری بود و الان میزان توسعه آن بیشتر از ۶۰ درصد رسیده که خبر خوشی است.»

علاوه‌بر مأموریت وزارت ارتباطات در جهت تأمین زیرساخت، باید در تولید محتوا هم گامی برداشته شود. معنایش این نیست که وزارت ارتباطات برود تولید محتوا کند؛ بلکه باید محوریت پیدا کند تا دستگاه‌های مختلف برای تولید محتوا به‌خط شوند.
- ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور

رئیسی خطاب به مدیران حاضر در جلسه ادامه داد: «توسعه‌ی شبکه فیبر نوری در شهرها گام خوبی است. درباره‌ی اینکه ۷/۵ میلیون خانواده‌ی ایرانی به فیبر نوری وصل شده‌اند، یک مسئله دسترسی آن‌هاست و دوم اتصال. در گزارشی که شما دادید، آمار اتصال با آمار پوشش فرق می‌کرد. این تفاوت بین پوشش و اتصال را باید کم کنید. شهر ما همه‌اش فیبر نوری کشیده شده؛ اما خب خانه‌ی ما چه؟ خانه‌ی همسایه‌ی ما چه؟ کسب‌وکار ما چه؟ این‌ها نکته است.»

افزایش ۴۵ درصدی سرعت اینترنت درمقایسه‌با ابتدای دولت باید تبیین شود

او در بخش دیگری گفت: «افزایش ۴۵ درصدی سرعت اینترنت درمقایسه‌با دوونیم سال گذشته که شما در گزارش‌ها گفتید، باید تبیین شود. اینکه مردم حس کنند و این حسشان را آن‌ها خبر بدهند ،بهتر است.»

رئیس دولت حرف‌های خود را این‌طور به‌پایان برد: «امیدوارم که با همت شما بتوانیم در کیفیت اینترنت واقعاً اختلال نداشته و سرعت داشته باشیم. آنچه مردم از آن گله‌مندند و بعضاً اظهار می‌کنند، با حساسیت دنبال کنید.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات