اعتراض کسب‌وکارها به دو وزیر: آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو را عمومی کنید

سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
چک کردن آنلاین دارو
با گذشت ۲۰ روز از ابلاغ دستورالعمل توزیع اینترنتی دارو، وعده‌ی اجرای آزمایشی این دستورالعمل هنوز اجرایی نشده و کسب‌وکارها به این وضع معترض شده‌‌اند.
تبلیغات

كسب‌وكارهای اینترنتی توزیع دارو در اظهارنامه‌ای به وزیر ارتباطات و وزیر بهداشت به عمومی نشدن آیین‌نامه توزیع آنلاین دارو و بلاتکلیفی اجرای آزمایشی این آیین‌نامه اعتراض کردند.

آن‌ها در این اظهاریه‌ به وزارت ارتباطات و وزارت بهداشت برای اعلام عمومی آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو و مشخص کردن استان‌های پایلوت یک هفته مهلت تعیین کرده‌اند.

اوایل اردیبهشت امسال با وجود تمام اختلافات درباره‌ی فعالیت پلتفرم‌ها در حوزه‌ی سلامت، سرانجام آیین‌نامه‌ی توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد و بنا شد پس از ۶ ماه اجرای آزمایشی، این طرح به‌طور رسمی در سراسر کشور اجرا شود. اکنون با گذشت یک ماه از ابلاغ این دستورالعمل، تکلیف اجرای آزمایشی که از سوی مسئولان وعده‌ داده شده بود، روشن نیست. آنقدر که سکوت درباره‌ی این موضوع سبب اعتراض شده است.

در اظهارنامه‌ی جدیدی که خطاب به دو وزیر ارتباطات و بهداشت نوشته شده، پس از یادآوری دستورات ابلاغی قانونی و رسمی مرتبط با «دستورالعمل حمل و عرضه دارو از طریق پلتفرم‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی» آمده است:

علی‌رغم وجود تکالیف قانونی متعدد مبنی بر لزوم انتشار دستورالعمل در پایانه قوانین و مقررات جهت اجرایی شدن آن و با گذشت بیش از ۲۰ روز از ابلاغ دستورالعمل فوق، هنوز این دستورالعمل در پایگاه مربوطه ثبت نشده و رئیس محترم سازمان غذا و دارو نیز با گذشت بیش از سه هفته از ابلاغ دستورالعمل مذکور، تاکنون نسبت به اعلام استان‌های منتخب و انتشار عمومی آن اقدام مؤثری انجام نداده‌اند.
اظهارنامه کسب‌وکارهای اینترنتی

بر اساس این اظهارنامه بی‌توجهی به مهلت یک هفته‌ای مطرح‌شده، تخلف اداری محسوب می‌شود و کسب‌و‌کارهای اینترنتی این تخلف اداری را از طریق نهادهای مربوطه پیگیری خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات